Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2009, 19:44
NiKa44 NiKa44 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 2
NiKa44 is on a distinguished road
Question Welk beroep past bij mij?

Hallo iedereen,

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit met het volgende.
In 2004 ben ik afgestudeerd in communicatie management. Ik kon niet direct werk vinden in de communicatie en ben toen aan de slag gegaan als restaurantmanager met 35 man personeel. Dit heb ik 4 jaar gedaan. Ondanks dat ik er wel plezier in had, bleef er altijd iets aan mij knagen. Ik had toch niet voor niets gestudeerd? Graag wilde ik werk vinden in de communicatie maar bij veel sollicitaties werd ik afgewezen. Wie wilde er nou ook een 30-jarige in dienst die praktisch geen ervaring had in haar eigen vakgebied??

Gelukkig viel ik wel op bij mijn huidige werkgever. Zij wilde mij graag en ik greep die kans met beide handen aan. Nu bijna een jaar later besef ik echt dat ik ook in dit bedrijf niet op mijn plek zit. Ik zit bijna elke dag alleen (we zijn maar met 2), ik heb geen idee waar mijn werkgever uithangt, ze deelt niets met mij en ik doe nu werk waarvan ik tijdens het sollicitatiegesprek heb gezegd dat ik dat niet leuk vind. Het ergste vind ik nog dat ik me niet nuttig voel en dat ik geen dagvullend werk heb. Conclusie, ik moet hier weg.. Maar wat nu??

Ik heb namelijk geen idee wat ik wel wil m.a.w. welk beroep er bij mij past. Graag zou ik natuurlijk wat willen doen met mijn opleiding, daarnaast vind ik omgang met mensen heel belangrijk. Ik zou het fijn vinden om zo nu en dan het kantoor eens te kunnen ontvluchten. Presenteren en organiseren gaat me ook prima af. Ik kan ook zeker commercieel zijn, maar daar mag de functie niet alleen maar uit bestaan.

Heeft iemand suggesties?

Bedankt alvast!

Groetjes,
NiKa
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 augustus 2009, 00:09
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Welk beroep past bij mij?

Het is natuurlijk onmogelijk om dat zo te beantwoorden op basis van deze informatie.

Je zult bij jezelf te raden moeten gaan, welke dingen je belangrijk vind in een functie en een organisatie en welke sterke punten je hebt. Je noemt al een paar dingen, maar dat is nog veels te summier.
Daarnaast zijn er een boel andere factoren die meespelen in je keuze

Met je gebrek aan ervaring in communicatie moet je in een sollicitatieproces op een bepaalde manier omgaan. Je moet dan o.a. andere competenties benadrukken die aantonen dat je het hebt...

Je kunt aan de slag met een boek zoals "Baanbreker" van Nicolas Lore (scriptum) of "Welke kleur heeft mijn Parachute" van Richard N. Bolles.
Dat zijn echte boeken waarbij je zelf aan de slag kan om meer over jezelf te weten te komen. Ook kun je via internet allerlei leuke testje doen om wat meer over jezelf te weten te komen.

En niet omdat ik nu toevallig zelf een inspirerende loopbaancoach ben, maar het zou niet onverstandig zijn om er zo een te vinden die je verder kan helpen.

Ik verwacht niet dat iemand nu hier op dit forum een functie voor jou kan verzinnen, dat moet je echt zelf gaan ontdekken....

Succes ermee!!
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke baan past bij mij? Iemand tips? TheFlippo Loopbaanvragen 14 12 augustus 2009 20:01
welke opleiding past bij mij? linatjee Opleiding kiezen en volgen 1 13 februari 2008 15:50
Welk beroep past bij mij? Faatje Loopbaanvragen 3 28 november 2007 09:49
Welk werk zou bij mij passen? Suggesties zijn welkom mindfield Loopbaanvragen 4 23 oktober 2007 11:00
Hoe kom ik er achter welke baan bij mij past? Jos_B Loopbaanvragen 0 1 oktober 2007 22:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon