Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 november 2009, 14:55
MM84 MM84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Berichten: 1
MM84 is on a distinguished road
Post Sollicitatie naar een afstudeerplaats

Voor mijn studie ben ik op zoek naar een afstudeerplaats. Hiervoor heb ik een aantal bedrijven op het oog die ik eerst telefonisch wil benaderen met de vraag of men eventueel plaats heeft voor een afstudeerder. In een e-mail wil ik mij dan verder voorstellen. Hiervoor heb ik onderstaand concept opgesteld. Ik zou graag jullie reactie willen over de opzet en de inhoud. Opmerkingen over taalgebruik, grammatica, etc. zijn natuurlijk ook altijd welkom.
_____________________________

Geachte …,

Zoals ik u al in ons telefoongesprek heb aangegeven, ben ik zeer geďnteresseerd in een afstudeerplaats bij [naam bedrijf].

Op dit moment volg ik de studie [opleiding] aan de [school]. Ik volg nu de minor supply chain management, een verdieping op het gebied van interne en externe logistiek, waarna ik begin februari kan beginnen met mijn afstudeeropdracht.

Mijn hart ligt bij de evenementenwereld en dan vooral bij het facilitaire aspect. Daarom wil ik mijn studie graag afronden met een afstudeeropdracht bij een bedrijf dat actief is in deze branche. Tijdens mijn werkzaamheden bij verschillende bedrijven gedurende de afgelopen jaren, heb ik al veel kennis van de branche opgedaan. Ik volg de ontwikkelingen in de branche ook al vele jaren en ik ben iedere keer onder de indruk van de innovatieve oplossingen die [naam bedrijf] in de markt zet. Het lijkt mij een prachtige ervaring om bij een bedrijf zoals [naam bedrijf] mijn studie af te ronden.

Het lijkt mij zeer interessant om als afstudeeropdracht een actueel probleem aan te pakken dat te maken heeft met logistiek, innovatie of duurzaamheid. Ik sta echter ook open voor een opdracht op een ander gebied.

Doordat ik ervaring heb in deze branche en zelf ook op de werkvloer werkzaam ben geweest, kan ik gerichte oplossingen aandragen. Ik ben erg zelfstandig en ik maak mijzelf nieuwe situaties en technieken snel eigen, waardoor ik snel en flexibel inzetbaar ben. Zo heb ik tijdens mijn eerste stage bij [naam bedrijf] zeer uiteenlopende werkzaamheden verricht. Doordat collega’s erg tevreden waren over mijn werk en met vertrouwen een opdracht aan mij konden overlaten, heb ik na het beëindigen van mijn stage nog tot het eind van de zomervakantie als vakantiekracht bij dit bedrijf gewerkt.

Ik zou heel graag deze brief willen toelichten en met u willen bespreken op welke manier ik iets voor [naam bedrijf] kan betekenen. Mocht ik voor ... niets van u gehoord hebben, dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2009, 10:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie naar een afstudeerplaats

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MM84 Bekijk bericht
Voor mijn studie ben ik op zoek naar een afstudeerplaats. Hiervoor heb ik een aantal bedrijven op het oog die ik eerst telefonisch wil benaderen met de vraag of men eventueel plaats heeft voor een afstudeerder. In een e-mail wil ik mij dan verder voorstellen. Hiervoor heb ik onderstaand concept opgesteld. Ik zou graag jullie reactie willen over de opzet en de inhoud. Opmerkingen over taalgebruik, grammatica, etc. zijn natuurlijk ook altijd welkom.
_____________________________

Geachte …,

Zoals ik u al in ons telefoongesprek heb aangegeven, ben ik zeer geďnteresseerd in een afstudeerplaats bij [naam bedrijf].

Op dit moment volg ik de studie [opleiding] aan de [school]. Ik volg nu de minor supply chain management, een verdieping op het gebied van interne en externe logistiek, waarna ik begin februari kan beginnen met mijn afstudeeropdracht.

Mijn hart ligt bij de evenementenwereld en dan vooral bij het facilitaire aspect. Daarom wil ik mijn studie graag afronden met een afstudeeropdracht bij een bedrijf dat actief is in deze branche. Tijdens mijn werkzaamheden bij verschillende bedrijven gedurende de afgelopen jaren, heb ik al veel kennis van de branche opgedaan. Ik volg de ontwikkelingen in de branche ook al vele jaren en ik ben iedere keer onder de indruk van de innovatieve oplossingen die [naam bedrijf] in de markt zet. Het lijkt mij een prachtige ervaring om bij een bedrijf zoals [naam bedrijf] mijn studie af te ronden.

Het lijkt mij zeer interessant om als afstudeeropdracht een actueel probleem aan te pakken dat te maken heeft met logistiek, innovatie of duurzaamheid. Ik sta echter ook open voor een opdracht op een ander gebied.

Doordat ik ervaring heb in deze branche en zelf ook op de werkvloer werkzaam ben geweest, kan ik gerichte oplossingen aandragen. Ik ben erg zelfstandig en ik maak mijzelf nieuwe situaties en technieken snel eigen, waardoor snel en flexibel inzetbaar ben. Zo heb ik tijdens mijn eerste stage bij [naam bedrijf] zeer uiteenlopende werkzaamheden verricht. Doordat collega’s erg tevreden waren over mijn werk en met vertrouwen een opdracht aan mij konden overlaten, heb ik na het beëindigen van mijn stage nog tot het eind van de zomervakantie als vakantiekracht bij dit bedrijf gewerkt.

Ik zou heel graag deze brief willen toelichten en met u willen bespreken op welke manier ik iets voor [naam bedrijf] kan betekenen. Mocht ik voor ... niets van u gehoord hebben, dan neem ik telefonisch contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Goede brief.
het woord 'al' in de eerste zin mag weg. Ik vind het niet mooi staan.
'iedere keer' zou ik vervangen door 'steeds'.
'mij'. Deze dikgedrukte mij vind ik net teveel. De zin hiervoor ben je ook al zo begonnen en heb je ook al 'mijn' gebruikt.
'erg', vind is in dit geval een vergroot woord wat ik niet vind passen in een sollicitatiebrief.
'ik', kan weggelaten worden, is dubbel
'over mijn werk', zou ik weg laten, het is al een erg lange zin.
'Mocht ik iets.....' Zou ik er niet inzetten. Klinkt niet netjes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon