Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 mei 2009, 15:31
appie appie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2008
Berichten: 32
appie is on a distinguished road
Standaard Mijn CV commentaar heel erg welkom

Hallo,

Eerder heb ik mijn sollicitatiebrief online gezet, ik heb de tijde genomen om mijn cv te maken en ik hoop dat ik jullie het kunnen verbeteren.

p.s zie bijlage voor layout

Gr,

Appie


CURRICULUM VITAE




Personalia


Opleidingen
Havo op Lyceum Schöndeln in Roermond

Geslaagd: Nog niet klaar met de opleiding

Werkervaring
Albert Hijen XL Roermond.
Hier heb ik vanaf de opening (18 maart) tot de maand augustus gewerkt.Bij de Albert Hijen had ik dezelfde taken als bij de C1000. Het enige verschil was dat ik vaker in het magazijn moest werken om producten te splitsen.
C1000 Roermond.
Hier heb ik 4 maanden gewerkt omdat deze C1000 is overgegaan in een Albert Hijen waar ik later ook naar toe ben gegaan om te werken. Als vulploegmedewerker zorgde ik en mijn team samen dat de winkel altijd perfect gevuld was.Verder was mijn taak dat ik wist hoe ik dingen moest aanpakken, vulde de schappen en koelingen en zorgde ervoor dat de winkel er verzorgd en uitnodigend uitziet. Ook speelde ik een belangrijke rol in de service van de winkel ik hielp de klanten aan de producten die ze zochten.

Kranten bezorgen, dit was mijn eerste bijbaantje.

Hobby's
Voetballen, Computeren
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 mei 2009, 20:13
Selwyn Selwyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 20
Selwyn is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn CV commentaar heel erg welkom

Hoi Appie,

Ook al ben je nog erg jong en gaat het om een bijbaan, wellicht is onderstaande nuttig voor 'later'....

Er zijn in mijn ogen twee punten die jou vermarkten op de arbeidsmarkt met behulp van de inzet van je CV...

1) Functionele eigenschappen: wat kan je, welke kennis heb je, welke ervaring etc.
2) Emotionele eigenschappen, wat is je toegevoegde waarde, waarin kun jij je onderscheiden van anderen met een soortgelijk functioneel CV, welke persoonlijke kenmerken heb je..Bijv. Ik goed kunnen samenwerken, kan goed omgaan met tegenslagen, kan anderen goed motiveren etc...


Mijn ervaring is dat de lezers van je CV nieuwsgierig naar je worden als je ze meer meegeeft dan alleen je functionele kenmerken. Zie je CV als een reclamefolder, waarom zouden ze jou 'kopen'? Coca Cola wordt niet alleen gekocht omdat het misschien lekkerder is dan andere merken, maar vooral door het 'gevoel' dat mensen bij het merk hebben. Dit geldt in mijn ogen ook voor jou zodra jij gaat solliciteren. Het CV zoals hierboven is wat standaard en zou je leuk kunnen aanvullen met emotionele kenmerken die bij je passen.......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 mei 2009, 20:46
appie appie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2008
Berichten: 32
appie is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn CV commentaar heel erg welkom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selwyn Bekijk bericht
Hoi Appie,

Ook al ben je nog erg jong en gaat het om een bijbaan, wellicht is onderstaande nuttig voor 'later'....

Er zijn in mijn ogen twee punten die jou vermarkten op de arbeidsmarkt met behulp van de inzet van je CV...

1) Functionele eigenschappen: wat kan je, welke kennis heb je, welke ervaring etc.
2) Emotionele eigenschappen, wat is je toegevoegde waarde, waarin kun jij je onderscheiden van anderen met een soortgelijk functioneel CV, welke persoonlijke kenmerken heb je..Bijv. Ik goed kunnen samenwerken, kan goed omgaan met tegenslagen, kan anderen goed motiveren etc...


Mijn ervaring is dat de lezers van je CV nieuwsgierig naar je worden als je ze meer meegeeft dan alleen je functionele kenmerken. Zie je CV als een reclamefolder, waarom zouden ze jou 'kopen'? Coca Cola wordt niet alleen gekocht omdat het misschien lekkerder is dan andere merken, maar vooral door het 'gevoel' dat mensen bij het merk hebben. Dit geldt in mijn ogen ook voor jou zodra jij gaat solliciteren. Het CV zoals hierboven is wat standaard en zou je leuk kunnen aanvullen met emotionele kenmerken die bij je passen.......
-bedankt voor het antwoord hier heb ik zeker wat aan maar zet je zulke eigenschappen niet in je sollicitatiebrief of heeft U eventuele een voorbeeld van zo'n CV?

-het is trouwens voor een kledingszaak en ik denk dat ik taalvaardigheid ook mis dat vinden ze wel belangenrijk...

Alvast bedankt.

Gr,

Appie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 mei 2009, 20:48
Selwyn Selwyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 20
Selwyn is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn CV commentaar heel erg welkom

Ik zou het ook in een CV zetten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 mei 2009, 18:13
appie appie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2008
Berichten: 32
appie is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn CV commentaar heel erg welkom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selwyn Bekijk bericht
Albert Hijen
Bedoelde u: Albert Heijn

Citaat:
Bij de Albert Hijen had ik dezelfde taken als bij de C1000. Het enige verschil was dat ik vaker in het magazijn moest werken om producten te splitsen.
Dat verschil vind ik te onbelangrijk om in een cv te vermelden.

Citaat:
Taken:Samen met mijn team ervoor zorgen dat de winkel altijd perfect gevuld was.Verder was mijn taak dat ik wist hoe ik dingen moest aanpakken, vulde de schappen / koelingen en zorgde ervoor dat de winkel er verzorgd en uitnodigend uitzag. Ook speelde ik een belangrijke rol in de service van de winkel.
Klinkt goed! Alleen zou ik de eerste zin net als de rest actief formuleren ("Samen met mijn team zorgde ik ervoor dat ...").

Citaat:
Computeren
Is je computerervaring misschien het vermelden waard? Geen games natuurlijk, maar bijvoorbeeld met welk operating system en welke kantoorsoftware je kunt werken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vrije sollicitatiebrief logopediste, commentaar steeds welkom barbaras Sollicitatiebrief en cv 1 29 december 2008 11:17
Mijn CV, feedback erg welkom LindaB Sollicitatiebrief en cv 3 23 december 2008 21:00
Mijn sollicitatiebrief, commentaar welkom! Omarooo Sollicitatiebrief en cv 11 23 december 2008 18:23
Sollicitatiebrief Administrateur. heel erg graag commentaar sweety Sollicitatiebrief en cv 4 12 juni 2007 23:00
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon