Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 4 juni 2013, 10:58
Klaproos Klaproos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2013
Berichten: 4
Klaproos is on a distinguished road
Standaard

Ik wil toch even melden dat ik ook (vooral in het begin van mijn sollicitatieperiode) veel open sollicitaties heb gestuurd, en vaak kreeg ik ook het gevoel dat ze niet gelezen werden.
Toch kreeg ik van 1 bedrijf een hele spontane email terug met de mededeling dat ze momenteel geen vacature hadden maar dat ze (vanwege mijn CV) toch wel geďnteresseerd waren in een gesprek met mij.
Ben op gesprek geweest en dat was een heel prettige ervaring, waarin deze werkgever ook aangaf dat er over een kleine 2 jaar iemand het bedrijf ging verlaten en dat ik wellicht een geschikte vervangster zou zijn.
Daar wil ik maar mee zeggen dat niet elke open sollicitatie een loze actie is. Er hoeft er maar 1 bij te zitten waar ze net over een nieuwe vacature zitten de denken, en dan bij jij de eerste die zich aanbied! Jou brief komt nooit op 'de stapel van 100' te liggen.
Suc6 met solliciteren!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 juni 2013, 14:47
Taaltovenaar Taaltovenaar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 2
Taaltovenaar is on a distinguished road
Standaard

Ik zou het open solliciteren niet helemaal opgeven, hoor! Ik zit momenteel in dezelfde situatie als jij: geen vast werk, weinig vacatures, maar wel zin in een uitdagende baan. Helaas trekken juist die banen de meeste sollicitanten aan. Daarom is het juist wel handig om te solliciteren zonder vacature: je valt meer op!

Mijn eerste tactiek is net als in de vorige commentaren even vantevoren bellen of het bedrijf in kwestie wel openstaat voor open sollicitaties. Als je zomaar lukraak brieven en CV's rondstuurt, krijg je inderdaad de reacties die jij hebt gehad: stageaires die gewoon de opdracht hebben gekregen ongevraagde sollicitatiebrieven weg te kieperen. Als je al een reactie krijgt tenminste. Met een belletje kun je ook beter inschatten wat voor toon je het best kunt aanhouden in je brief.

Maar misschien een nog nuttigere strategie is om informatiegesprekken aan te vragen bij bedrijven waar jij je in interesseert. Dit mes snijdt aan twee kanten: jij leert over het bedrijf en kan beter inschatten of een functie bij je kwaliteiten aansluit, maar ook ziet een werkgever meteen of jij binnen zijn of haar team zou passen! Verder zal zo'n werkgever jou waarschijnlijk onthouden en zal je brief eerder opvallen. Ik heb op die manier al een aantal lijntjes uitgezet en ik verwacht dat ik er op den duur de vruchten van zal plukken. Voor deze tactiek moet je wel wat geduld hebben.

Tenslotte vermoed ik dat vijf sollicitaties per week erg veel is. Met al het onderzoeken, bellen, gesprekken aanvragen en brieven en CV's aanpassen, kom ik met veel moeite op zo'n twee tot drie brieven per week uit. Beter kun je misschien goede voelsprieten kweken en een lijstje van bedrijven opstellen die bij jouw interesses aansluiten.

Veel succes met alles en geef de moed niet op!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 juni 2013, 20:46
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard Thx voor de tip!

[QUOTE=de Patrick;36514]

Ik ben ook net een nieuw CV aan het opstellen om een baan te vinden in een andere sector. Mijn ervaring kan wel nuttig zijn, maar sluit niet echt aan bij wat ik wil.
Ik kies daarom voor de indeling:
1) mijn werkervaring
2) wat ik mis in mijn job / hoe ik mijn droomjob zie
3) mijn vrijwilligerswerk

Pas daarna vermeld ik kort feiten zoals opleiding, talenkennis, enz. Ik houd dit onderdeel 'kort', omdat maar weinig tijd in het lezen van CV's wordt gestoken en ik heb liever dat er meer tijd wordt besteed aan mijn 'functionele menseigenschappen'.

Eén van zijn tips is een slagzin te gebruiken bovenaan je CV. QUOTE]

thx voor de tips! deze ga ik ook gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
open sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starter: Open sollicitatie Twinnyh Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2013 23:30
Open sollicitatie x-jacolien Sollicitatiebrief en cv 1 22 oktober 2010 22:27
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatiebrief voor de functie mw-er TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 20:23
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon