Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 augustus 2014, 11:00
DeBanenMan DeBanenMan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 3
DeBanenMan is on a distinguished road
Standaard Andere kandidaten zijn steeds beter geschikt dan ik, wat kan ik doen?

Ik heb nu al vier keer de reactie gekregen dat naar aanleiding van mijn sollicitatie gebleken is dat andere kandidaten beter geschikt zijn of een andere soortgelijke reactie.

Heeft iemand misschien wat tips of suggesties? Dit is het cv ik gebruik:

Naam: E-Mail:
Geboren: Tel:
Adres: Rijbewijs: Ja
Nationaliteit: Nederlandse
__________________________________-mijn naam-____________________________________

Opleidingen
2008 – 2014 havo -school- (havo diploma behaald)
2014 – heden vwo -school- (5e leerjaar)

Werkervaring
- Werknemer bij -tent verhuur bedrijf- 2009 – 2011
Taken: het opbouwen en afbreken van evenementententen, organisatie van opslag en opmaken van facturen en offertes.
- Crewlid bij McDonald’s -stad- 2012 – 2013
Taken: het voorbereiden van eten, schoonmaken en aanvullen van benodigdheden. Later ook het leidinggeven aan het grilgedeelte van de keuken tijdens de drukste uren.
- Hulpkracht bij Lidl -stad- 2013 – 2014
Taken: het aanvullen en uitzetten van producten, boodschappen scannen aan de kassa en het helpen van klanten die producten retour brengen of klachten hebben.
- Freelance webdesign (geen periode)
Het ontwerpen van o.a. websites, logos en posters is een hobby en passie van mij die ik heb omgezet in iets lucratiefs. Ik werk niet in dienstverband en alleen wanneer ik tijd over heb. Het zal dus nooit ten koste gaan van werk in loondienst.

Bijzondere deelnames aan projecten en waardevolle ervaringen
- Deelname aan het Nationale MEP 2012 (tweede plek in Drenthe en kwalificatie landelijke ronde)
Het MEP is een politiek debat op landelijke schaal voor de meest gemotiveerde havo en vwo scholieren. Door het tonen van vaardigheden als: charisma, taalvaardigheid, organisatie en overtuigingskracht konden de besten steeds hoger komen.
- M&O project van -school & bedrijf- (lid winnende team)
De opdracht was het vinden van een praktische en groene verbetering op het energieverbruik van huizen en deze te verkopen aan een jury van leraren en vertegenwoordigers van Domesta.
- Jeugdgemeenteraad -stad- (organisatie, ledenwerving en deelname)
In samenwerking met -school- en enkele leraren en leerlingen zijn we het initiatief voor een jeugdgemeenteraad begonnen.
- Politiek Jongeren Dag (verkozen tot meest belovend talent 2013 en organiseren van PJD 2014)
De Politieke Jongeren Dag is een project waarin scholieren zelf voorstellen opmaken en beargumenteren tijdens het debat in het gemeentehuis van -stad-.

Talen
Nederlands: Uitstekende beheersing in spreken, verstaan, schrijven en lezen.
(8.0 Centraal Examen havo)
Engels: Goede beheersing in spreken, verstaan, schrijven en lezen.
(8.1 Centraal Examen havo)
Duits: Voldoende beheersing in spreken, verstaan, schrijven en lezen.
(8.7 Centraal Examen havo)
Bosnisch/Kroatisch: Voldoende beheersing in spreken, verstaan en lezen. (Moedertaal)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 augustus 2014, 12:46
Yvonnevto Yvonnevto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 15
Yvonnevto is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Waar heb je op gesolliciteerd als ik vragen mag?
(sowieso even je CV anti-chronologisch maken)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 augustus 2014, 12:56
DeBanenMan DeBanenMan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 3
DeBanenMan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvonnevto Bekijk bericht
Hoi,

Waar heb je op gesolliciteerd als ik vragen mag?
(sowieso even je CV anti-chronologisch maken)
Ik heb tot nu toe gesolliciteerd bij BCC als verkoper, Hi winkel als verkoper, bij een lokaal Callcenter, Action (vacature was al ingevuld), Bakker Bart (geen reactie ~2 weken) en Scheer en Foppen als verkoper.

Bij Hi werd ik gebeld door een mevrouw die nog na vroeg over extra ervaring maar omdat er ik niet echt meer heb voldeed ik niet aan hun criteria (commerciele werervaring), BCC stuurde een mail dat er betere kandidaten waren, Scheer en Foppen eveneens en het Callcenter had ik ook weer niet genoeg ervaring voor volgens de reactie.

Ik vraag mij nu dus af of het aan mijn CV ligt of dat ik gewoon te hoog grijp. Wat bedoel je met anti-chronologisch maken eigenlijk? Hier heb ik nog niet eerder van gehoord.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 augustus 2014, 13:20
Yvonnevto Yvonnevto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 15
Yvonnevto is on a distinguished road
Standaard

Je kan je CV wel interessanter maken om te lezen, maar of het nou aan je CV ligt dat je niet direct werk kan vinden vraag ik mij af.
Ik denk persoonlijk dat er op dit moment vrij veel mensen aan het solliciteren zijn op dezelfde banen. Zorg er daarom voor dat je opvalt. (mooie lay-out, duidelijke structuur, doelstelling etc.)

Met anti-chronologisch bedoel ik je laatste (of heden) baan cq. opleiding bovenaan.

Op Carrieretijger staan ook een aantal tips en trucs voor het maken van een CV. Maak het in ieder geval niet langer dan 1 kantje, omdat je nog niet veel ervaring hebt. En als je op een functie solliciteert van "winkelmedewerker", benoem je ervaring dan ook op die manier.
Want "hulpkracht" kan ook "winkelmedewerker" zijn, zo te lezen aan je taken.
Dit geldt ook voor "Crewlid". Bedrijven zoeken herkenning in CV's en dan het liefst ook herkenning in functietitels. Let op: dit wil niet zeggen dat je moet gaan liegen! Maar kies een wat algemenere term voor de functie waarin je hebt gewerkt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 augustus 2014, 13:26
DeBanenMan DeBanenMan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 3
DeBanenMan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvonnevto Bekijk bericht
Je kan je CV wel interessanter maken om te lezen, maar of het nou aan je CV ligt dat je niet direct werk kan vinden vraag ik mij af.
Ik denk persoonlijk dat er op dit moment vrij veel mensen aan het solliciteren zijn op dezelfde banen. Zorg er daarom voor dat je opvalt. (mooie lay-out, duidelijke structuur, doelstelling etc.)

Met anti-chronologisch bedoel ik je laatste (of heden) baan cq. opleiding bovenaan.

Op Carrieretijger staan ook een aantal tips en trucs voor het maken van een CV. Maak het in ieder geval niet langer dan 1 kantje, omdat je nog niet veel ervaring hebt. En als je op een functie solliciteert van "winkelmedewerker", benoem je ervaring dan ook op die manier.
Want "hulpkracht" kan ook "winkelmedewerker" zijn, zo te lezen aan je taken.
Dit geldt ook voor "Crewlid". Bedrijven zoeken herkenning in CV's en dan het liefst ook herkenning in functietitels. Let op: dit wil niet zeggen dat je moet gaan liegen! Maar kies een wat algemenere term voor de functie waarin je hebt gewerkt.

Oke bedankt! Het is achteraf inderdaad logischer om het anti-chronologisch te maken. De functietitels ga ik misschien ook even aanpassen alhoewel dit de officiele titels waren binnen mijn dienstverband (vandaar wel de uitleg erbij). Ik ga ook even kijken of ik mijn cv dan toch wat mooier kan maken.

Ik moet ook toegeven dat ik wel via internet gesolliciteerd heb en de kans dus vrij groot is dat er een inderdaad een vloedgolf aan sollicitaties was voor de vacatures. Als scholier ben ik waarschijnlijk minder aantrekkelijk voor veel posities dan een HBO/WO student denk ik.

Bedankt voor het advies!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 augustus 2014, 14:22
Yvonnevto Yvonnevto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 15
Yvonnevto is on a distinguished road
Standaard

Een scholier kan net zo goed zijn als een student hoor! Je voordeel is dan dat je goedkoper bent

Succes en graag gedaan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Parttime job vanwege uurrooster moeilijk te combineren met andere baan. Wat te doen? Sokev Loopbaanvragen 5 1 september 2011 11:53
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon