Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2014, 15:20
Timothy Timothy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 16
Timothy is on a distinguished road
Standaard Verkeerde persoon aangesproken

Hallo allemaal

Ik had even een vraagje.

Ik heb een sollicitatie brief verstuurd naar een klein bedrijf (15 a 50 personeel)
Nu heb ik een ontvangstbevestiging gehad per e-mail.
Alleen in die e-mail gaven ze ook aan dat de persoon die ik aansprak daar helemaal niet werkt.

Nu heb ik de naam op hun website gevonden alleen bleek het een review te zijn van een directie lid. alleen dat is niet duidelijk te zien en dacht ik dat het een opmerking was van het bedrijf zelf. En aangezien ze de zelfde voornaam hadden nam ik dus aan dat het ook zijn achternaam was.

Nu is het een bedrijf waar ze mensen aanspreken op de "je" manier, maar wel op een respectvolle manier.. Nu heb ik zelf er toch voor gekozen om de brief zakelijk te houden door "u" te gebruiken.

Nu is mijn vraag aan jullie wat moet ik nu doen.
Moet ik een mail terug sturen of moet ik afwachten?

E-mail die ik heb mogen ontvangen:
Citaat:
Beste Timothy,

Dank voor je sollicitatie en interesse in (bedrijf)! We hebben je sollicitatie+cv in goede orde ontvangen en zullen hier op zeer korte termijn naar kijken.

PS: Er werkt hier geen heer (verkeerde achternaam) ;-)

Met vriendelijke groet,

Robert (juiste achternaam)
de ;-) heb ik er niet geplaatst ook dat stond in de e-mail.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2014, 17:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Nu heb ik de naam op hun website gevonden alleen bleek het een review te zijn van een directie lid. alleen dat is niet duidelijk te zien en dacht ik dat het een opmerking was van het bedrijf zelf. En aangezien ze de zelfde voornaam hadden nam ik dus aan dat het ook zijn achternaam was.
Hier heb je ook weer van geleerd :-) Volgende keer even dubbelchecken aan wie je je brief kunt richten. Ik vind dat ze je een leuke mail terug hebben gestuurd en zou als ik jou was zeker een reactie terugsturen. Als je het lef hebt om te bellen, zou ik dat doen. Vind je dit eng, dan zou ik een mail sturen waarin je aangeeft dat je het heel vervelend vindt dat je die fout hebt gemaakt en dat je het zeer waardeert dat zij jouw sollicitatie op zeer korte termijn zullen bekijken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2014, 04:54
Timothy Timothy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 16
Timothy is on a distinguished road
Standaard

Jazeker is dit een goeie les voor de volgende keer. Al hoopte ik met de sollicitatie dat er geen volgende keer hoefde te zijn

Ik heb gelukkig geen moeite met bellen (8 jaar callcenter ervaring )
Dus dat ga ik dat zeker doen!

Bedankt voor je tip!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toegepaste Psychologie: verkeerde keus? edw Alle andere carričreonderwerpen 15 18 mei 2015 17:08
Verkeerde opleiding, malaise in de branche, carričreswitch? franka90 Loopbaanvragen 2 6 maart 2013 19:57
Advies gewenst - Juiste stap op het verkeerde tijdstip PietjePuk Loopbaanvragen 1 29 oktober 2012 13:30
Sollicitatiebrief in de 3e persoon i.p.v. de ik-vorm rogier21 Sollicitatiebrief en cv 6 19 juli 2011 15:15
Sollicitatiebrieven naar dezelfde persoon sturen? lala Sollicitatiebrief en cv 2 28 december 2006 22:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon