Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2010, 20:18
purgator purgator is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2010
Berichten: 1
purgator is on a distinguished road
Standaard Nul-uren contract

Hallo ik ben Patrick, 19 jaar.

Ik werk al 2 jaar en 3 maanden bij hetzelfde bedrijf. Ik heb al vanaf het begin een nul uren contract.

Er staat in dat mijn werktijden 4 uur op zaterdag zijn. Ik krijg echter niet betaald als ik dan niet werk. (leek me toen allemaal wel oké)

Er is altijd genoeg werk gehad en heb in die tijd zelf een jaar fulltime gewerkt.

Nu is er van het één op andere moment ineens geen werk meer voor me zeggen ze. Alleen de zaterdag mag ik nog komen omdat dat in het contract staat.

Nu heb ik verschillende dingen gelezen. Klopt het dat ik volgens de wet al lang een 'normaal' contract had moeten hebben?
Ik krijg ook nog steeds niet door betaald als ik niet op de zaterdag kom.

Kan dit alsnog met terugwerkende kracht?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2010, 14:33
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga op zoek naar een nieuwe bijbaan. Mensen die zeuren over contracten bij bijbaantjes trekken altijd aan het kortste eind. Ook al heb je juridisch gelijk: uiteindelijk kan een werkgever je uiteindelijk toch wel lozen. En je moet er altijd voor zorgen dat je op een goede noot vertrekt: je weet nooit wie later je vorige werkgever benaderd om eens na te gaan wat voor figuur je bent.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 november 2010, 08:31
Miepje Miepje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Berichten: 19
Miepje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Patrick,

Ik heb ook ervaring met een nul uren contract. Ik had een nul uren contract voor onbepaalde tijd die tijdelijk is omgezet naar een jaarcontract van 4 uur per week. Klopte allemaal niets van, maar goed maak dat de werkgever maar eens duidelijk. Vooral als er achter mij tientallen jongere mensen staan te springen mijn baantje over te nemen.
Mijn jaarcontract is toen 'automatisch' teruggezet naar nuluren contract van onbepaalde tijdl

Maaarr.. ik werd standaar ingepland (9uur per 2 weken) en moest altijd vrijvragen. Echter een keer toen ik geen vrij kreeg heb ik bezwaar gemaakt en ze erop gewezen dat ik een oproepkracht ben en dus niet verplicht ben te werken als ik daar zelf niet mee instem. Daarin heb ik wel gelijk gekregen.
En ik heb mijn CAO goed doorgelezen, heb ook direct een exemplaar aangevraagd en thuisliggen. Daarin staat ook beschreven dat ik, als ik wel ingeroosterd sta, maar niet kan werken door bijvoorbeeld ziekte, ik wél betaald krijg.
Dat gebeurde ook netjes.

Sla het CAO er eens op na en/of zoek een ander baantje. Het is ook goed om bij verschillende bedrijven werkervaring op te doen.

Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stage in combinatie met vast contract? Bushido Alle andere carričreonderwerpen 0 20 juli 2010 17:07
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
Contract bepaalde tijd Bright Je rechten en plichten als werknemer 9 15 oktober 2007 00:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon