Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2010, 20:18
purgator purgator is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2010
Berichten: 1
purgator is on a distinguished road
Standaard Nul-uren contract

Hallo ik ben Patrick, 19 jaar.

Ik werk al 2 jaar en 3 maanden bij hetzelfde bedrijf. Ik heb al vanaf het begin een nul uren contract.

Er staat in dat mijn werktijden 4 uur op zaterdag zijn. Ik krijg echter niet betaald als ik dan niet werk. (leek me toen allemaal wel oké)

Er is altijd genoeg werk gehad en heb in die tijd zelf een jaar fulltime gewerkt.

Nu is er van het één op andere moment ineens geen werk meer voor me zeggen ze. Alleen de zaterdag mag ik nog komen omdat dat in het contract staat.

Nu heb ik verschillende dingen gelezen. Klopt het dat ik volgens de wet al lang een 'normaal' contract had moeten hebben?
Ik krijg ook nog steeds niet door betaald als ik niet op de zaterdag kom.

Kan dit alsnog met terugwerkende kracht?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2010, 14:33
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga op zoek naar een nieuwe bijbaan. Mensen die zeuren over contracten bij bijbaantjes trekken altijd aan het kortste eind. Ook al heb je juridisch gelijk: uiteindelijk kan een werkgever je uiteindelijk toch wel lozen. En je moet er altijd voor zorgen dat je op een goede noot vertrekt: je weet nooit wie later je vorige werkgever benaderd om eens na te gaan wat voor figuur je bent.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 november 2010, 08:31
Miepje Miepje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Berichten: 19
Miepje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Patrick,