Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 26 maart 2011, 12:02
perakojot perakojot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 17
perakojot is on a distinguished road
Standaard

Beste Ik,

Hartelijk dank voor je sollicitatie bij XXXX.

Op basis van het Curriculum Vitae en de sollicitatiebrief, zijn wij van mening dat je profiel helaas niet optimaal aansluit bij het profiel van de vacature van
XXXX.

Mocht er een andere functie vrij komen waarvoor je in aanmerking wilt komen, vragen we je om via onze website opnieuw te solliciteren.

Wij danken je voor de tijd en moeite die je genomen hebt om te solliciteren en wensen je veel succes bij eventuele andere sollicitaties.

We zullen je CV en sollicitatiebrief verwijderen uit ons bestand.

Met vriendelijke groet,

XXXXX

Personeelszaken

Er is een verschil tussen vorige en deze afwijzing. Waar het om gaat is de manier hoe jij met de mensen omgaat en de manier hoe je de mensen behandelt. Het gaat om wederzijds respect. Een beetje menselijkheid en fatsoen kan soms dus ook geen kwaad.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 maart 2011, 13:45
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Het is zegt heel zeker iets over het bedrijf naar mijn mening. Wanneer ik netjes op brief papier een ontvangstbevestiging ontvang van een P&O afdeling en wanneer inderdaad een afwijzing op bovenstaande manier geformuleerd wordt dan getuigd dit van fatsoen.
Wanneer ik geen bericht of summier bericht krijg op een sollicitatie of ik heb het idee dat vanalles achter mijn rug om gebeurd (mensen al zijn aangenomen etc.) dan bedenk ik me de volgende keer wel twee keer of zij MIJ waard zijn en of ik in dergelijk bedrijf wel wil werken. Ik ga zeker niet af op 1 ervaring, maar als dergelijke zaken al niet goed geregeld zijn in een bedrijf dan kan je jezelf afvragen of andere zaken ook zo lopen....
Ik weet dat het in tijden van werkeloosheid moeilijk is om zo te blijven denken, maar ik dacht altijd: ik heb een opleiding voltooid en een werkgever dient mijn kennis ook waard te zijn. Ze dienen mij als werknemer te waarderen. Het is een wederzijdse kennismaking. Laat een bedrijf zich van een mindere kant zien tijdens een sollicitatieprocedure, dan heb ik ergens het gevoel dat het maar goed is dat ik daar niet werk en in het verleden is gebleken dat ik dan ergens anders een vele interessantere baan heb gekregen in een goed bedrijf.

Groetjes
Met citaat reageren
  #13  
Oud 2 april 2011, 04:24
selfje selfje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 23
selfje is on a distinguished road
Standaard

dat ben ik volledig met je eens, Eveline.

ik kreeg vandaag een mail van een bedrijf waar ik had gesolliciteerd. keurige mail die verwees naar de bijlage.
ik open de bijlage, was een afwijzing. Dat maakte me verder nog niet eens zoveel uit, maar ze typten geachte en toen mijn achternaam, dus niet eens mevrouw oid ertussen. geen duidelijke reden genoemd voor de afwijzing (ik vermoed veel interne kandidaten) ze sloten af met hoogachtend, en toen was ie afgelopen, geen naam, geen p&o bla bla, helemaal niks. nou heb ik een paar jaar geleden daar ook al gesolliciteerd, toen was het ook al een zooitje, ze zouden bellen, belden niet etc. dus ik begin me nu ook af te vragen of ze MIJ wel waard zijn haha
Met citaat reageren
  #14  
Oud 7 april 2011, 22:44
Erasmus Erasmus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Berichten: 5
Erasmus is on a distinguished road
Standaard

Zoals anderen het ook al zeiden. Het is een standaard mail die ik al zoooo vaak heb ontvangen. Je kan er niet veel aan doen. Ik heb wel eens terug gemaild met de vraag waarop de afwijzing dan is gebaseerd terwijl ik wel voldeed aan alle eisen in de vacature. Antwoord was gewoon weer een standaard mail waarin stond dat ze niet alleen naar dat kijken, maar ook naar andere zaken. Ik denk dan: schrijf er meteen bij wat nog meer een rol kan spelen. Het is om gek van te worden!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 april 2011, 19:19
Heleentje Heleentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 april 2011
Berichten: 3
Heleentje is on a distinguished road
Standaard

Ik zou even bellen om te vragen hoe het nu in elkaar zit..
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 april 2011, 23:18
Crescens Crescens is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 27
Crescens is on a distinguished road
Standaard

Er is misschien ietwat kort en lauwtjes gereageerd, maar het bedrijf heeft in ieder geval gereageerd op je sollicitatie. Dat je geen match hebt met het gezochte profiel is geen aanval op persoonlijke titel - maar een conclusie die voor jou en voor waarschijnlijk ook andere sollicitanten geldt.

In plaats van heftig geëmotioneerd te reageren kun je misschien pas op de plaats maken door te onderzoeken waar je CV misschien nog versterking behoeft als het gaat om dit soort functies en/of kun je om verdere toelichting vragen (zeker gelet je eerdere contact).

Last but not least kun je ook de stoute schoenen aantrekken en het filiaal binnenlopen waar je op solliciteerde.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon