Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 april 2015, 18:39
cheytash cheytash is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2015
Berichten: 4
cheytash is on a distinguished road
Talking Sollicitatiebrief stage advocatenkantoor

Hoi allemaal,

zou iemand misschien naar mijn sollicitatiebrief willen kijken? Hij is gericht aan een advocatenkantoor, en is voor een 3e jaars stageplek. Ik studeer op dit moment Rechten. Ik heb mijn sollicitatiebrief al zo vaak bekeken dat ik mijn eigen fouten niet meer zie. Mijn vader is van mening dat de sollicitatiebrief in orde is, alleen heeft hij al ruim 15 jaar dezelfde baan en heeft dus weinig ervaring met solliciteren e.d.

Alvast bedankt!

------------------------
Geachte [naam],

Volgend schooljaar mag ik, als studente HBO-Rechten aan de [naam hogeschool], een derdejaars meewerkstage lopen. De stageperiode begint op [data] eindigen. Naar aanleiding van een vacature voor een stageplek binnen [naam advocatenkantoor] ben ik geďnteresseerd geraakt in uw organisatie. Graag kom ik dan ook in aanmerking voor een stageplek.

Afgelopen november en december kreeg ik les in het strafrecht, wat mij heel erg beviel. Daarnaast overweeg ik om, na deze opleiding, naar de universiteit te gaan. Om deze redenen wil ik graag te weten komen hoe het werkt in de advocatuur. Tijdens mijn opleiding heb ik al met verschillende rechtsgebieden te maken gehad, onder andere de rechtsgebieden waar uw kantoor zich mee bezig houdt. Zo kan ik onder andere al dagvaardingen en ingebrekestellingen opstellen en kan ik adviesbrieven schrijven. Graag zou ik dan ook het geleerde in de praktijk willen brengen.