Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 april 2015, 18:39
cheytash cheytash is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2015
Berichten: 4
cheytash is on a distinguished road
Talking Sollicitatiebrief stage advocatenkantoor

Hoi allemaal,

zou iemand misschien naar mijn sollicitatiebrief willen kijken? Hij is gericht aan een advocatenkantoor, en is voor een 3e jaars stageplek. Ik studeer op dit moment Rechten. Ik heb mijn sollicitatiebrief al zo vaak bekeken dat ik mijn eigen fouten niet meer zie. Mijn vader is van mening dat de sollicitatiebrief in orde is, alleen heeft hij al ruim 15 jaar dezelfde baan en heeft dus weinig ervaring met solliciteren e.d.

Alvast bedankt!

------------------------
Geachte [naam],

Volgend schooljaar mag ik, als studente HBO-Rechten aan de [naam hogeschool], een derdejaars meewerkstage lopen. De stageperiode begint op [data] eindigen. Naar aanleiding van een vacature voor een stageplek binnen [naam advocatenkantoor] ben ik geďnteresseerd geraakt in uw organisatie. Graag kom ik dan ook in aanmerking voor een stageplek.

Afgelopen november en december kreeg ik les in het strafrecht, wat mij heel erg beviel. Daarnaast overweeg ik om, na deze opleiding, naar de universiteit te gaan. Om deze redenen wil ik graag te weten komen hoe het werkt in de advocatuur. Tijdens mijn opleiding heb ik al met verschillende rechtsgebieden te maken gehad, onder andere de rechtsgebieden waar uw kantoor zich mee bezig houdt. Zo kan ik onder andere al dagvaardingen en ingebrekestellingen opstellen en kan ik adviesbrieven schrijven. Graag zou ik dan ook het geleerde in de praktijk willen brengen.

Op dit moment ben ik werkzaam in een schoenenwinkel en in de bediening van een restaurant, hierdoor zijn mijn communicatieve vaardigheden goed ontwikkeld. Verder heb ik tijdens mijn studie geleerd om kritisch te zijn en nauwkeurig te werken, onder andere tijdens groepsopdrachten. Tot slot is tijdens mijn studie en bijbaantjes gebleken dat ik zeer flexibel kan zijn, bijscholing of cursussen volgen is voor mij geen enkel probleem.

Ik kijk er naar uit mijn brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,


[naam student]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2015, 19:04
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Je zou nog kunnen beschrijven waarom juist dit kantoor je zo aanspreekt. Ben je al eens binnen geweest? Dan kan je je indrukken beschrijven. Zo nee, kijk dan op hun website en Linkedin voor meer informatie. Als je aantoont dat je jezelf hebt verdiept in een kantoor dan valt dat positief op. Er zijn immers veel advocatenkantoren in het strafrecht: waarom dan juist dit kantoor?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
advocaten, advocatenkantoor, rechten, sollicitatiebrief, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Feedback sollicitatiebrief stage MWD esmeralda Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:07
Sollicitatiebrief stage Law Sollicitatiebrief en cv 2 15 januari 2013 22:59
Sollicitatiebrief voor stage StudenSW123 Sollicitatiebrief en cv 5 26 november 2012 23:49
Uitstekende sollicitatiebrief stage... Lensa Sollicitatiebrief en cv 0 13 april 2010 20:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon