Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 maart 2013, 21:21
stephany stephany is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 3
stephany is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief BBL leerling medewerker maatschappelijk zorg niv 4

Beste mensen,
Hierbij mijn brief voor een leerbedrijf, waar ik mijn opleiding aan zou willen voldoen.
Heeft er iemand tips of verbeter punten?


Geachte heer/mevrouw,

Door middel van deze brief wil ik mijn belangstelling kenbaar maken om de opleiding BBL MMZ 4 bij u te volgen.

Door mijn ervaring in de thuiszorg ben ik erachter gekomen dat werken in de maatschappelijke zorg echt iets voor mij is.
Mensen begeleiden en ondersteunen is iets wat ik graag doe. Ik zou hier graag mijn beroep van willen maken.
Daarbij lijkt het mij een zeer grote uitdaging, maar vooral ook een leuke ervaring om in contact te komen met de diverse cliënten en deze bij hun herstel te ondersteunen.

Wat mij erg aanspreek is de variatie en afwisseling in het werk. Geen dag zal hetzelfde zijn, waardoor ik veel nieuwe dingen kan leren.
En ik ben er van overtuigd dat ik dat bij u bedrijf kan leren.

Hierbij hoop ik dat u genoeg informatie heeft. Voor verdere gegevens verwijs ik u door naar mijn Curriculum Vitae.
Graag wil ik mijn brief ook toelichten in een gesprek. Ik hoop zo spoedig mogelijk positief bericht van u te ontvangen.

Met vriendelijke groet,


Naam

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2013, 00:06
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Hoi Stephany,

Je brief is mooi kort en ik vind dat je jouw motivatie mooi onderbouwd. Wat ik mis aan de brief is een aansluiting bij het leerbedrijf. Wat maakt dat je denkt dat je daar kunt leren wat je wilt leren? Waarom daar werken? Wat trekt je aan aan dat bedrijf?

Tip is om op hun website te kijken naar bijvoorbeeld hun visie, beleid, etc. Of misschien kun je refereren naar eerdere ervaringen die je daar hebt, of een reputatie waar je van hebt gehoord? Ik zou vooral ook proberen aan te sluiten bij waarden en eigenschappen die zíj zoeken in een leerling. Vaak zijn dit dingen die je kunt vinden in de vacature of op hun website.

Succes!

Gr Helena
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2013, 12:16
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me aan bij de reactie van Helena. Verder nog een paar puntjes:
  • Geachte heer/mevrouw, Vraag even na aan wie je de brief moet richten.
  • Mensen begeleiden en ondersteunen is iets wat ik graag doe. Waarom dan? Leg dit eens uit.
  • Wat maakt jou geschikt voor het werk dat je wilt gaan doen? Dat zie ik nergens terugkomen.
  • Verwijs ik door. 'Door' kun je weglaten.
  • Curriculum Vitae. Curriculum vitae schrijf je met kleine letters.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback sollicitatie BBL welzijn en zorg Janneman Sollicitatiebrief en cv 1 19 oktober 2012 18:18
Sollicitatiebrief pedagogisch (mede)werker BBL plaats Solligirlie Sollicitatiebrief en cv 1 14 juli 2012 15:29
Herintreder in de zorg, sollicitatiebrief voor opleiding leerling verpleegkundige Fransje Sollicitatiebrief en cv 4 26 april 2011 11:00
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
Sollicitatiebrief medewerker zorg hubabuba Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2006 10:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon