Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 7 juli 2011, 18:54
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

De "lagere" werkzaamheden vallen nergens te dumpen. We zijn maar een heel klein team, waarin ik de laagste in rang ben en ook de enige die op dat "lage" niveau zit. In feite is het niet echt laag, want het is behoorlijk verantwoordelijk werk. Ik had een jaar of vier geleden al dat ik soms dagen had dat ik voor 6 of 8 miljoen USD op de beurs kocht, omdat de anderen te druk waren of ik als enige op kantoor aanwezig was.
Enige jaren geleden, bij onze vorige leidinggevenden, ben ik de inkopers veel meer gaan ondersteunen en ook grotendeels gaan vervangen bij afwezigheid. Ik heb toen heel wat op mij geladen gekregen en liep af en toe het vuur uit mijn sloffen. Het leverde me niets extra op en ik ben in die tijd burnout geraakt (niet alleen daardoor). Ik kreeg alleen maar stank voor dank. Door deze ervaring ben ik nu erg voorzichtig geworden en vrees ik dat ik straks weer in de zelfde valkuil zal vallen. Het is een beetje mijn werklevensverhaal. Dat ik me uit loop te sloven, van alles aan pak en doe, maar dat ik er nooit ECHT de waardering voor krijg die ik zou moeten krijgen in mijn ogen.
Maar ik wil natuurlijk mezelf niet teveel door deze vrees laten leiden.
Ik denk dat het voor mij ook gewoon nooit echt duidelijk is geworden waarmee je in je werk nou echt kan scoren en waarmee niet. Want ook al doen collega's in hogere schalen dingen op een redelijk niveau, ik kan niet altijd zeggen dat ik het niveau nou altijd zo geweldig hoog vind . Zonder mijn collega's af te willen kraken. Maar ik heb al geregeld mee gemaakt dat ik op bepaalde gebieden meer know how had dan nieuwe mensen in een hogere schaal (zonder gelijk arrogant te willen zijn). Met het hele beleid bij ons bedrijf en met het indelen van de functies is de indeling van de zwaarte van functies me nooit duidelijk geworden.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 9 juli 2011, 12:14
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Je ziet heel vaak dat functieschalen vooral gebaseerd zijn op opleiding en instroom, en niet op werkzaamheden. Mijn advies: zorg dat je die opleiding zo snel mogelijk afmaakt en kijk rond naar wat anders. Het klinkt misschien negatief (en dat is het ook), maar de kans dat je binnen dit team hogerop komt op basis van jouw verhaal schat ik in als nihil. Er is simpelweg geen ruimte om verder te groeien. Je hebt nu een rol en een positie waarin je vast gegroeid bent. Ik herken dat volledig.

Wat betreft het verwachten van dank: niet doen! Als je erkenning wilt zul het het af moeten dwingen en niet verwachten. De meest succesvolle mensen zijn diegenen die hun kansen goed weten te benutten en die niet afwachten tot hun leidinggevende hen beloond.

Cysnisch, ik weet het, maar ook ik heb die ervaring op de harde manier moeten opdoen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 9 juli 2011, 14:17
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Inderdaad, het lijkt niet zo zeer gebaseerd op wat je echt doet, maar meer op hoe hoog je bent opgeleid. Het is net alsof er van mij meer wordt verwacht voor het geld dat ik verdien, dan van een ander voor het geld dat hij verdient. Bij mij is het allemaal meer "taken for granted".
Wat die anderen doen die hoger zijn ingedeeld, is nou niet bepaald rocket science als ik eerlijk ben. Zij zijn ook al doende in hun werk gegroeid en niet gelijk op een heel briljant niveau begonnen. Ik heb al een paar maal nieuwe medewerkers (inkopers) helpen inwerken (vooral qua ons computer systeem en het beurs gerelateerde werk), de eerste was universitair geschoold, de tweede HBO geschoold. We hebben ook een paar maal een nieuwe controller gekregen (onze controllers zijn voor zover altijd universitair opgeleide mensen geweest) en die mensen heb je dan ook het nodige uit te leggen, omdat ze geen ervaring hebben met het hedging systeem waarbij de fysieke materialen geprijsd worden aan de beurs prijs.
Als ik dat papier eenmaal heb, ga ik zeker verder kijken dan mijn neus lang is .
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 augustus 2011, 12:48
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Dit vind ik trouwens ook vaak wel kloppen (gaat volgens mij ook voor mij op):
http://www.nu.nl/werk-en-prive/25902...enen-meer.html
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon