Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 november 2011, 19:15
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard CV-fantasietje: do or don't?

Toen ik een paar jaar geleden afstudeerde en mijn cv maakte, heb ik hierin een klein fantasietje gestoken, nl. een opsomming van al mijn karaktereigenschappen met de letters van mijn voornaam (zie hieronder)





Ik ben van plan om binnekort opnieuw te gaan solliciteren en was alvast mijn cv aan het updaten. Mijn fantasietje, dat ik destijds nog goedgevonden en origineel vond, kwam voor mij nu eigenlijk redelijk kinderachtig en cliché over.. Bijgevolg twijfel ik nu of ik het al dan niet zou weglaten..

Daarom zou ik graag jullie mening hierover weten. Stel dat jullie werkgever waren: vinden jullie iets dergelijks in een cv kunnen of niet?

Alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2011, 22:47
Hanneke C
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greeny22 Bekijk bericht
Toen ik een paar jaar geleden afstudeerde en mijn cv maakte, heb ik hierin een klein fantasietje gestoken, nl. een opsomming van al mijn karaktereigenschappen met de letters van mijn voornaam (zie hieronder)





Ik ben van plan om binnekort opnieuw te gaan solliciteren en was alvast mijn cv aan het updaten. Mijn fantasietje, dat ik destijds nog goedgevonden en origineel vond, kwam voor mij nu eigenlijk redelijk kinderachtig en cliché over.. Bijgevolg twijfel ik nu of ik het al dan niet zou weglaten..

Daarom zou ik graag jullie mening hierover weten. Stel dat jullie werkgever waren: vinden jullie iets dergelijks in een cv kunnen of niet?

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik vind het een zeer origineel idee. Kinderachtig is het niet, er worden cliché woorden in gebruikt maar die zijn moeilijk te vermijden vind ik. Je vorm is "eens iets anders" en zal zeker aandacht trekken zonder dat het enkel een gimmick is.
Dus voor mij: houden! (enkel aanpassen je bij een bepaald bedrijf zéér grote serieux weet/vermoedt zijn)
Ik weet niet of ik de kernwoorden in italics zou laten, tzijn er nogal veel. "raprap" lijkt me niet de ideale verwoording, maar ik weet zo meteen geen alternatief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 november 2011, 01:37
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het een goed en origineel idee. Wellicht "perfectionistisch" en "raprap" bijschaven, maar het idee is zeker niet zo slecht als je denkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 november 2011, 20:49
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard

Hanneke, Stijn, bedankt voor de reacties.

Ik heb dezelfde vraag eveneens gesteld op een ander forum en de meningen zijn zeer verdeeld.

++ : origineel, opvallend
-- : kinderachtig, niet geschikt voor iedere sector

Ik veronderstel dat er dus ook zowel werkgevers zullen zijn die zoiets weten te appreciëren als zij die dit niet doen.

Ik zal er in ieder geval nog eens goed over nadenken vooraleer ik het nu schrap uit mijn cv of niet.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2011, 15:08
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het is erg afhankelijk van de sector en van de functie of dit past of niet.

Kun je ons daar iets meer over vertellen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 november 2011, 15:30
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Is zeker afhankelijk van welke functie en sector.
Neemt niet weg dat ik het een superorigineel idee vind!
Dus mocht de functie 'het toestaan" dan zou ik het zeker toepassen.

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 november 2011, 20:07
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Het is erg afhankelijk van de sector en van de functie of dit past of niet.

Kun je ons daar iets meer over vertellen?

Een specifieke sector heb ik niet voor ogen. Toen ik afgestudeerd ben, heb ik gesolliciteerd bij uiteenlopende bedrijven: vb. Gfk (marktonderzoek), KBC (financiën), Belgacom (internet/telefonie), Concentra (uitgever)...

Ik heb Toegepaste Economische Wetenschappen gestudeerd. De functies die mij het meest aanspreken zijn marketing-gerelateerd, hebben te maken met database/informatie-management,...

De laatste 2 jaar ben ik in ons bedrijf verantwoordelijk geweest voor de implementatie van de nieuwe CRM-software. Ik werd hiervoor bijgestaan door een consultancy bureau. De CRM software op zich en de job van zo'n consultant spreken mij enorm aan. De functie die ik nu specifiek voor ogen heb is deze van consultant voor CRM software bij het bureau dat mij de voorbije jaren heeft bijgestaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 november 2011, 12:50
Rope Rope is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 13
Rope is on a distinguished road
Standaard

Gezien het feit dat je geen starter meer bent en ook niet de leeftijd hebt om dit soort toevoegingen aan de CV te permitteren zou ik het vermijden. De reacties liegen er niet om: of ze vinden het leuk of juist het tegendeel. Het is dus controversieel. Je zou net de verkeerde voor je krijgen waardoor je kansen zwaar kunnen worden beschadigd.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 november 2011, 13:54
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Nu ik wat meer over je weet, raad ik je aan om het niet in je cv op te nemen. Zo'n rijtje is leuk als je net van school komt en jezelf moet onderscheiden van al die andere starters. Nu je wat meer bagage hebt, zou ik dit niet meer gebruiken. Ik vind het onder de huidige omstandigheden niet zo professioneel overkomen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 november 2011, 21:02
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard

@ Rope, Marieke: ik ben volledig akkoord met jullie en schrap het vanaf nu dan ook uit mijn cv!


Bedankt iedereen voor de feed-back!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Gat van 6 jaar in cv wegens medische redenen. Hoe omschrijf ik dat op mijn cv? Lusa Sollicitatiebrief en cv 6 11 september 2011 01:57
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon