Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2011, 16:44
pjotrfungus pjotrfungus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2011
Berichten: 2
pjotrfungus is on a distinguished road
Standaard Wat betekent ''de regeling achterwege laten vermindering van de bekostiging''

ik ben wegens blijvende ziekte ontslagen en krijg nu een verklaring te ondertekenen dat ik op de hoogte ben van de regeling achterwege laten vermindering van de bekostiging bij niet-benoemming ontslaguitkerings-gerechtigde ex-werknemers primair onderwijs

iemand die mij in nederlands kan uitleggen wat dit betekent ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2011, 18:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik vermoed dat je deze regeling bedoelt: Regeling achterwege laten vermindering van de bekostiging bij niet-herbenoeming ontslaguitkeringsgerechtigde ex-werknemers primair onderwijs.

De reden dat dit aan jou wordt voorgelegd is kennelijk bepaling 2.c:
Citaat:
2 In geval van ontheffing vanwege de aard van het ontslag moet in de personeelsadministratie van het bevoegd gezag in ieder geval van de betreffende ontslaguitkeringsgerechtigde ex-werknemer aanwezig zijn:
[...]
c. een verklaring van betrokkene waarin hij aangeeft dat hij op de hoogte is van de inhoud van deze regeling en van de redenen op grond waarvan het bevoegd gezag toepassing heeft gegeven aan deze regeling.
Wat ik hier niet 1-2-3 uit kan opmaken is of dit in jouw belang als ontslagene is, want de 'bekostiging' slaat neem ik aan op de bekostiging van de onderwijsinstelling door de overheid, niet op jouw inkomen. Ik kan je dus niet adviseren of het al dan niet verstandig is dit te tekenen. Dat lijkt me iets waar de onderwijsvakbonden misschien meer over kunnen vertellen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2011, 18:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

In de artikelsgewijze toelichting op de regeling in het Gele Katern lees ik nog iets interessants over artikel 2:
Citaat:
Verder moet uit de documenten blijken dat ze in de personeelsadministratie zijn opgenomen voorafgaand aan de vervulling van de vacature met voorbijgaan van de betrokken ontslaguitkeringsgerechtigde ex-werknemer. Dat kan blijken uit de datum van de brief waarbij aan betrokkene de verklaring als bedoeld onder punt c. is gevraagd, de datum van zijn reactie daarop c.q. de afgegeven verklaring, of uit een gewaarmerkte datumaantekening op de documenten.
Dat lijkt te betekenen dat dit document jou (veel) te laat wordt voorgelegd. Is het soms geantedateerd? Of wordt er nu met jouw toestemming aan jou voorbijgegaan?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2011, 21:27
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Zoals Rene zegt: Deskundige (juridische) hulp inschakelen!!!

Succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2011, 22:08
pjotrfungus pjotrfungus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2011
Berichten: 2
pjotrfungus is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor de reactie,
Ik ga morgen een voormalig schooldirecteur primair onderwijs (kennis) het voorleggen. wellicht kan hij duidelijkheid scheppen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon