Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2008, 21:55
arjanm arjanm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Berichten: 4
arjanm is on a distinguished road
Standaard Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

Mensen,

Ik heb aan het einde van de vorige maand bekend gemaakt bij mijn werkgever dat ik zal stoppen. Nu wil mijn baas niet dat ik mijn resterende vakantiedagen opneem, waar ik dus niet mee kan leven omdat vorige collega's (4 stuks), hetzelfde hebben beleefd. Aan het eind van hun dienstverband werden de resterende dagen / loon gewoon niet uitbetaald.

Ik ben nu een jaar in dienst bij deze werkgever, echter, mijn contract is ongeldig verklaart en ik zou een nieuwe moeten tekenen, dit is nooit gebeurt.

Bij mijn sollicitatiegesprekken is mij een lease-auto beloofd (Een stationwagon met wat reclame van het bedrijf). Ook dit is tot op heden uitgebleven, terwijl ik er in principe wel voor betaal (In plaats van 1300 euro netto, krijg ik 1100 euro netto).

Nu wil ik dus op staande voet ontslag nemen. Zijn deze punten als voldoende te benoemen voor een eventuele rechtzaak?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juli 2008, 00:15
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

Bij juridische geschillen nooit een forum om advies vragen. Neem daarvoor contact op met je vakbond, rechtsbijstandsverzekering of een wetswinkel. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juli 2008, 00:25
arjanm arjanm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Berichten: 4
arjanm is on a distinguished road
Standaard Re: Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Bij juridische geschillen nooit een forum om advies vragen. Neem daarvoor contact op met je vakbond, rechtsbijstandsverzekering of een wetswinkel. Succes!
Op dit moment is het nog geen juridisch geschil. Echter, mijn nieuwe werkgever wil mij aan alle kanten helpen, dus vandaar mijn "snelle beslissing" om per direct ontslag te nemen.. Ik kan er niet mee leven dat ik tijdens mijn jaar in dienst meerdere keren met een smoes ben afgescheept. De laatste keer dat ik wederom over de betreffende lease auto begon, kreeg ik te horen: " Je hebt een bedrijfsbus van 25.000 euro tot je beschikking, je moet niet zeuren". Het laatste gesprek hierover is 3 weken geleden gevoerd, nog steeds geen actie.. Ik ben het gewoon echt beu, ik denk aan niets anders meer dan er gewoon mee stoppen, ik zie wel waar het schip strandt. Zoals gezegd, ik heb minimaal 4 mensen achter mij staan.. Met deze mensen heb ik morgen een afspraak, waarbij we al onze ervaringen op papier gaan zetten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juli 2008, 09:34
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Bij juridische geschillen nooit een forum om advies vragen. Neem daarvoor contact op met je vakbond, rechtsbijstandsverzekering of een wetswinkel. Succes!
Ondanks dat er op dit moment nog geen juridische geschil is, zou ik wel het advies van Henk volgen!

Op het moment dat jij de 'bom' laat vallen bij je werkgever, heeft hij al DIRECT een advocaat naast zich staan... Jij moet dus echt zeker weten hoe stevig jij in je schoenen staat! En dus ook 100% zeker weten dat je in je recht staat op de punten waar je je baas van beschuldigd...


Heel veel succes en ik zou graag weten hoe het afloopt!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juli 2008, 11:00
arjanm arjanm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Berichten: 4
arjanm is on a distinguished road
Standaard Re: Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

Ook vandaag hoor ik weer niets van werkgever, ik neem dus definitief vandaag ontslag en zie wel wat er op me afkomt...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 juli 2008, 12:17
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

Als je ontslag neemt dan heb je geen recht op ww. Ben jij je hier van bewust? Het is niet verstandig om op deze manier weg te gaan.

Hoe jij je precies voelt weet ik niet, maar probeer het zakelijk te bekijken en win advies in bij bijvoorbeeld de vakbond, enz. Zie het schrijven hierboven van Henk. Als je straks geen werk meer hebt en geen geld, dan .......................

Heb jij er over nagedacht wat het hebben van geen werk en geen geld voor consequenties geeft en hoe jij je dan zult voelen?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 juli 2008, 12:29
arjanm arjanm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Berichten: 4
arjanm is on a distinguished road
Standaard Re: Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Als je ontslag neemt dan heb je geen recht op ww. Ben jij je hier van bewust? Het is niet verstandig om op deze manier weg te gaan.

Hoe jij je precies voelt weet ik niet, maar probeer het zakelijk te bekijken en win advies in bij bijvoorbeeld de vakbond, enz. Zie het schrijven hierboven van Henk. Als je straks geen werk meer hebt en geen geld, dan .......................

Heb jij er over nagedacht wat het hebben van geen werk en geen geld voor consequenties geeft en hoe jij je dan zult voelen?
Hier zal ik geen problemen mee hebben, aangezien het contract bij mijn nieuwe werkgever al is ondertekent. Ik heb dus geen WW nodig o.i.d.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 juli 2008, 13:33
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen?

[QUOTE]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanm Bekijk bericht
Hier zal ik geen problemen mee hebben, aangezien het contract bij mijn nieuwe werkgever al is ondertekent. Ik heb dus geen WW nodig o.i.d.

Succes met je nieuwe baan.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon