Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2008, 13:49
lovely1984 lovely1984 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 2
lovely1984 is on a distinguished road
Exclamation opzegtermijn

Hallo,

Ik heb een halfjaarcontract die vorige maand geëindigd is. Mijn nieuwe contract voor onbepaalde tijd heb ik in huis, maar nog niet getekend. Omdat ik weer een opleiding wil gaan doen en daar z.s.m. mee wil beginnen, vraag ik mij af welke opzegtermijn nu geld? In mijn nieuwe contract staat een opzegtermijn van 2 maanden, maar is die van toepassing aangezien ik die nog niet getekend heb?

Met vriendelijke groet,

Manon
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2008, 15:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: opzegtermijn

Tekenen is niet allesbepalend. Acceptatie blijkt ook doordat je doorwerkt terwijl je vorige contract is afgelopen en je het nieuwe al hebt ontvangen.

Twee maanden is overigens een heel normale opzegtermijn. Wat is het probleem?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2008, 18:14
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: opzegtermijn

rene heeft gelijk. Nu je hebt doorgewerkt, ben je blijkbaar akkoord gegaan met de voorwaarden. Er is derhalve nu sprake van een contract voor onbepaalde tijd.... Overigens had de werkgever ook kunnen kiezen voor een contract zonder proeftijd. Jullie waren al aan elkaar gewent, lijkt mij in dat 1e half jaar.
Overigens kun je m ook zelf opzeggen. Opzegtermijn voor werknemer veelal 1 maand....Bij ontslagname eigen initiatief overigens geen recht op (ww)uitkering......

grtzzz
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 september 2008, 00:46
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: opzegtermijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lovely1984 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een halfjaarcontract die vorige maand geëindigd is. Mijn nieuwe contract voor onbepaalde tijd heb ik in huis, maar nog niet getekend. Omdat ik weer een opleiding wil gaan doen en daar z.s.m. mee wil beginnen, vraag ik mij af welke opzegtermijn nu geld? In mijn nieuwe contract staat een opzegtermijn van 2 maanden, maar is die van toepassing aangezien ik die nog niet getekend heb?

Met vriendelijke groet,

Manon
Ja hoor die is van toepassing, mits het in jullie CAO staat omschreven.
Wettelijk gezien is de opzegtermijn voor de werkgever altijd 1 maand.

Als er 2 maanden in het contract staat, moet dat als afwijking ergens terug te vinden zijn in de CAO waar jij onder valt.

Zo niet, dan geldt de wettelijke opzegtermijn van 1 maand (en altijd het dubbele voor de werkgever) gewoon van rechtswege.

En doordat je gewoon hebt doorgewerkt, ben je inderdaad impliciet al akkoord gegaan, ook al heb je nog niet getekend.

"Voordeeltje" misschien: als jij 2 maanden opzegtermijn hebt, dan heeft jouw werkgever sowieso het dubbele dus 4 maanden opzegtermijn.

Succes ermee

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 september 2008, 16:59
lovely1984 lovely1984 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 2
lovely1984 is on a distinguished road
Standaard Re: opzegtermijn

Twee maanden is overigens een heel normale opzegtermijn. Wat is het probleem?[/QUOTE]

Aangezien het wettelijk 1 maand is hoopte ik dat die 2 maanden nu niet golden want ik wil zo snel mogelijk aan mn opleiding beginnen die al begonnen is..
Maar in ieder geval bedankt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 september 2008, 21:12
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: opzegtermijn

Waarom loop je niet gewoon bij je baas binnen om dit direct met hem/haar te bespreken? Dat lijkt me nuttiger.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb je een opzegtermijn bij een 0-urencontract? babysitter Je rechten en plichten als werknemer 1 2 september 2008 10:50
Beëindiging halfjaar contract Verwijderd account Je rechten en plichten als werknemer 19 25 juli 2008 13:45
Contract voor bepaalde tijd is verlopen. Wat is nu mijn opzegtermijn? NickJ Je rechten en plichten als werknemer 3 12 augustus 2007 12:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon