Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2008, 01:13
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Niet meer op kantoor

Mijn situatie
Ik ben onlangs 30 jaar geworden en ik heb Heao Marketing Management gedaan maar ik ben niet commercieel en dit ambieer ik ook niet. Mijn werkverleden bestaat uit administratieve banen + een project van een half jaar bij Rabobank Nederland als Webcoördinator.
Ik vind het vreselijk om in een vast patroon terecht te komen waarbij je om 08.30 uur je computer aanzet en om 17.00 uur weer uit. Sowieso heb ik er een hekel aan om de hele dag voor een computerscherm te zitten, da's voor mij echt een straf! Dus een kantoorbaan wil ik absoluut niet meer, deels op kantoor vind ik geen probleem. Het kantoorleven verafschuw ik, afwisseling is voor mij erg belangrijk.
Ook leidinggeven (management) of lesgeven trekt me niet. Bovendien denk ik dat ik daar niet geschikt voor ben.

Interesses
• Internationaal: talen (Spaans), toerisme, reizen, in contact komen met andere landen en culturen;
• Communicatie (journalistiek);
• Dienstverlening (andere mensen helpen, informeren);
• Maatschappelijk, sociaal;
• Recreatie;
• Voetbal maar ook andere sporten.

Voorkeuren m.b.t. een functie en organisatie
• Afwisseling, dynamiek en avontuur;
• Reizen in het kader van een functie (binnen- en buitenland);
• Een bepaalde mate van flexibiliteit, zelfstandigheid en onafhankelijkheid;
• Mensen helpen, coachen, informeren, ondersteunen;
• Informele bedrijfscultuur en -sfeer;
• Organisatie: internationaal, toerisme, multicultureel, maatschappelijk, sociaal.

Op basis van bovenstaand denk ik aan de deeltijdopleiding Journalistiek. Ook omdat ik graag schrijf en omdat ik denk dat ik goed kan schrijven.
Ik ben me bewust van het feit dat het lastig is om werk te krijgen als journalist en dat de verdiensten niet bijster hoog zijn.

Verder denk ik aan een Toerisme opleiding maar ik ken weinig leuke functies in het toerisme. Het zijn veelal functies op kantoor of op een reisbureau. Bovendien is het toerisme een harde, commerciële wereld. Een functie als reisleider valt af omdat ik niet geschikt ben om voor een groep te staan.

Droombanen voor mij zijn: sportjournalist, travel writer, onderzoeker buitenland (Toeristiek) of voetbalscout.

Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen c.q. kunnen adviseren m.b.t. beroepen, functies, opleidingen e.d.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 augustus 2008, 15:43
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Dag Rogue,

Volgens mij weet je heel goed wat je wilt en geef je zelf het antwoord al! Je noemt een hele lijst met droombanen waar je allemaal in aan de slag kunt als je journalistiek gestudeerd hebt. Je belemmert jezelf door het idee dat er weinig werk in is en dat het slecht verdiend. Mensen met passie voor hun vak vinden echter altijd werk en verdienen genoeg om van te leven. Wat houdt je nog tegen om gewoon je hart te volgen.....
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 augustus 2008, 15:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Ga ervoor, dat is alles wat ik kan zeggen. Op welke manier dan ook. Journalistiek (heb ik zelf gedaan) lijkt me voor jou een mooie opleiding, als je zelf ook gelooft dat je plezier hebt in schrijven en er niet alleen komt omdat je graag sportverslaggeving wilt doen. Je zult namelijk meer moeten leren dan dat en ook colleges voor je kiezen krijgen die op het eerste gezicht weinig met journalistiek te maken hebben.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 augustus 2008, 15:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Op het Lancelotsforum vind je een aantal journalisten. Misschien kun je hun vragen wat ze verdienen en hoe ze aan opdrachten komen. Je kunt ook eerst hun sites bekijken, voordat je vragen gaat stellen.

Succes met lezen, want op het Lancelotsforum vind je hele interessante verhalen en heel veel info.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 augustus 2008, 12:30
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Bedankt voor jullie reacties.

Is het geen bezwaar dat ik op mijn 30e nog begin met de opleiding Journalistiek? De opleiding duurt immers 4 jaar.....

Als ik op mijn 34e klaar ben met de opleiding, ben ik dan niet te oud? Op dat moment heb ik weliswaar de studie afgerond (hoop ik) maar veel relevante werkervaring zal ik dan nog niet hebben.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 augustus 2008, 12:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Ik vind 34 jaar nog jong. Daarnaast heb je met 34 jaar meer levenservaring dan een jonger iemand en dat kan juist in je voordeel werken tijdens bijvoorbeeld een interview dat je met iemand hebt.

Mocht je geen job kunnen vinden dan kun je altijd nog voor jezelf beginnen

Tijdens je studie kun je ook al om je heen kijken of je ergens een betaalde stage kunt lopen of opdrachten kunt verwerven, zodat je werkervaring op doet.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 augustus 2008, 11:37
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Bedankt voor jullie reacties.

Op het Lancelots forum post iemand het volgende:
Met jouw wensenlijst lijkt het me meer voor de hand liggen om een opleiding als trainer-coach te gaan doen. Ik heb ooit teksten geschreven voor een bedrijf dat o.a. aan reïntegratie deed. Daarbij zat een coach/trainer die bijvoorbeeld met teams in de Ardennen ging abseilen en vlottenbouwen enzo in het kader van teambuilding en persoonlijke ontwikkeling.
Geen idee of daar een speciale opleiding voor bestaat, maar het lijkt me eigenlijk wel.

Benieuwd naar jullie mening hierover.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 augustus 2008, 12:51
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Ik heb het gelezen op het Lancelotsforum. Aardig dat ze met je meedenken. Mijn vraag aan jou is: wat vind je er zelf van? Het gaat er niet om wat wij denken/of ik, maar hoe jij het vindt. Is het iets voor je en zo ja, waarom en zo nee, waarom niet?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 augustus 2008, 12:19
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

Zelf vind ik schrijven en analyseren leuker. Ook door mijn brede interesse denk ik Journalistiek beter bij me past.

Je kunt je afvragen of het verstandig is om direct met een 4-jarige hbo-opleiding te beginnen. Is een diploma persé nodig om als journalist te gaan werken? Als je talent hebt en je krijgt de kans om dit te laten zien, wat is de waarde van zo'n papiertje dan?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 augustus 2008, 12:24
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer op kantoor

De schrijvers en journalisten op het Lancelotsforum kunnen je daar het beste een antwoord op geven. Ik zou de vraag daar stellen
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De job coach die het zelf even niet meer weet zomer1976 Alle andere carrièreonderwerpen 4 9 december 2009 13:55
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Help! Ik weet het niet meer! Brigitte Loopbaanvragen 13 14 mei 2008 12:24
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon