Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 mei 2011, 00:58
vragen vragen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 12
vragen is on a distinguished road
Standaard Gehele dag e-mailen op je werk....

Voor de klantcontacten beantwoord ik vragen van klanten. Je dient 10 mails in het uur te versturen. Na een x aantal uren raak je je concentratie kwijt. Ik vroeg me af of het normaal is dat je bijvoorbeeld van 10 tot 19.00 uur achter elkaar door mails verstuurd? Na 3 uurtjes heb je een korte pauze en een lunch van 15.30 tot 16.00 uur en dan nog een korte pauze.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 mei 2011, 19:43
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Hangt er denk ik vanaf wat er in je contract als functie-omschrijving staat? Maar als jij werkzaam bent op een klantcontact-center dan denk ik wel dat het normaal is ja. Ik heb zelf bij een groot multimediabedrijf op het e-mailcenter gewerkt, dat was dus echt alleen maar e-mails verzenden. Ik vond dat zelf heel leuk om te doen. Als je merkt dat je geen concentratie meer hebt kun je wellicht even een paar seconden iets anders gaan doen, even koffie halen of een snel toiletbezoekje ofzo. Natuurlijk niet 10x per dag want dat vindt je baas niet fijn denk ik
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 mei 2011, 10:23
vragen vragen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 12
vragen is on a distinguished road
Standaard

In de wet staat ook beschreven dat de werkgever je werk dient te geven wat afwisselend is en eentonig werk voorkomen dient te worden. Maar goed, dan krijg je natuurlijk de discussie wat afwisselend is en wat niet. Het is wel leuk werk maar als je uren achter elkaar alleen maar mails verstuurd terwijl je ook ingezet kunt worden even op bellen dan breekt dat je dag even af. Ik had last van vermoeidheid. De neuroloog gaf aan dat hij ook ontzettend moe zou worden als hij de gehele dag mails moest gaan versturen. Dus een normaal fenomeen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 mei 2011, 12:51
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard

Ja, volkomen normaal. Ik zou er ook bij in slaap vallen.

Je zou eens bij collega's kunnen informeren of zij er ook last van hebben. Misschien kun je gezamenlijk voorstellen om af te wisselen met bijvoorbeeld bellen. Het verhoogt de productiviteit en geconcentreerd, dus foutloos werken.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 mei 2011, 17:27
vragen vragen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 12
vragen is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je mail. Ik ben voor de alle duidelijkheid niet iemand die niet wil werken. Ik ben iemand die het werk leuk wil houden en gezelligheid en veel productie wil afleveren. Op een gegeven moment ben ik zodanig moe dat ik geen letter meer kan lezen. Dan zoek ik de gemakkelijke mails er even tussen uit. Ik begrijp nu ook veel beter waarom ik veelal standaard antwoorden krijg op de vragen die ik heb naar een organisatie en dat je niet op alle vragen een antwoord krijgt. Je dient zo'n 10 mails in het uur te versturen. Dat klinkt wel gemakkelijk maar als je bekijkt wat er allemaal komt bij kijken!? Mijn collega werkte in het begin 40 uur in de week alleen op e-mail maar was dan ook net als mij bek af. Hij zit dan op een gegeven moment te kijken op Hyves of andere websites. Ik loop dan liever even weg van de computer.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 mei 2011, 18:55
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard

Je zou er vierkante ogen van krijgen

Dat je graag productief wilt zijn, was wel duidelijk. Anders zou je het immers wel best vinden? Ik zou het zeker eens aankaarten, gezamenlijk of anders alleen. Misschien zijn er wel bellers van wie na een bepaalde tijd de oren gaan toeteren en voor wie mailen een welkome afwisseling zou zijn.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 mei 2011, 14:59
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ooit heb ik in de horeca een functieomschrijving ontvangen waarin stond:

Inconvenienten (werkomstandigheden):
Lopend en staand werk, soms reiken en/of bukken
Tillen van dienbladen en borden
Kans op letsen als gevolg van ...........

Heb jij ook niet zoiets gehad toen je met deze baan begon?
Het is zeker niet leuk om de hele dag te mailen, maar als dat de functietaak inhoudt, dan denk ik dat je op zoek moet naar een meer afwisselende baan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 mei 2011, 11:54
vragen vragen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 12
vragen is on a distinguished road
Standaard

Momenteel slik ik magnesium het lijkt er op dat ik nu veel minder last van vermoeidheid heb. Hoewel ik hier sceptisch tegen over sta.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ongelukkig op werk Peet123 Loopbaanvragen 8 20 januari 2021 11:49
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 19:31
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 21:51
Elke dag zenuwen Orkie Loopbaanvragen 4 26 augustus 2008 08:13
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 10:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon