Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #11  
Oud 7 april 2009, 17:05
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Weet je, leeftijd mag eigenlijk helemaal niet relevant zijn..... en dus zou het eigenlijk ook niet zo interessant zijn om pontificiaal op een CV te vermelden.
Wat voegt het eigenlijk toe? Zelf ben ik bijna 41 maar wordt meestal 10 jaar jonger geschat en ik ken ook mensen bij wie dat andersom is.
Primago had ik ook jonger geschat bijv... ;-)

Maar ja, het is nu eenmaal zo'n vast onderdeel van het rijtje personalia, maar je mag het eigenlijk ook gerust weglaten als het belemmert. Een beetje recruiter kan zelf ook wel een optelsommetje doen, als de CV in eerste instantie bevalt.

To be honest, ik heb het zelf onlangs als recruiterd nog meegemaakt dat ik ook eerst afknapte op een geboortedatum, maar pas op de allerlaatste regel op de 3e pagina van het CV las dat deze kandidaat vreselijk sportief was.
Die persoonlijke informatie heeft ons er toen overgehaald om de man toch uit te nodigen.

Je CV moet altijd eerlijk blijven, maar bedenk goed wat relevant is en wat niet. Te veel informatie is killing, te weinig natuurlijk ook en irrelevantie al helemaal.... houdt het dus resultaatgericht.

En zoals het voorbeeld hierboven van de sportieve 50-er... bij ons was het toevallig wel een schot in de roos, maar een ander bedrijf ziet dan misschien weer alleen maar risico's... Het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeuren.

Dus maak een CV dat 100% iets over jou zegt, want als je dan niet wordt uitgenodigd, dan weet je eigenlijk gelijk zeker dat die organisatie toch niet bij jou past.

T
Hallo Making Sense,

Je hebt gelijk maar ik ben er "pas" 36, dus als ze nu al moeilijk gaan doen, blijft er later toch helemaal niks over?
Ik denk dat ik inderdaad mijn leeftijd van mijn cv eraf haal, maar wekt dat geen argwaan op?
Ik vraag me ook af waarom "oudere" werknemers minder gewild zijn? komt het alleen door het salaris en de sociale lasten?. als een oudere voor het geld van een jongere zou willen komen werken, is het dan ook een probleem voor de werkgevers?
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Referentie nachecken bij oud-werkgever: is kritisch over mij, advies gevraagd bloemje Loopbaanvragen 8 17 december 2010 15:44
Advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 5 februari 2009 14:52
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
brief HR adviseur": advies gevraagd boschje Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2008 21:52
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon