Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 juni 2011, 22:33
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard Twee parttime banen en belastingen

Op dit moment heb ik een parttimebaan. Ik heb het daar op zich naar mijn zin, alleen weet ik nog niet of mijn tijdelijke contract verlengd wordt.

Ik merk ook dat ik maar net rond kom met mijn salaris. Bijvoorbeeld wat sparen is er eigenlijk niet bij.

Toen ik bij mijn huidige baan mijn contract aangeboden kreeg, gaf men aan dat er meer uren niet inzitten.

Nu denk ik erover om uit te kijken naar een andere parttimebaan voor er bij.

Mijn vraag is of dit niet ongunstig is wat betreft de belastingen. Vorig jaar had ik helaas een tijdje WW, daarna heb ik nog even deeltijd WW naast uitzendwerk ontvangen. Tot mijn schrik moest ik over vorig jaar een behoorlijk bedrag aan inkomstenbelasting bij betalen. Nog nooit heb ik zoveel moeten betalen aan belastingen. Goed, ik heb de voorlopige aanslag betaald, maar het is wel zuur, mijn hele vakantiegeld is er aan op gegaan, en om nou te zeggen dat ik het vorig jaar nu zo breed had?

Goed, ik weet dat het iets te maken heeft met heffingskortingen, en dat je op een gegeven moment met twee (deel)inkomens boven een bepaalde schijf zit, en daardoor flink mag bij betalen.

Ik wil dus graag wat meer inkomsten genereren, maar mijn vraag is of het wel verstandig is om twee parttimebanen naast elkaar te hebben. Ik wil volgend jaar dus niet opnieuw verrast worden met een flinke belastingaanslag. Dan schiet ik er netto nog niets mee op.

Verder komen er nog andere praktische dingen bij kijken. Stel, bij de ene baan wordt mijn contract niet verlengd. Dan kan ik wel op zoek gaan naar een nieuwe (fulltime) baan, maar dan zit ik weer met een opzegtermijn van de andere parttime baan.

Ik zou graag minimaal 32 uur per week gaan werken. Wat is verstandig: een andere parttimebaan erbij, of solliciteren naar een andere baan met meer uren? (Het fijnste zou natuurlijk zijn als ik bij mijn huidige werk meer uren krijg en dat natuurlijk mijn contract verlengd wordt...).
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Moeilijke keuze tussen twee banen... michiel Loopbaanvragen 10 19 januari 2011 19:57
Ben ik verzekerd in de periode tussen twee banen? Eva Je rechten en plichten als werknemer 2 9 november 2009 22:42
Kiezen tussen twee banen - rechten en plichten ejdb Loopbaanvragen 2 7 november 2009 00:49
Keuze tussen twee banen claudia1980 Loopbaanvragen 6 6 juli 2009 21:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon