Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2011, 13:19
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief medewerker klantenservice

Beste medetijgers,

Gaag jullie blik op mijn zoveelste sollicitatiebrief.
Ik heb geen ervaring op een callcenter of klantenservice maar wel veel andere ervaring met klanten, zowel persoonlijk als aan de telefoon. Heb ik dat op deze manier een beetje ondervangen?
Alvast hartelijk dank voor het lezen / meedenken



Betreft: Sollicitatie op uw vacature Medewerker Klantenservice


Geachte heer, mevrouw,

U bent op zoek naar een servicegerichte en klantvriendelijke collega. Ik ben op zoek naar een baan waar ik deze eigenschappen kan laten zien. Daarom solliciteer ik graag naar de functie van Medewerker Klantenservice bij XXXXX

In deze afwisselende functie met veel klantcontact kan ik veel van mijzelf kwijt. Geen gesprek zal het zelfde zijn en zal je ook regelmatig boze mensen aan de telefoon krijgen. Mijn taak is dan om kalm te blijven luisteren en ervoor te zorgen dat het gesprek vooral voor de klant naar tevredenheid wordt afgesloten. De klantvriendelijke instelling die bij deze functie hoort sluit uitstekend aan bij mijn persoonlijkheid en mijn werkervaring.

Door mijn brede ervaring, onder andere als baliemedewerkster op het gemeentehuis van XXXX en veel telefoon- en receptiewerkzaamheden, heb ik geleerd om goed te luisteren. Hierdoor kan ik goed inspelen op de behoeftes van de klant. Ook heb ik geleerd om snel te schakelen tussen werkzaamheden en situaties waarbij ik kwaliteit en nauwkeurigheid niet uit het oog verlies.