Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2011, 13:19
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief medewerker klantenservice

Beste medetijgers,

Gaag jullie blik op mijn zoveelste sollicitatiebrief.
Ik heb geen ervaring op een callcenter of klantenservice maar wel veel andere ervaring met klanten, zowel persoonlijk als aan de telefoon. Heb ik dat op deze manier een beetje ondervangen?
Alvast hartelijk dank voor het lezen / meedenken



Betreft: Sollicitatie op uw vacature Medewerker Klantenservice


Geachte heer, mevrouw,

U bent op zoek naar een servicegerichte en klantvriendelijke collega. Ik ben op zoek naar een baan waar ik deze eigenschappen kan laten zien. Daarom solliciteer ik graag naar de functie van Medewerker Klantenservice bij XXXXX

In deze afwisselende functie met veel klantcontact kan ik veel van mijzelf kwijt. Geen gesprek zal het zelfde zijn en zal je ook regelmatig boze mensen aan de telefoon krijgen. Mijn taak is dan om kalm te blijven luisteren en ervoor te zorgen dat het gesprek vooral voor de klant naar tevredenheid wordt afgesloten. De klantvriendelijke instelling die bij deze functie hoort sluit uitstekend aan bij mijn persoonlijkheid en mijn werkervaring.

Door mijn brede ervaring, onder andere als baliemedewerkster op het gemeentehuis van XXXX en veel telefoon- en receptiewerkzaamheden, heb ik geleerd om goed te luisteren. Hierdoor kan ik goed inspelen op de behoeftes van de klant. Ook heb ik geleerd om snel te schakelen tussen werkzaamheden en situaties waarbij ik kwaliteit en nauwkeurigheid niet uit het oog verlies.

Ik werk graag in een bedrijf waar een open en ongedwongen maar toch professionele sfeer heerst en waar eigen inbreng en initiatief op prijs worden gesteld. Dat is een omgeving waar ik mij in thuis voel en het beste tot mijn recht kom. Na het lezen van uw website was voor mij al snel duidelijk dat dit op uw organisatie zeker van toepassing is.

Als persoon ben ik enthousiast en gemotiveerd, heb doorzettingsvermogen en ben niet bang om net dat stapje extra te doen. Ik beschik over de nodige dosis humor en kan tegen een stootje. Hoewel ik goed zelfstandig kan werken, werk graag samen in een team, ten slotte ben je samen verantwoordelijk voor het behalen van doelstellingen. Met deze kwaliteiten en mijn ervaring denk ik zeker geschikt te zijn voor de functie. Uiteraard ben ik bereidt mezelf door scholing verder te ontwikkelen.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae dat ik als bijlage heb meegestuurd. Ik ben per direct inzetbaar.

Een brief geeft slechts een kleine impressie maar hopelijk heb ik uw interesse gewekt. Heel graag zou ik worden uitgenodigd om in een persoonlijk gesprek een toelichting op mijn sollicitatie geven.

Met vriendelijke groet,

XXXX

Bijlage; Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2011, 14:00
wendies wendies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 18
wendies is on a distinguished road
Standaard

he sproet,

ik zou de 2de alinea anders doen. Ik denk niet dat een bedrijf vrolijk wordt als jij denkt dat er zoveel boze mensen bellen

Ik zou er iets van maken als:
Geen gesprek zal het zelfde zijn en het lijkt mij een uitdaging ervoor te zorgen dat het probleem van de klant opgelost wordt zodat het gesprek voor de klant naar tevredenheid wordt afgesloten.

ofzoiets...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2011, 14:12
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je reactie Wendies.
Ik had het er eigenlijk zo ingezet om aan te geven dat ik er niet van uit ga alleen maar vrolijke tevreden klanten zullen bellen. En dat ik daar dus niet tegeop zie. Heb zelf nl ook wel eens behoorlijk pissig aan de telefoon gehangen met klantenservices (wie niet)

Misschien is jouw bewoording beter, of ik maar er "af en toe" van
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 november 2011, 14:32
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

boze mensen vervangen door kritische mensen
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 november 2011, 15:27
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Originele 1e zin!
kan weinig opbouwende feedback geven aangezien ik nog maar nét hier ben. Maar jouw brief ziet er erg goed uit!
Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 november 2011, 15:38
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

dat is ook een goede Rens.
liever heb ik het niet over boze mensen omdat dat nogal negatief klinkt. Maar ik wil ook wel duidelijk maken dat ik begrijp dat het niet alleen maar gezellig babbelen is....
Kritisch is dan misschien beter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na 11 jaar weer solliciteren als medewerker klantenservice, hoe is deze brief? Danique Sollicitatiebrief en cv 6 31 mei 2013 19:08
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice marmar Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2010 23:10
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar baanzoeker Sollicitatiebrief en cv 0 2 maart 2009 23:25
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon