Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2013, 15:54
MWT MWT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 7
MWT is on a distinguished road
Standaard Feedback op brief en cv

Ik ben opgeleid tot pedagogisch medewerker, maar aangezien er geen werk is in de kinderopvang (in ieder geval niet in mijn regio) solliciteer ik nu naar andere functies. Ik heb wel werkervaring in de kinderopvang, maar niet in andere functies, daarom wil ik graag feedback op mijn brief en cv.

Dit is de vacature:
Wij zijn op zoek naar:
Winkel medeWerker (m/v)

Uren in overleg (28-38 uur)

Ben jij..Spontaan en Vriendelijk? Behulpzaam en Flexibel? Inzetbaar op verschillende dagen en tijden? Geïnteresseerd in onze branche? dan zijn wij op zoek naar jou!


Ik heb de brief en cv in pdf toegevoegd als bijlage.

Alvast bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf KOPIE Curriculum Vitae.pdf‎ (116,6 KB, 237x gelezen)
Bestandstype: pdf KOPIE sollicitatiebrief.pdf‎ (138,8 KB, 179x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 april 2013, 11:42
luthien luthien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2013
Berichten: 3
luthien is on a distinguished road
Standaard

je brief ziet er goed uit. 1 zin miste een woord en kijk uit met vergroot woorden als erg, etc. dat kan schreeuwerig overkomen.

Klant tevredenheid is voor mij erg belangrijk. Ik probeer dat te bereiken door klanten te begroeten, vragen te beantwoorden en de winkel netjes te houden.

ook kan het handig zijn om met iemand te praten over werkzaamheden in een winkel zodat je daar op kan inspelen in je brief. melden dat je graag wil leren over de winkel en taken kan aangeven dat je totaal geen ervaring hebt, als er dan iemand anders solliciteert met ervaring zullen ze diegene sneller uitnodigen voor een gesprek.

groetjes luthien
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2013, 12:23
bkd bkd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 16
bkd is on a distinguished road
Standaard

Ik heb je cv bekeken en er vielen mij een paar punten op:
  • Naam/Voornamen
    Naar mijn idee kun je dit ook alleen onder naam vermelden als Melissa XXXX zonder je andere voornamen, maar dit is een persoonlijk.
  • Geboren
    Zelf zou ik dit veranderen in geboortedatum
  • Geslacht
    Lijkt mij overbodig, aangezien Melissa naar mijn idee niet echt veel voorkomt als mannennaam
  • Werkervaring
    Bij werkervaring heb je overal taken genoemd, behalve bij de werkervaring van 2012 - 2013.
  • Computervaardigheden
    Persoonlijk zou ik Windows 7, Vista, Internet Explorer en e-mail weglaten.
    Je mag verwachten dat iemand die ik 2012 haar diploma heeft behaald, deze vaardigheden bezit. Zeker e-mail en Internet Explorer.

Ik hoop dat je je hier in kan vinden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2013, 12:49
MWT MWT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 7
MWT is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de feedback!

Bij die zin was ik inderdaad een woord vergeten. Ik heb het gelijk verandert. Bij het benoemen van het leren over de winkel en de taken wilde ik laten zien dat ik interesse had in de winkel en de branche. Maar dat moet ik dan even op een andere manier verwoorden.

Over mijn cv: ik vind het tegenwoordig lastig welke gegevens je er allemaal in moet zetten en vind websites daar ook erg tegenstrijdig in (zoals geslacht, nationaliteit). Ik heb ook een voorbeeld gezien met alleen naam en manieren om hem te bereiken. Alleen mijn naam kan inderdaad ook, vooral omdat ik maar naam heb. Bij geboren heb ik ook de geboorteplaats staan, maar dat viel nu weg door de kruisjes. Kan het dan wel?

De taken van de werkervaring bij zowel 2010 - 2012 als 2012 - 2013 zijn hetzelfde, vandaar dat ik het onder elkaar heb gezet en maar 1x de taken (zo heb ik het ook bij de taken bij de stage ervaring). Maar ik begrijp je verwarring. Heb je misschien een tip hoe ik dit kan veranderen?

Groetjes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 april 2013, 14:27
bkd bkd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 16
bkd is on a distinguished road
Standaard

Wat je uitlegt over wat er bij geboren hoort te staan, maakt het wel duidelijker.
Of de geboorteplaats in je cv echt nodig is, vind ik ook een lastige. Ik heb het er zelf niet aan staan, aangezien het naar mijn idee niet belangrijk is voor een recruiter.

Misschien dat je bij de werkervaring dit er van kan maken:

2010 - 2013 (of heden als dat zo is) Oproepkracht bij de XXX / Oproepkracht bij de XX
Hieronder kun je dan weer de taken zetten zoals in het origineel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
CV check - Graag feedback Scales Sollicitatiebrief en cv 2 17 november 2010 21:18
Feedback op CV verzocht; specifiek chronologische opbouw Katadreuffe Sollicitatiebrief en cv 1 12 november 2010 14:31
Feedback op sollicitatie en CV in het engels jpc de haas Sollicitatiebrief en cv 4 1 juni 2010 18:19
Graag feedback over CV dpatak Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2009 18:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon