Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 28 november 2012, 11:06
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hallo Patrick,

O, dat stelt me gerust.

Maar is er iets gebeurd twee jaar geleden dan?
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 november 2012, 14:03
Afroula Afroula is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 13
Afroula is on a distinguished road
Standaard

Hallo Patrick,

Heeft u al eens een sollicitatietraining gevolgd met advies op maat voor het schrijven van een brief (dus effectief een aantal sessies loopbaanbegeleiding). Als u het nu niet naar uw zin heeft zal dit mogelijk ook niet bij het volgende werk zijn wat mogelijks van inhoud hetzelfde is. Ik heb op persoonlijk vlak er veel baat bij gehad. Vooral de reden waarom ik niet met autoriteit kon omgaan en nu gaat dat beter.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 november 2012, 12:13
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Kijk Patrick,

Dat bedoel ik nou. Je kunt eigenlijk pas effectief op zoek naar ander werk als je eerst weet waarom je precies niet gelukkig bent in je huidige baan én als je hebt uitgezocht welke elementen je nodig hebt in je werkleven. Dat kun je in je eentje doen, maar onder begeleiding gaat het vaak beter- er zijn goede methodes voor.

Daarnaast kun je, als je eenmaal weet wat je wilt, bij een loopbaanadviesbureau ook leren netwerken en aangezien de meeste vacatures op die manier vervuld worden (alleen het topje van de ijsberg komt in een advertentie en wordt gepubliceerd) kan ook dat hulp bieden.

Ik zou je aanraden om dit alles eens in overweging te nemen, maar wàt je ook kiest, ik wens je van harte succes.
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #14  
Oud 2 december 2012, 23:37
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Tja, waarom ben ik niet gelukkig? Het werk op zich doe ik graag, in die zin dat het administratief werk is, ik het maatschappelijk relevant vind en veel contact heb met mensen.

Echter na enkele jaren ben ik toch inhoudelijk aan iets nieuws toe, want administratie kan erg repetitief werk zijn. Nu is mijn relatie met mijn directe overste al jaren niet meer zo goed. Hierdoor krijg ik opmerkelijk niet dezelfde kansen als collega's en bovendien blijft de sfeer erg gespannen.

Blijft maar de vraag hoe ik dat ga aanbrengen op een interview.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 3 december 2012, 13:32
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Iemand die 30 is zullen ze niet snel een 'ingevleesde' ambtenaar vinden. Dus dat kan geen reden zijn voor werkgevers om je te weigeren.

Ik denk dat je een stap overslaat, namelijk: Wat wil je? Wat zoek je in je volgende baan? Dit zul je eerst duidelijk moeten hebben voordat je op de 2e stap overgaat. De HOE is namelijk nog helemaal niet van belang. Ik zal je dus ook geen advies of mening geven over de "gratis stage" omdat ik denk dat je aanpak ergens anders begint ;-)
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
  #16  
Oud 3 december 2012, 14:20
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Patrick,

Nou, dat lijkt me geheel en al duidelijk. Je vindt het werk wat saai worden en bent toe aan een volgende stap, maar die kun je niet maken vanwege de slechte relatie met je directe leidinggevende. Dat kan soms gebeuren en dat is erg vervelend. Het is niet raar dat je dan weg wilt.
Meestal is het lastig om zo'n moeizame arbeidsrelatie ter sprake te brengen. Eventueel zou je het kunnen aankaarten met de baas van je baas, en dan om mediation verzoeken. Had je daar al eens aan gedacht?
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #17  
Oud 3 december 2012, 17:58
miesje26miesje miesje26miesje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2012
Berichten: 17
miesje26miesje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Patrick,

Ik zou eerst bellen wanneer je een vacature ziet. Meestal staat er een contact persoon onder aan de vacature die je kan bellen. Waarom omdat ze je stem horen en daardoor al een indruk van je krijgen. Leg je verhaal uit..en daarnaast kan je telefonisch dit gelijk voorstellen. Wie weet zeggen nee laat dat maar...of wanneer je daarna uitgenodigd word in het gesprek voorstellen dat je een gratis proefperiode aanbied. Ik zou personoonlijk zelf nooit deze gok wagen..
Met citaat reageren
  #18  
Oud 3 december 2012, 17:59
miesje26miesje miesje26miesje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2012
Berichten: 17
miesje26miesje is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Patrick Bekijk bericht
Tja, waarom ben ik niet gelukkig? Het werk op zich doe ik graag, in die zin dat het administratief werk is, ik het maatschappelijk relevant vind en veel contact heb met mensen.

Echter na enkele jaren ben ik toch inhoudelijk aan iets nieuws toe, want administratie kan erg repetitief werk zijn. Nu is mijn relatie met mijn directe overste al jaren niet meer zo goed. Hierdoor krijg ik opmerkelijk niet dezelfde kansen als collega's en bovendien blijft de sfeer erg gespannen.

Blijft maar de vraag hoe ik dat ga aanbrengen op een interview.
Geef in iedergeval nooit in je brief of op sollicitatiegesprek aan dat je het niet naar je zin hebt of dat je tegen gewerkt word.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 4 december 2012, 14:22
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Precies. Word je gevraagd waarom je solliciteert, kun je gerust zeggen dat je verder wilt komen en dat dat in je huidige functie niet mogelijk is. Meer hoef je niet te zeggen.
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon