Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2008, 15:25
Laine Laine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Berichten: 4
Laine is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker gemeente (deadline 16 februari 2008)

Beste Forumleden, ik heb een vacature gevonden die mij geweldig lijkt, maar nou is vandaag de sluitingsdatum. Raar eigenlijk op zaterdag, maar ok.

Ik heb de hele nacht erover geaan om tot de onderstaande brief te komen. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om deze te controleren op spellingsfouten. En ook de laatste zin van alinea 2 vind ik niet goed aansluiten op de zin daarvoor. Alvast bedankt voor jullie medewerking




Mevr. X
Hstraat 25
Amsterdam


Dienst X
Afdelings P&O/ Bestuurszaken
Postbus X
Amsterdam


Amsterdam, 15 februari 2008


Betreft: vacaturenummer X



Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature Medewerker X die u aanbiedt op de website X en ons aangenaam telefoongesprek van dinsdag jongstleden, besloot ik te solliciteren naar deze functie binnen uw organisatie. De veelzijdigheid van deze functie spreekt mij erg aan. En omdat de functie-eisen bijzonder goed aansluiten op mijn opleiding en ervaring, ben ik ervan overtuigd de juiste kandidaat te zijn voor deze vacature.

Met succes heb ik vorig jaar mijn HBO-opleiding Bedrijfseconomie afgerond en momenteel ben ik werkzaam als Medewerker X bij de Dienst X. In deze functie houd ik me onder andere bezig met het adviseren van beleidsmedewerkers op financieel en juridisch gebied, ik onderhoudt contacten met accountants en houdt me bezig met de administratieve afhandeling van de subsidieaanvragen. Tijdens mijn vorige functie als Medewerker Y heb ik ruim 3 jaar ervaring opgedaan op financieel-boekhoudkundig vakgebied. Zoals een bijdrage leveren aan de jaarrekening, betalingen verrichten, budgetoverzichten en andere managementrapportages genereren.

In het jaar 2005 is de Dienst X overgegaan op een nieuw financieel systeem. Mijn bijdrage aan dit vernieuwingstraject was het ontwikkelen en begeleiden van werkprocessen. Het rekening houden met verschillende systemen en administraties maakten dit project tot een grote uitdaging. Mede door te proberen zoveel mogelijk vooruit te denken, heb ik dit project succesol afgerond.

U mag van mij een enthiousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten. Tevens ben ik van nature dienstverlenend ingesteld. Het geeft mij een voldoening om mensen op weg te helpen



Opleiding, ervaring en ambitie zijn voor mij de elementen om deze stap te zetten. Voor een compleet overzicht van mijn werkervaring en opleidingen verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.


Hoogachtend,



Mevr. X


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2008, 15:56
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: SPOED, brief moet vandaag de deur uit

Hoi Laine,

Ik heb een paar spelfoutjes ontdekt en nog een paar extra opmerkingen
Citaat:
Mevr. X
Ik neem aan dat dit een cover is voor je gehele naam en dat je dus wel je voor en achternaam vermeldt in de brief (en dus niet Mevrouw Achternaam!).

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Je zegt een gesprek gehad te hebben over deze functie. Heb je de naam van de persoon waarmee je gepraat hebt (ik neem aan hoofd P&O) genoteerd? Want het staat netjes om personen bij hun naam aan te spreken als je deze al eerder gesproken hebt. Bel eventueel nog even om naar de naam te vragen. Dit toont motivatie en interesse naar de functie en het bedrijf toe.

Citaat:
en ons aangenaam telefoongesprek van dinsdag jongstleden,
Bij een gevoerd gesprek is het gebruikelijk om de volgende layout te gebruiken: 'dinsdag 12 februari jl.". Ook is het niet 'aangenaam', maar aangename

Citaat:
ik onderhoudt contacten met accountants en houdt me bezig met de administratieve afhandeling
Het is onderhoud en houd

Citaat:
Zoals een bijdrage leveren
Je geeft aan niet tevreden te zijn met de overgang tussen deze zin en die daarvoor. Je zou kunnen kiezen voor "Mijn taken bestonden uit (...)"

Citaat:
U mag van mij een enthiousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten.
Het is enthousiaste

Citaat:
Het geeft mij een voldoening om mensen op weg te helpen
Het is niet "een voldoening", maar gewoon voldoening

======

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2008, 23:16
Laine Laine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Berichten: 4
Laine is on a distinguished road
Standaard Re: SPOED, brief moet vandaag de deur uit

Hartstikke bedankt voor je reactie. Vond je de brief verder wel overtuigend?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2008, 23:18
Laine Laine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Berichten: 4
Laine is on a distinguished road
Standaard Re: SPOED, brief moet vandaag de deur uit

Ook vraag ik me af of de brief een logische volgorde heeft?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 februari 2008, 06:47
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: SPOED, brief moet vandaag de deur uit

De volgorde is goed en overtuigend genoeg. Je had misschien nog iets meer interesse richting het bedrijf uit kunnen spreken (waarom jullie perfect bij elkaar zullen horen).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 februari 2008, 10:50
Laine Laine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2008
Berichten: 4
Laine is on a distinguished road
Standaard Re: SPOED, brief moet vandaag de deur uit

Daar heb ik zo lang over zitten nadenken, maar kwam er niet uit. Het gaat namelijk om een interne vacature binnen een gemeente, maar naar een andere stadsdeel. Als je nog suggesties hebt, dan hoor ik het graag. Dan kan ik deze gebruiken voor mijn volgende brief. Nogmaald bedankt voor je reacties.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 februari 2008, 11:31
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: SPOED, brief moet vandaag de deur uit

Hoi,

Ik weet te weinig van je omstandigheden en de inhoud van de functie en de afdeling waar je wilt gaan werken dat ik hier geen zinnig antwoord op kan geven. Je heb een reden om elders te solliciteren. Je oog is gevallen op de functie waarnaar je nu gesolliciteerd hebt. Waarom pas juist jij bij de functie en waarom pas jij bij het bedrijf.

Bij een interne vacature is het inderdaad minder noodzakelijk om je interesse voor het bedrijf (/gemeente) te tonen omdat je er toch al werkt. In dat geval was je brief goed, laat ons weten wat het resultaat is!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior wetenschappelijk medewerker - graag commentaar Cee5 Sollicitatiebrief en cv 3 27 december 2007 13:37
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 19:47
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 22:41
Sollicitatiebrief medewerker administratie Maarten83 Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2007 15:08
Sollicitatiebrief secretarieel medewerker bestuur Ingrid Sollicitatiebrief en cv 1 9 januari 2007 23:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon