Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 12 december 2008, 19:01
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Gevraagd: Ervaringen Interim Professionals

Bedankt voor je input, Thor2002

Kort door de bocht, tja ach, de een is wat breedsprakeriger dan een ander. Maakt verder niet uit, het is de toon die de muziek maakt

Voor mij is het waardevol om ervaringen vanuit verschillende invalshoeken te lezen. Voor een groot gedeelte is het een stukje bevestiging van eigen ervaringen en ideeën. Ervaringen van anderen helpen mij ook om voor mezelf op een rijtje te zetten hoe ik het persoonlijk ga aanpakken. Daar neem ik rustig de tijd voor.

Wel grappig dat je noemt dat je naast je eigen werk als ZZP-er er ook allerlei andere 'beroepen' naast hebt. Doet me een beetje denken aan mijn periode als thuismoeder. Die veelzijdigheid aan 'beroepen' vind ik juist erg leuk en ik ben goed in structureren. Heerlijk vind ik dat, ik begeef me natuurlijk ook niet voor niets op management terrein . Baby- of kinderoppas heb ik niet meer nodig, dus dat scheelt . Je hebt gelijk, dat het verstandig kan zijn om als opdrachten toenemen, klussen waar je minder tijd voor krijgt uit te besteden.

Goed om je ervaringen te lezen
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #32  
Oud 19 februari 2009, 18:39
biebelbons biebelbons is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 13
biebelbons is on a distinguished road
Standaard Re: Gevraagd: Ervaringen Interim Professionals

Weet niet of je nog zit te wachten op reactie, maar bij deze nog een

Hoe bevallen uitzendbureau's/detacheringsbureau's als interimwerkgever?
Detacheringsbureau in mijn geval. Op zich goed, maar communicatie bij mijn werkgever kon beter. Als detacheringskracht kon ik wel beter op de hoogte gehouden worden. Als een klant mij aanbeveelde bij een andere klant bijv. dan wist ik eerder van de klant iets dan van mijn baas. Niet netjes.

Wordt er (voldoende) rekening gehouden met klussen die jouw voorkeur hebben?
Jep, in mijn geval booming business ook nog, dus dat kwam goed uit. Je moet echter wel nog meer op je strepen staan als je iets anders wilt. Heb het idee, vanuit mijn eigen werkgever, dat wanneer je juist een iets andere richting in wilt, wel binnen de grenzen van het bureau, dat ze je wel sneller lastig vinden, want ja, dan is de aanprijzing van jou als 'product' om het maar zo te noemen, lastiger.

Worden er (voldoende) groeimogelijkheden geboden?
Als je het zelf aangeeft wel.

Hoe zijn de ervaringen bij bedrijven waar je gedetacheerd was/bent?
super, beter dan ik ooit had durven dromen. Ja je moet om leren gaan met het telkens opnieuw ergens binnen komen, maar ik ben erg makkelijk als persoon, neutraal, dus waar je mij ook plaatst, ik zit er prima. De tijd tussen 2 opdrachten in vind ik dan wel weer lastig, het onzekere. Hoort er bij, dat weet ik.
Ontopic, het verschilt wel per kwaliteit van de accountmanager hoe je een gesprek met de klant in gaat. Ik heb meegemaakt dat accountmanagers een kracht beter voor deden komen dan daadwerkelijk. Het is echter niet de accountmanager die het direct op zijjn bordje krijgt als het niet waargemaakt kan worden, maar jij als detacheringskracht, en daarna vervolgens de accountmanager die dan al niet happy is. Dus eerlijkheid boven alles, heel belangrijk!

Ik denk er over weer terug de detachering in te gaan. Het heeft toch wel iets en omdat ik nog jong ben, en leergierig en enthousiast, denk ik er over. Helemaal zeker ben ik nog niet, ik kies voor een ander bureau nu. Eén die beter is in communicatie naar de werknemers..
Met citaat reageren
  #33  
Oud 19 februari 2009, 19:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Gevraagd: Ervaringen Interim Professionals

Jazeker, reacties van ervaringsdeskundigen blijven welkom, dank je .

Als je leergierig en enthousiast bent, dan ben je dat vast ook nog wel als je als bejaarde op de arbeidsmarkt beschouwd wordt. Ik wel in ieder geval

Een van de mooie kanten van detachering vind ik juist het telkens opnieuw kunnen kennismaken met verschillende bedrijfsculturen, andere mensen, andere werkwijzen enz.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #34  
Oud 19 februari 2009, 19:34
Henk 2
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gevraagd: Ervaringen Interim Professionals

Rianne
Allereerst even een ractie op jou vraag hoe het interim is en de ervaring met detacheerders
Helaas komt het te veel voor dat detacheerders na jou uitgezet te hebben geen aandacht nmeer hebben in jou belang echter alleen hun eigen belang behartigen ondanks dat zij een riante fee vragen per uur meestal 25-30% van het uurtarief.

Hiernaast hanteerd een van de grootste Michael Page een 30 dagen betaaltermijn naar de intrimmer terwijl zij een 14 dagen termijn hanteren nar de odrachtgeven, wie word hier "dus bede keren flink gepakt!

Henk
jou doem scenario voor deze tijd is onjuist voor de intrimmer. het is juist dat er thans meer intrimmers ingehuurd worden door de ontslaggolf die staat te wachten, waarom omdat de opdrachtgeven dan flexible is en men deze tijd gebruikt om op staatskosten te reorganiseren, welke krediet crisis..... dit is thans een mooi woord voor grote ondernemening om eens de bezem door het "huis" te halen. en het hen niets tot weinig kost. mooi he hoe de financiele markt werkt. en een ieder die er baat bij hebben blijft maar olie op het vuur gooien en angst kweken zodat de periode langer duurt.

wil je een goede imtrimmer zijn beloof dan nooit meer dan je waar kan maken dan bouw je een goede reputatie op.

groetjes en een succesvol interim periode
Met citaat reageren
  #35  
Oud 19 februari 2009, 20:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Gevraagd: Ervaringen Interim Professionals

Dank je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk 2 Bekijk bericht

wil je een goede imtrimmer zijn beloof dan nooit meer dan je waar kan maken dan bouw je een goede reputatie op.
Wat op lucht en/of bluf gebouwd wordt, zakt vroeg of laat in elkaar, getuige de kredietcrisis en de daarop volgende recessie


Citaat:
Rianne
Allereerst even een ractie op jou vraag hoe het interim is en de ervaring met detacheerders
Helaas komt het te veel voor dat detacheerders na jou uitgezet te hebben geen aandacht nmeer hebben in jou belang echter alleen hun eigen belang behartigen ondanks dat zij een riante fee vragen per uur meestal 25-30% van het uurtarief.

Hiernaast hanteerd een van de grootste Michael Page een 30 dagen betaaltermijn naar de intrimmer terwijl zij een 14 dagen termijn hanteren nar de odrachtgeven, wie word hier "dus bede keren flink gepakt!
Dat is een van de redenen dat ik twijfel tussen detachering en freelancen. Voordeel van detachering is dat je niet het ondernemersrisico draagt, maar houdt aan de andere kant ook beperking in, ook bij vrijheid in het aannemen van klussen. Afhankelijk van de vraag op de markt denk ik echter, dat je ook als freelancer niet altijd veel keuzevrijheid zult hebben.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon