Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 september 2008, 18:12
kissis4ever kissis4ever is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 12
kissis4ever is on a distinguished road
Red face Sollicitatiemail leest niet goed

zou iemand even naar deze mail willen kijken?
ben al de hele middag bezig maar kan niet tot een echt 'pakkende brief komen'

Amsterdam, 19 September 2008


Betreft: sollicitatie verkoop en service adviseur Amsterdam

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag las ik een vacature op uw site waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie van verkoop en service adviseurs in Amsterdam. Omdat de omschrijving van het werk en het bedrijf mij erg aansprak besloot ik onmiddellijk om te gaan solliciteren. (slappe opening?)
Ik heb afgelopen jaar mijn havo diploma behaald, en ben nu op zoek naar een baan in de financiële wereld waarin ik mezelf volledig kan ontplooien. Ik ben geschikt voor deze baan vanwege mijn oplossingsgerichtheid, ondernemende instelling, flexibiliteit en accuratesse.(hoe kan ik dit nou beter uitleggen, heb bijna geen voorbeelden alleen school)

Het feit dat bij uw organisatie de kernwaarden dichtbij, betrokken en toonaangevend hoog in het vaandel staan spreekt mij erg aan. Ik zou graag in die omgeving mijn loopbaan verder vorm geven. Als verkoop en service adviseur bij uw bedrijf kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken om de klanten in behoeften te voorzien. Die veelzijdigheid spreekt mij aan en bovendien geeft de functie mij de mogelijkheid een stapje hogerop te komen in mijn loopbaan.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden bespreken om als verkoop en service adviseur bij u te gaan werken.
Hoogachtend,



xxxxxxxx



Bijlage: Curriculum Vitae

hij loopt gewoon niet lekker en is niet echt pakkend of orgineel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2008, 10:49
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiemail leest niet goed

Ga eerst een Schoevers of een soortgelijke opleidinge afronden. Dat lijkt me veel slimmer.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2008, 20:40
kissis4ever kissis4ever is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 12
kissis4ever is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiemail leest niet goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ga eerst een Schoevers of een soortgelijke opleidinge afronden. Dat lijkt me veel slimmer.
hoezo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 september 2008, 13:11
isabelle.langeveld isabelle.langeveld is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2008
Berichten: 5
isabelle.langeveld is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiemail leest niet goed

Hoi Kissis,

Ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind om een goede sollicitatiemail te schrijven als je 'alleen nog maar' havo hebt. Heb je mijn reactie gelezen op je mail naar de opleidingsplaats in de accountancy?

Je opening is inderdaad nog niet zo sterk omdat je niet aangeeft WAT je in de omschrijving van het werk aansprak. Wat heeft dit werk nu met jou persoonlijk te maken? In de laatste alinea noem je die kernwaarden. Die spreken jou aan. Misschien kun jij al in de opening benoemen dat jij van nature invoelt welke behoefte mensen hebben en dat je goed je betrokkenheid kunt tonen. De financiele wereld lijkt een koude wereld van cijfers en 'schuiven met geld', zeker nu met de kredietcrisis. Als jij zowel feeling hebt voor cijfers als voor mensen maakt dat jou een bijzondere kandidaat.

En die voorbeelden, al heb je nog geen baan gehad, je hebt wel met medeleerlingen aan opdrachten gewerkt, je hebt vast wel een bijbaan gehad of een oom of tante met haar belastingaangifte geholpen. Wees niet bang om daar voorbeelden uit te halen.

Gr,
Isabelle
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 september 2008, 19:37
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiemail leest niet goed

De financiele wereld is helemaal geen koude wereld maar wel een zakelijke wereld. En daarbij zijn gangbare sociale vaardigheden meer dan voldoende. Ontzettend veel empatie enzovoorts wordt doorgaans niet op prijs gesteld omdat je nu eenmaal niet de tijd hebt om overal bij stil te staan. Het gaat om de resultaten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19
Sollicitatiebrief: goed of niet? Vermaak Sollicitatiebrief en cv 1 2 juli 2006 22:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon