Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2014, 15:49
meesie meesie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 3
meesie is on a distinguished road
Standaard Op staande voet ontslagen wegens fraude. Eerlijk vertellen in sollicitatiegesprek?

Help, ik ben op staande voet ontslagen. Heb hier natuurlijk heel veel spijt van maar daar is het nu te laat voor.
Ik ga niet naar een juridisch adviseur want IK heb de fout gemaakt. Daarbij werk ik ook alleen maar mijn ex-werkgever tegen me.

As dinsdag heb ik een gesprek bij een uitzendbureau moet ik het eerlijk vertellen? Als ik dit doe krijg ik toch nooit meer een baan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2014, 12:52
wilco1979 wilco1979 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2014
Berichten: 5
wilco1979 is on a distinguished road
Standaard

Lastige situatie. Het hangt van de situatie af of je het moet melden aan het uitzendbureau. Als het een vergelijkbare functie betreft is de kans groot dat ze ernaar gaan vragen, maar je kan ook gewoon zeggen dat jij en het bedrijf uit elkaar gegroeid zijn.

Fouten maken we allemaal, maar ik heb gemerkt dat je niet teveel dingen moet vertellen in een gesprek. Maar je moet niet gaan liegen, dat is het lastigste eraan.

Gaat het over een compleet ander soort baan dan heb je het algauw makkelijker. Dan kun je hooguit volstaan met noemen wat voor relevants je geleerd hebt bij je laatste werkgever.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2014, 13:20
meesie meesie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 3
meesie is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je antwoord ben blij dat je niet meteen gaat oordelen.
Morgen 1e sollicitatie gesprek, ik ga mijn best doen.
En ja van fouten leer je het is voor mij een heel harde leerschool geweest
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 mei 2014, 12:49
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zie nu je berichtje pas. Heel veel succes vandaag en laat je ons nog weten hoe het gesprek is verlopen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 mei 2014, 15:30
meesie meesie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 3
meesie is on a distinguished road
Standaard

gesprek is goed verlopen denk ik. Was enorm zenuwachtig maar denk dat het goed was.
Hoop dat ik nog ergens een tweede kans krijg
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 september 2014, 12:33
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Dit is een lastige situatie. Je doet er inderdaad goed aan om geen juridische stappen te ondernemen.

In een dergelijke situatie heb je geen recht op een uitkering en daar kan het bedrijf naar vragen ( bijvoorbeeld bij indiensttreding ) . Wat vertel je dan als reden?

Je zou kunnen vertellen dat je zelf ontslag hebt genomen, maar dan moet je wel een heel grondige reden verzinnen en blijft de kans dat ze contact opnemen met je ex-werkgever.

Referenties kunnen ze altijd nemen, want je werkt daar niet meer. De vraag is wat je ex-werkgever zal vertellen en dat hangt van jullie relatie af. Het is niet zeker dat hij over de fraude zal vertellen, want ook een werkgever hangt niet graag de vuile was buiten.

Ik zie twee mogelijkheden om dit te gaan counteren:
1. Zorg voor een stapel goede referenties, daarmee wordt de kans dat je laatste werkgever gecontacteerd wordt een stuk minder.
2. Je kunt er voor kiezen om een opdracht te gaan doen in het buitenland bij een buitenlands bedrijf.

Ik kan je nog wat verder advies geven, maar dan moet ik wat meer over de situatie weten. Dit gaat niet via het forum daarom stel ik dat u me een PM stuurt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Op staande voet ontslagen wegens concurrentiebeding en vertrouwensbreuk brink2 Je rechten en plichten als werknemer 2 9 juni 2013 21:54
Onterecht beschuldigd van fraude; melden bij sollicitatiegesprek? Bureaublad Sollicitatiegesprek 7 21 februari 2012 01:45
Ontslagen wegens fraude, hoe ga ik een gesprek in? pim Je rechten en plichten als werknemer 8 27 februari 2011 17:20
Wat zijn je rechten bij ontslag op staande voet? mohammed Je rechten en plichten als werknemer 3 21 februari 2011 11:52
Reden van ontslag eerlijk vertellen op sollicitatiegesprek? Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 6 1 september 2009 15:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon