Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #51  
Oud 15 juli 2010, 17:27
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Ik ben gewend aan telleurstellingen, maar zelfs ik moet toch wel eens een keer geluk hebben uiteindelijk.

Momenteel ben ik nog aan het nadenken over welke personages ik ga gebruiken hiervoor, dit lijkt mischien simpel maar er steekt nogal veel strategie in.

Het lijkt in ieder geval het beste om te focusen op enkele personen en niet het overkoepelende verhaal, een enkele pagina zou daar niet genoeg voor zijn.

Een "bad guy" en een vrouwelijk personage lijken momenteel de beste keuzes, aangezien een echt goed doordachte slechterik vaak zeldzaam is in verhalen, en veel mannen een vrouwelijk personage vaak te sexy willen maken ook al past het niet bij de rol.

Maar ik maak me ook wel zorgen, Ideëen kunnen evengoed gestolen worden, en hierdoor twijfel ik dan toch weer of ik wel de personages waar ik zelf het meest trots op ben moet laten zien.

Aan de andere kant is het wel weer zo dat deze personages waarschijnlijk de beste kans maken om mij deze baan te bezorgen.
Je bent weer teveel aan het analyseren en teveel vanuit jezelf aan het denken. Je steekt er ook teveel tijd in. Verder kun je geluk afdwingen door je beter voor te bereiden. Maar daar hebben we het eerder al uitgebreid over gehad.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 15 juli 2010, 17:29
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Verder moet je niet teveel verwachten van een potentiele werkgever qua belangstelling voor je karakters enzovoorts. Er zijn miljoenen mensen met soortgelijke fantasie creaties. Terwijl jij jezelf gek maakt kan het zomaar zijn dat die potentiele werkgever het na een minuut al in de prullenbak gooit omdat het zijn smaak niet is. Helaas is dit vaak zo bij sollicitaties.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 15 juli 2010, 21:24
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Je denkt niet dat ik enig contact heb gehad met anderen met dezelfde hobby?

Ik weet wel zeker dat er veel mensen zijn die goed personages kunnen bedenken, ik ben al iets van 8 jaar bezig met roleplaying in verschillende games. Door de directe interactie met andere fictieve personages van andere schrijvers kan iedere zwakte en ieder slecht uitgewerkt onderdeel aan het licht komen.

Dit heeft me wel geleerd veel te improviseren aangezien ik veel dingen terplekke moest verzinnen, en vervolgens mezelf ook aan dat verhaal te houden. Er worden altijd vragen gesteld over dingen die je niet verwacht. Hierdoor denk ik ook aan veel aspecten van een personage waar veel schrijvers niet aan zouden denken.

Het geeft ook een goed beeld van de fantasie van anderen. Opvallend is bijvoorbeeld dat velen een imposant ras verzinnen met vleugels, horens, een staart, een afwijkende huidskleur, enz. maar negen van de tien keer lijkt dit te moetten compenseren voor een oppervlakkige en slecht uitgewerkte persoonlijkheid.

En het heeft ook een beeld gegeven van mijn eigen positie hierin. Mijn personages worden veelal goed ontvangen en ik krijg regelmatig complimenten over mijn personages.
De beste ben ik zeker niet, ik heb een paar fantastische schrijvers ontmoet.

Opvallend is wel dat ik een vrouwelijk personage meerdere jaren heb gebruikt in deze game, en dat er vrijwel altijd vanuit werd gegaan dat ik een vrouw was, omdat het personage op een realistische manier reageerde op haar omgeving.
Blijkbaar kan ik me dus toch wel inleven in anderen?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 16 juli 2010, 15:56
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Blijkbaar kan ik me dus toch wel inleven in anderen?
Dat heeft niets met zakelijke communicatie of met solliciteren van doen.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 25 augustus 2010, 10:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard advies

Beste Hassan,
Zou ik via mail met jou in contact kunnen komen?
Jou advies recht door zee spreekt mij enorm aan!

Gr
Met citaat reageren
  #56  
Oud 25 augustus 2010, 10:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Zou ik via mail met jou in contact kunnen komen?
Als jullie je nou gewoon even registreren als lid van het forum dan kun je elkaar via het forum privéberichten of e-mails sturen, hoef je niet je e-mailadres in de openbaarheid te gooien en hoef je geen privéconversatie in het forum te voeren.

Verdere privéberichten in het forum worden verwijderd, want anderen hebben hier niets aan.
__________________
René
Met citaat reageren
  #57  
Oud 25 augustus 2010, 11:18
gennyfelicia gennyfelicia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 11
gennyfelicia is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Als jullie je nou gewoon even registreren als lid van het forum dan kun je elkaar via het forum privéberichten of e-mails sturen, hoef je niet je e-mailadres in de openbaarheid te gooien en hoef je geen privéconversatie in het forum te voeren.

Verdere privéberichten in het forum worden verwijderd, want anderen hebben hier niets aan.
Had even niet in de gaten dat ik niet ingelogd was
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerker & cv pcjvanhemert Sollicitatiebrief en cv 5 19 oktober 2009 17:00
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon