Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 december 2010, 17:56
Stampertje Stampertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2010
Berichten: 2
Stampertje is on a distinguished road
Standaard Welke banen zijn er mogelijk met SPH buiten de zorg?

Hallo allemaal,

In 2004 ben ik afgestudeerd aan de HBO opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Sinds mijn jaarstage in 2003 heb ik veel gewerkt op een MKD. Ik ben daar een jaar weggeweest en heb toen een jaar bij een orthopedagogisch dagcentrum voor kinderen met taal- en spraakproblemen gewerkt, maar ivm het verre reizen en de mogelijkheid ben ik destijds teruggekeerd naar het MKD. Sinds 2006 ben ik hier weer werkzaam.

Door de jaren heen ben ik me steeds meer gaan 'irriteren' aan de zorg, nooit is er geld, nooit is er .... etc etc en de weinige waardering die je krijgt voor het goede werk dat je doet. Ik ben dus op zoek naar een baan buiten de zorg maar wel met mijn studie.... zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou namelijk graag willen weten wat de mogelijkheden allemaal zijn.

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen!
Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2010, 19:04
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stampertje Bekijk bericht
Door de jaren heen ben ik me steeds meer gaan 'irriteren' aan de zorg, nooit is er geld, nooit is er .... etc etc en de weinige waardering die je krijgt voor het goede werk dat je doet.
1: Je kunt op zoek gaan naar functies waar een algemene HBO opleiding prima is. Een goed voorbeeld: intercendent bij een uitzendburo.
2: Het bedrijfsleven is nog een stuk harder dan de zorg. Daar is nog minder aandacht voor de medewerker en gaat het meestal alleen om geld (c.q. productie).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2010, 12:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat je ook aan leidinggevende functies kunt denken als je dat wilt natuurlijk. Vaak heb je ook een visie op bepaalde dingen gekregen door je werkervaring die je dan kunt gebuiken in een dergelijke functie. Maar dan om je vaak misschien toch ook wel in de zorgende beroepen terecht. Maar je kunt wel meer zelf bepalen.
groetjes van Sofie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 januari 2011, 15:16
Stampertje Stampertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2010
Berichten: 2
Stampertje is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reactie!! Heel erg fijn!

Sorry voor mijn late reactie maar onze computer was gecrasht dus het heeft een hele poos geduurd ... maar fijn dat ik ermee verder kan

@Hassan, je schrijft algemene HBO's .... Over intercedent had ik inderdaad al nagedacht; mn schoonzus heeft verschillende vestigingen onder zich en had me er al op gewezen maar samen zijn we tot de conclusie gekomen dat dit niets voor mij is. Kun je me asjeblieft meer voorbeelden van algemene hbo's geven (als je die weet) ? Dan kan ik hier namelijk verder naar kijken of in vacatures naar zoeken....ik heb namelijk werkelijk geen idee.... Hopelijk kun je me hier verder mee helpen!

@Sofie, ja over zoiets had ik ook nagedacht maar ik denk niet dat leiding geven op die manier mijn ding is hahha dan heb je gelijk een hele afdeling over je ofzo... dat vind ik nogal wat... als je meer ideeen hebt, graag!

Alvast bedankt weer!
Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon