Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 december 2011, 23:14
ellenvandertol@kpnmail.nl ellenvandertol@kpnmail.nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 december 2011
Berichten: 1
ellenvandertol@kpnmail.nl is on a distinguished road
Standaard Zijn mijn loonuren van invloed op mijn nettoloon?

Ik ben van 20uur naar 26uur werk overgegaan. Mijn brutoloon is correct naar rato aangepast. Nu blijkt op mijn loonstrook dat mijn loonuren verdeeld over 4 dagen 104uur zijn ( dus gebaseerd op 24uur) Heeft dit invloed op mijn netto loon? Wanneer ik dit met simpele logica benader, is mijn netto loon gebaseerd op 24uur maar heb ik wel 26 uur gewerkt. Nu wordt mij verteld dat dit eigenlijk geen invloed heeft, omdat de 104 uur op mijn loonstrook meer te maken hebben met de franchise. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 december 2011, 23:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellenvandertol@kpnmail.nl Bekijk bericht
Nu blijkt op mijn loonstrook dat mijn loonuren verdeeld over 4 dagen 104uur zijn ( dus gebaseerd op 24uur)
Hoezo? 104 gedeeld door 4 is 26.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 december 2011, 23:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

bij mijn werkgever wordt het salaris per maand uitbetaald en gebaseerd op
52/ 12 maanden is 4,33 week per maand. Deel je 104 door 4.33 dan kom je wel uit op 24. Vandaar dat het voor mij niet geheel duidelijk is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 december 2011, 18:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Of het invloed op je nettoloon heeft weet ik niet, maar de feiten op je loonstrookje moeten gewoon kloppen. Als je 26 uur per week werkt, dan is dat volgens de 4,33 weken/maand-formule dus 112,7 uur per maand en dat moet dan op je loonstrookje staan.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 december 2011, 00:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Of het invloed op je nettoloon heeft weet ik niet, maar de feiten op je loonstrookje moeten gewoon kloppen. Als je 26 uur per week werkt, dan is dat volgens de 4,33 weken/maand-formule dus 112,7 uur per maand en dat moet dan op je loonstrookje staan.
En dat is dus de onduideijkheid, want op mijn loonstrookje staat 104uur. Mijn inziens is mijn nettoloon dus berekend voer 24 uur ipv 26 uur. Ik ben benieuwd of iemand mij uit kan leggen hoe dit precies zit en hoe het berekend wordt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 december 2011, 12:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
En dat is dus de onduideijkheid, want op mijn loonstrookje staat 104uur. Mijn inziens is mijn nettoloon dus berekend voer 24 uur ipv 26 uur. Ik ben benieuwd of iemand mij uit kan leggen hoe dit precies zit en hoe het berekend wordt.
Wat maakt dat je niet teruggaat naar je werkgever en dit navraagt? Je gaf zelf aan dat dit te maken zou hebben met de franchise. Vraag je werkgever of dit nader toegelicht kan worden omdat je de originele uitleg niet begrijpt. Als het antwoord dan nog niet bevredigend is zou je dit vervolgens kunnen navragen bij het UWV of in uiterste nood het juridisch loket. Suc6
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 december 2011, 12:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
En dat is dus de onduidelijkheid
Dat lijkt me geen onduidelijkheid, maar een feitelijke fout, die even hersteld moet worden. Je moet je niet laten afschepen met het antwoord dat het voor je nettoloon niet uitmaakt, want alle gegevens op je loonstrookje moeten gewoon kloppen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 17:27
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Sollicitatiebrief procesverantwoordelijke SNOOPY Sollicitatiebrief en cv 6 24 augustus 2007 17:39
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon