Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2008, 17:32
vrouw81 vrouw81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 4
vrouw81 is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief voor zorgkundige intensieve begeleider

Hallo,

Ik ben erg onzeker wat het schrijven van een sollicitatiebrief betreft.
Zouden jullie 'm willen lezen en op- of aanmerkingen willen geven.

Alvast bedankt!!



****
****
****

*****
*****
*****
*****
*****
*****

Betreft: Vacature **** 13.6 uur

****, 21 februari 2008

Geachte heer van ****,

Naar aanleiding van de advertentie op de internetsite, www.****.nl, ben ik gaan solliciteren naar de functie van zorgkundige intensieve begeleider. Bij dezen.

Ik heb geen werkervaring, maar heb wel ervaring in de omgang met de doelgroep. Deze heb ik onder meer opgedaan in mijn thuissituatie. Ik heb 3 pleegbroertjes met een verstandelijke beperking, waarvan er nog 2 thuis wonen.
Sinds maart 2006 hebben mijn man en ik ook 2 pleegzonen, die ook een intensieve begeleiding hebben gehad.

Toen ik uw advertentie las, zag ik dit als een kans om mijn studie in de praktijk te brengen. De opleiding SPW ben ik gaan volgen om uit ieder mens te halen wat er in zit. Dit is tevens mijn motivatie waarom ik solliciteer naar deze functie.

Mijn enthousiasme kan ik in deze brief niet kwijt. Daarom wil ik graag mijn brief toelichten in een gesprek.
Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.


Met vriendelijke groet,




*****



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2008, 17:55
vrouw81 vrouw81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 4
vrouw81 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie brief voor zorgkundige intensieve begeleider

heb inmiddels mijn brief al weer wat aangepast en dat gaat dus de hele dag al zo...
moet ik de brief ook vermelden dat ik eerst telefonisch contact heb gehad over de indeling van de uren?

alvast bedankt!




Geachte heer van ****,

Naar aanleiding van de advertentie op de internetsite, www.***.nl, ben ik gaan solliciteren naar de functie van zorgkundige intensieve begeleider. Bij dezen.

Ik heb geen werkervaring, maar heb wel ervaring in de omgang met de doelgroep. Deze heb ik onder meer opgedaan in mijn thuissituatie. Ik heb 3 pleegbroertjes met een verstandelijke beperking, waarvan er nog 2 thuis wonen.
Sinds maart 2006 hebben mijn man en ik ook 2 pleegzonen, die ook een intensieve begeleiding hebben gehad.

Toen ik uw advertentie las, zag ik dit als een kans om mijn studie in de praktijk te brengen. De opleiding SPW ben ik gaan volgen om uit ieder mens te halen wat er in zit. Dit is tevens mijn motivatie waarom ik solliciteer naar deze functie. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten.

Mijn enthousiasme kan ik in deze brief niet kwijt. Daarom wil ik graag mijn brief toelichten in een gesprek.
Ik zie uit naar uw reactie en hoop van harte dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden.Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2008, 18:16
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie brief voor zorgkundige intensieve begeleider

Hoi vrouw81,

Je kunt zeker in je brief zetten dat je telefonisch contact gehad hebt.

Je kunt je brief volgens mij wat positiever maken: er staat nu te veel 'niet' in en je moet juist laten zien wat je allemaal wél kan.

- "Ik heb geen werkervaring" is geen prettige binnenkomer, dat zou ik gewoon weglaten. (In je cv lezen ze dan wel dat je nog niet bij een instelling hebt gewerkt.) Je hebt wél werkervaring als mantelzorger en als pleegouder, benadruk dat!
- Hoe ver ben je al met je opleiding? Wanneer denk je die af te ronden? Dat zou ik ook in je brief zetten.
- Je schrijft dat je je enthousiasme niet in deze brief kwijt kan, maar ik ben bang dat dat toch moet in een sollicitatiebrief
Wat trekt je aan in de functie? Wat lijkt je boeiend aan deze instelling? Waarom vind je het prettig om met deze doelgroep te werken? Met wat voor idee ben je aan de opleiding SPW begonnen?
Probeer deze vragen eens voor jezelfte beantwoorden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief begeleider, graag commentaar jekkie Sollicitatiebrief en cv 1 15 augustus 2008 12:22
Sollicitatiebrief persoonlijk begeleider. Dreamimages Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 23:50
Sollicitatiebrief psycho sociaal begeleider Miellyn Sollicitatiebrief en cv 7 12 april 2007 10:59
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon