Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 november 2008, 12:20
vokiki vokiki is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 2
vokiki is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief BBL plaats SPH

Na het lezen van diverse brieven die mij op ideeen brachten, heb ik nu zelf wat hulp nodig. Graag hoor ik correcties, zowel positief als negatief.

Yvonne



Betreft: sollicitatie naar een BBL plaats

Geachte heer/mevrouw,

Op 29-11-2008 begin ik met de 3-jarige duale opleiding SPH bij het XXX. Ik ga om de twee weken op zaterdag naar school. Om de theorie en praktijk niet scheef te laten lopen, ben ik op zoek naar een werk en leer plek

Mijn ervaringen met kinderen en/of jongvolwassenen met een verstandelijke handicap begonnen al als kind. In de vakanties werd ik meegenomen naar de Hartekamp waar mijn oom woont. Er is nooit iets voor mij verborgen gehouden en ik werd zelfs aangespoord om veel met mijn oom en de groep om te gaan.
Later werkte ik als winkelmedewerkster in een supermarkt in Wognum waar veel cliënten van Leekerweide kwamen. Er werd door een aantal van hen al snel naar mij gevraagd omdat ik “normaal” deed. Voor mij zijn mensen met een verstandelijke handicap namelijk mensen met een iets uitgebreider verhaal en handleiding, maar nog steeds mensen die respect nodig hebben.
Werken als groepsleidster in een (behandel)groep is iets wat mij zeer aanspreekt. Als moeder van drie kinderen weet ik hoe belangrijk het is om een gestructureerde indeling aan te bieden. Het leren leven met wat wel mogelijk is en niet met wat niet meer kan, is iets wat bij mij hoog in het vaandel staat.


In een persoonlijk gesprek kan ik mijn brief en CV toelichten en wellicht dat er een plek voor mij is in uw organisatie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2008, 08:39
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief BBL plaats SPH

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vokiki Bekijk bericht

Betreft: sollicitatie naar een BBL plaats

Geachte heer/mevrouw,heb je al gebeld om te achterhalen aan wie je de brief het beste kunt richten?

Op 29-11-2008 begin ik met de 3-jarige duale opleiding SPH bij het XXX. Ik ga om de twee weken op zaterdag naar school. Om de theorie en praktijk niet scheef te laten lopen, ben ik op zoek naar een werk en leer plek iets toevoegen als 'een baan als XX bij XX lijkt me....' iig explicieter aangeven wat voor functie je wilt, waar voor jou het werkgedeelte uit zou moeten bestaan

Mijn ervaringen met kinderen en/of jongvolwassenen met een verstandelijke handicap begonnen al als kind. In de vakanties werd ik meegenomen naar de Hartekamp waar mijn oom woont. Er is nooit iets voor mij verborgen gehouden en ik werd zelfs aangespoord om veel met mijn oom en de groep om te gaan.
Later werkte ik als winkelmedewerkster in een supermarkt in Wognum waar veel cliënten van Leekerweide kwamen. Er werd door een aantal van hen al snel naar mij gevraagd omdat ik “normaal” deed. persoonlijk zou ik dit niet zo zeggen, maar deze en de volgende zin heformuleren tot iets waarin je zegt dat gebleken is dat je gemakkelijk een band opbouwt met verstandelijk gehandicapten waarmee je te maken hebt gekregenVoor mij zijn mensen met een verstandelijke handicap namelijk mensen met een iets uitgebreider verhaal en handleiding, maar nog steeds mensen die respect nodig hebben.bij nader inzien zou ik deze hele alinea een beetje aanpassen: je hebt je hele leven al meer contact met verstandelijk gehandicapten, te beginnen met je oom, die woonde in de Hartekamp, en bij wie je vaak de vakantie doorbracht (meer dan dat hoef je er niet over te zeggen, niet over het niets verborgen houden enz), en ook later bij de supermarkt. Zo ben je erachter gekomen dat je gemakkelijk een band legt met mensen met een verstandelijke handicap, en heb je ontdekt dat dat voor jou een prettig contact is... ofzo
Werken als groepsleidster in een (behandel)groep is iets wat mij zeer aanspreekt. Als moeder van drie kinderen weet ik hoe belangrijk het is om een gestructureerde indeling aan te bieden. Het leren leven met wat wel mogelijk is en niet met wat niet meer kan, is iets wat bij mij hoog in het vaandel staat.


In een persoonlijk gesprek kan ik mijn brief en CV toelichten en wellicht dat er een plek voor mij is in uw organisatie.

Met vriendelijke groet,
Is bij de instelling waar je solliciteert vanzelfsprekend bekend wat de Hartekamp en de Leekerweide zijn? Zoniet dan zou ik dat kort toelichten. Verder zou ik dus de alinea waarin je uitlegt waarom het je interessant lijkt en waarom je geschikt bent iets inkorten, en iets toevoegen waarom je precies bij deze instelling solliciteert en niet bij een andere. Als je belt om te informeren aan wie je je brief het beste kunt richten, heb je meteen de mogelijkheid om nog meer informatie over de instelling in te winnen, en kun je bovendien in je brief naar het telefoongesprek verwijzen.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2008, 11:10
vokiki vokiki is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 2
vokiki is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief BBL plaats SPH

Ik had al gebeld en er werd mij verteld dat deze brief over de diverse afdelingen verspreid zou worden. Ik kan hem dus niet aan een specifiek iemand sturen.

De Hartekamp en Leekerweide zijn beiden grote instellingen die vrijwel hetzelfde werk doen, dus ik mag aannemen dat het bekend is

Ik heb de eerste alinea zo aangepast.

Op 29-11-2008 begin ik met de 3-jarige duale opleiding SPH bij het NCOI. Ik ga om de twee weken op zaterdag naar school. Om de theorie en praktijk niet scheef te laten lopen, ben ik op zoek naar een werk en leer plek. Tijdens het bekijken van uw website voelde ik meer en meer dat uw visie en werkwijze over de behandeling van kinderen en jongvolwassenen hetzelfde is als de mijne.

Yvonne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie bbl plaats brechtje27 Sollicitatiebrief en cv 3 21 januari 2009 21:35
sollicitatiebrief voor een opleiding verzorgende bbl ray Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2008 23:35
Sollicitatiebrief stage SPH meisje Sollicitatiebrief en cv 3 16 februari 2008 22:54
Sollicitatiebrief BBL plaats brechtje27 Sollicitatiebrief en cv 1 29 november 2006 14:38
Sollicitatiebrief voor bbl opleiding lienthju Sollicitatiebrief en cv 3 21 mei 2006 20:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon