Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2008, 16:01
Meldy Meldy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 1
Meldy is on a distinguished road
Standaard sollicitatie educatiemedewerker. graag commentaar

Hallo allemaal,

Ben net afgestudeerd en druk op zoek naar een baan. Vond de volgende vacature, en deze baan lijkt me super. Om mezelf te verzekeren van een goede sollicitatiebrief plaats ik deze op dit forum. Ben benieuwd naar de feedback.

Groetjes,

Meldy

Vacature
Wij zijn op zoek naar een collega die verantwoordelijk wordt voor:
• het bedenken, plannen en begeleiden/uitvoeren van educatieve programma’s bij tijdelijke tentoonstellingen en rondom de vaste opstelling;
• het opzetten, organiseren en uitvoeren van diverse vakantieactiviteiten;
• het bedenken en organiseren van ‘publiekstrekkende’ lezingen en studiedagen;
• het bedenken en uitvoeren van aantrekkelijke programma’s voor bijzondere evenementen.
De collega die wij zoeken:
• heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in een relevante richting;
• heeft al ervaring in een vergelijkbare functie;
• weet hoe de verschillende doelgroepen van het museum aangesproken kunnen worden;
• kan goed plannen en organiseren (werkt projectmatig);
• kan goed samenwerken, met zowel interne collega’s als externe partijen;
• is creatief en ondernemend;
• heeft een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands.
Wij verwachten van een nieuwe collega:
• een vrolijk en communicatief karakter;
• een goed oog voor wat ‘hip en in’ is;
• een hoge stressbestendigheid;
• een flexibele en proactieve houding;
• de bereidheid om incidenteel ’s avonds en in het weekend te werken.

Sollicitatiebrief

Beste mevrouw XX,

Een groot deel van ons leven gaan we naar school. Door de jaren heen is het onderwijs veel veranderd. Deze veranderingen fascineren me. Daarnaast vind ik het leuk om mensen iets te leren en educatieve programma’s te ontwikkelen. De vacature van educatief medewerker op de website spreekt me dan ook erg aan.

Als lerares maatschappijleer heb ik ervaring met het ontwikkelen van lesmateriaal en educatieve projecten voor verschillende doelgroepen. Samen met drie collega’s organiseerde ik in juni 2007 een project rondom het thema Vincent van Gogh. Het was mijn taak een educatief programma op te zetten voor het bezoek aan het van Gogh documentatiecentrum. Aan de hand van een opdrachtenbundel leidden de leerlingen zichzelf rond in het centrum. De opdrachten boden inzicht in de tijd waarin van Gogh leefde en zijn schilderijen. Het maken van een interpretatie van één van de werken van van Gogh was de afsluitende opdracht. Enthousiaste brugklassers die van Gogh niet meer zo saai vonden en hun eigen creativiteit wisten om te zetten in boeiende interpretaties, waren het resultaat.

Naast mijn opleiding en ervaringen als lerares heb ik op verschillende manieren mijn organisatorische en communicatieve competenties verder ontwikkeld. Via een communicatietraining bij de Blooming-trainingsgroep ben ik me meer bewust van hoe ik over kom op anderen. Om het Our Future Netwerk meer bekendheid te geven organiseerde ik en vijf andere leden een ‘’status voor Kosovo’’ simulatiespel. Tijdens dit evenement was de persvoorlichting mijn taak. Veertig studenten namen deel aan het simulatiespel en raakte enthousiast over het netwerk.

Het onderwijsmuseum spreekt me bijzonder aan omdat het niet alleen de veranderingen in het onderwijs toont, maar ook ruimte biedt voor discussie.

Graag kom ik mijn enthousiasme voor deze baan tonen in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon