Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2011, 20:45
sacco200 sacco200 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 3
sacco200 is on a distinguished road
Standaard Cv

Beste forumleden, sinds kort heb ik mezelf gestort op de arbeidsmarkt, zou iemand svp een blik kunnen werpen op mijn CV, graag ontvang ik feedback zodat ik de fouten kan herstellen, let niet op de layout, alvast bedankt. Gr Diana

CURRICULUM VITAE

Personalia

Naam:X
Adres:X
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Geboren:
Nationaliteit:

Profiel
Ik ben een vriendelijke, pro-actieve vrouw die graag verschillende administratieve werkzaamheden wil verrichten. Ik ben punctueel, heb een analytische vermogen en kan zelfstandig maar ook in teamverband optimaal functioneren.

Werkervaring
2009 – heden: Zorgtaken

Januari 2008 / augustus 2009:
Administratief medewerkster NV te Amsterdam (vestiging Paasheuvelweg)
Werkzaamheden administratief medewerkster: het controleren en invoeren van cliëntgegevens.


November 2006 / augustus 2007:
Management assistent ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Paalbergweg)
Status opname contract binnen Ariba e-Sourcing (contract management systeem), Optimaliseren van de kwaliteit van de contractgegevens, Invoeren van 1200 nieuwe contracten voor 8 Europese landen, Verzameling, scanning & invoeren van contracten Engels en Nederlandstalig.

Juni 2005 / november 2005:
Administratief medewerkster ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Foppingadreef)
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van cliëntgegevens.
April 2005 / mei 2005:
Administratief medewerkster ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Oval Tower)
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van cliëntgegevens in het ABP Systeem en tevens het archiveren van deze cliëntgegevens.

Januari 2005 / april 2005:
Administratief medewerkster ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Bijlmerdreef)
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van cliëntgegevens in het ABP
Systeem en tevens het archiveren van deze cliëntgegevens.

Januari 2004 / december 2004:
Verkoopster Mango te Amsterdam
Werkzaamheden: klanten helpen, labelen, prijskaartjes plakken, poppen aankleden, etaleren, schoonmaken, kleren op nieuw vouwen, magazijn werkzaamheden en kassawerk.

Januari 2002 / december 2004:
Datatypiste Belastingdienst te Almelo
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van belastinggegevens in het daarvoor bestemde systemen, het begeleiden en opleiden van personeel tijdens dit proces.

Januari 2001 / november 1995:
Naast mijn opleidingen bijbanen o.a. inpakster BCF puzzel fabriek te Almelo; Verkoopster Amerika Today te Almelo; Schoonmaakster Asito BV te Almelo; Verkoopster Blokker te Almelo

Opleiding

2001 - 2002 : Internationale Schakel Klas te Almelo
1999 - 2001 : Administratief medewerker ROC te Almelo
1998 - 1999 : O&S te Almelo
1995 - 1997 : TAS traject te Almelo

Overige vaardigheden:
Computervaardigheden: Microsoft Windows 95/98/ME/XP/2000/VISTA en MS office (Word, Excel, ABP, Klantbeeld, Lotus Notes)

Talen: Nederlands: goed, Armeens: goed, Turks: uitstekend.

Engels: voldoende

Rijbewijs: B

Hobby: Het maken van kleding, boeken lezen, muziek luisteren, computeren, zwemmen,
wandelen.

Vrijwilligster: Lid vrouwencomité kerk, Amsterdam

Referenties:
XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 maart 2011, 23:40
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sacco200 Bekijk bericht
CURRICULUM VITAE

Personalia

Naam:X
Adres:X
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Geboren [Geboortedatum, Geboorteplaats apart is beter, vergeet niet de plaats te vermelden]:
Nationaliteit:

Profiel
Ik ben een vriendelijke, pro-actieve vrouw die graag verschillende administratieve werkzaamheden wil verrichten. Ik ben punctueel, heb een analytische vermogen en kan zelfstandig maar ook in teamverband optimaal functioneren. [Als je het profiel bovenaan zet moet het onmiddelijk de aandacht trekken. Je blijft echter vaag over de aard van de administratieve werkzaamheden die je wil doen. Verder is de uitspraak dat je zelfstandig bent maar ook in teamverband optimaal functioneert erg cliché. Ik zou dit in zijn geheel naar onderen verplaatsen, vlak voor de referenties.]

Werkervaring
2009 – heden: Zorgtaken [Waar? Bij welk bedrijf? Wat voor werkzaamheden? Dit moet net zo zijn uitgewerkt als de andere punten op je lijst.]

Januari 2008 / augustus 2009:
Administratief medewerkster [Mis je hier niet de naam van het bedrijf?] NV te Amsterdam (vestiging Paasheuvelweg)
Werkzaamheden administratief medewerkster [Je hebt de functienaam al genoemd, nogmaals is niet nodig]: het controleren en invoeren van cliëntgegevens.


November 2006 / augustus 2007:
Management assistent ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Paalbergweg) [Er moet een leesteken of het woord 'bij' tussen de functienaam en het bedrijf. Persoonlijk vind ik het beter om de functie op een eigen regel te zetten.]
Status opname contract binnen Ariba e-Sourcing (contract management systeem), Optimaliseren van de kwaliteit van de contractgegevens, Invoeren van 1200 nieuwe contracten voor 8 Europese landen, Verzameling, scanning & invoeren van contracten Engels- en Nederlandstalig. [Incorrect gebruik van hoofdletters.]

Juni 2005 / november 2005:
Administratief medewerkster ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Foppingadreef)
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van cliëntgegevens.
April 2005 / mei 2005:
Administratief medewerkster ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Oval Tower)
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van cliëntgegevens in het ABP systeem en tevens het archiveren van deze cliëntgegevens.

Januari 2005 / april 2005:
Administratief medewerkster ABN AMRO Bank NV te Amsterdam (vestiging Bijlmerdreef)
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van cliëntgegevens in het ABP
systeem en tevens het archiveren van deze cliëntgegevens.

Januari 2004 / december 2004:
Verkoopster Mango te Amsterdam
Werkzaamheden: klanten helpen, labelen, prijskaartjes plakken, poppen aankleden, etaleren, schoonmaken, kleren opnieuw vouwen, magazijn werkzaamheden en kassawerk.

Januari 2002 / december 2004:
Datatypiste Belastingdienst te Almelo
Werkzaamheden: het controleren en invoeren van belastinggegevens in het daarvoor bestemde systemen, het begeleiden en opleiden van personeel tijdens dit proces.

Januari 2001 / november 1995:
Naast mijn opleidingen bijbanen o.a. inpakster BCF puzzelfabriek te Almelo; Verkoopster Amerika Today te Almelo; Schoonmaakster Asito BV te Almelo; Verkoopster Blokker te Almelo [Wederom foute hoofdletters; na een ';' volgt een kleine letter.]

Opleiding

2001 - 2002 : Internationale Schakel Klas te Almelo
1999 - 2001 : Administratief medewerker ROC te Almelo
1998 - 1999 : O&S te Almelo
1995 - 1997 : TAS traject te Almelo
[Je hebt niet vermeld of je diploma's of certificaten hebt behaald en hoe lang deze geldig zijn. In de meeste cv's staat het kopje na de personalia.]

Overige vaardigheden:
Computervaardigheden: Microsoft Windows 95/98/ME/XP/2000/VISTA en MS office (Word, Excel, ABP, Klantbeeld, Lotus Notes)
[MS Office wordt met een hoofdletter geschreven. Als je tussen haakjes de componenten van Office noemt, verwar ze dan niet met andere programma's. ABP, Klantbeeld en Lotus Notes horen hier niet bij. Sluit het haakje na Excel zodat de rest wel wordt genoemd maar niet als onderdeel van Office.]

Talen: Nederlands: goed, Armeens: goed, Turks: uitstekend.

Engels: voldoende
[Is de layout een foutje? Alles achter elkaar behalve Engels? Geef elke taal een eigen regel en maak onderscheid tussen de schrijf/leesvaardigheid en de spreek/luistervaardigheid.]

Rijbewijs: B

Hobby's: Het maken van kleding, boeken lezen, muziek luisteren, computeren, zwemmen,
wandelen.

Vrijwilligster: Lid vrouwencomité kerk, Amsterdam [Behandel dit als een baan en geef ook hier aan wanneer het was en wat je functie en taken waren. Bovendien is dit geen overige vaardigheid. Ik zou het bij werkervaring noemen en duidelijk vermelden dat het vrijwilligerswerk was, of onder werkervaring een apart kopje vrijwilligerswerk maken.]

Referenties:
XXX
Stuur ook eens een bestand. De layout van een cv is heel belangrijk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 maart 2011, 18:56
sacco200 sacco200 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 3
sacco200 is on a distinguished road
Standaard

Beste Stijn, zodra ik er klaar mee ben zal ik hem even toevoegen. Alvast bedankt. Gr Diana
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2011, 17:16
sacco200 sacco200 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 3
sacco200 is on a distinguished road
Standaard Cv

Beste Stijn, hierbij de aangepaste versie van mijn CV. Alvast bedankt. Gr Diana
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV carriere.doc‎ (52,0 KB, 40x gelezen)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 maart 2011, 01:25
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Hier nog wat tips:
1) Gebruik geen tabellen voor het uitlijnen. De tabel van de talen is okee, maar de anderen zien er op het scherm niet goed uit en je weet nooit of iemand de digitale versie uitprint.

2) Je opleidingen zijn onduidelijk. Ik heb een opzetje gemaakt:
1999-2000: ROC Zadkine te Rotterdam
Opleiding Nagelverzorging (diploma behaald)

Noem de naam van de onderwijsinstelling, de plaats, de opleiding en het resultaat. (Alleen een J zegt weinig)

3) Combineer je banen bij de ABN onder een kopje zodat het niet lijkt of je hebt zitten jobhoppen.

4) Noem de relatie met je referent. Zorg dat de referent weet dat er iemand kan bellen. Het is beter om haar niet te noemen tenzij de referentie expliciet is gevraagd.

5) Ik heb ook enkele spelfouten verbeterd.

Commentaar in het document is in ROOD.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV-Sacco.doc‎ (77,0 KB, 44x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
probleem met cv bloemmetje Sollicitatiebrief en cv 4 18 juli 2010 22:55
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon