Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 november 2009, 01:57
frb frb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 7
frb is on a distinguished road
Question Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Vandaag kregen we op het werk te horen dat we failliet zijn als er geen mensen ontslagen worden. Om door te kunnen gaan word er voor gekozen om mensen te ontslaan en hier zit ik niet bij. Normaal zou je daar blij om zijn maar ik ben dat niet helemaal. Ik vind mijn werk verschrikkelijk en loop al maanden met het idee om heel wat anders te gaan doen. Ik heb veel onrust van het werk, slaap slecht, ben gespannen, kan het allemaal niet loslaten en goed genieten van mijn vrije tijd. Maar om zomaar ontslag te gaan nemen en dan maar zien wat ik wil gaan doen is natuurlijk niet echt slim. Ik stond ook net op het punt om te vragen of ik korter kan gaan werken.

Nu ik vandaag dus te horen kreeg dat het niet goed gaat met het bedrijf en ik niet bij de ontslagen mensen hoor zat ik er meteen aan te denken om open kaart met mijn baas te spelen. Hem vertellen dat ik dit werk niet meer wil doen, zelf geen ontslag wil nemen(vanwege het niet onvangen van een uitkering) etc. Dus in andere woorden dat ik er een beetje op aan stuur om mij te laten ontslaan. Is dit slim om te doen? Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Het gaat mij erom dat rust en een uitkering kan krijgen en zo wat rustiger over mijn toekomst na te denken. Dit betekent overigens niet dat ik niet wil werken maar het zal dan eerder een gewoon baantje zijn tot dat ik beter weet wat ik wil.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2009, 14:57
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Beste,
Ik denk dat het onhandig is om dit nu ter sprake te brengen bij je werkgever. De aangewezen mensen zijn niet zomaar aangewezen om te ontslaan. Vaak gaat daar een selectie aan vooraf welke gebaseerd is op leeftijdsgroepen en wie daar de laatst ingestroomde bediende is.

Zoals ik jouw verhaal lees, lijkt het met verstandig om gericht te gaan solliciteren naar banen bij werkgevers waar je wel een warm gevoel bij hebt/krijgt. dit kun je het best doen vanuit een werkende situatie. Als je huidige werkgever coulant is, laat hij je snel gaan en heb je wellicht een verkorte uitwerkperiode. (dit op basis van de staat waarin het bedrijf verkeerd)

Put zeker je eigen netwerk uit en geef daarin aan dat je op zoek bent naar een nieuwe andere uitdaging.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2009, 18:07
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Rens heeft gelijk. Solliciteren vanuit een uitkering geeft je een handicap. Solliciteren vanuit een bestaande functie geeft je een pré.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2009, 12:54
frb frb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 7
frb is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Beste,
....

Zoals ik jouw verhaal lees, lijkt het met verstandig om gericht te gaan solliciteren naar banen bij werkgevers waar je wel een warm gevoel bij hebt/krijgt. dit kun je het best doen vanuit een werkende situatie. Als je huidige werkgever coulant is, laat hij je snel gaan en heb je wellicht een verkorte uitwerkperiode. (dit op basis van de staat waarin het bedrijf verkeerd)

....
Rens
Het hele grote probleem is dat ik nu geen idee heb wat ik wil gaan doen en de mogelijkheid om binnen het bedrijf wat anders te gaan doen is nu ook nihil.

Ik vind wel dat ik kan zeggen dat ik het niet meer naar mijn zin heb, dat moet ik toch gewoon aan kunnen geven? Of het nou goed of slecht met het bedrijf gaat. Dan hoor ik van mijn baas wel wat hij er van vind en wat hij daar mee wil doen. Misschien is dit dan ook een goede gelegenheid om te kunnen zeggen dat ik sowieso minder wil werken (van 36 uur naar 32 uur). Ik zit echt vast waar ik nu zit en ik wil er gewoon met mijn baas over kunnen praten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2009, 13:32
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Hoi,

Eerlijk zijn is altijd goed, maar zelf aansturen op een ontslag is in mijn ogen niet verstandig.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 november 2009, 15:11
frb frb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 7
frb is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Nee, ik denk nu ook niet dat ik dat zal doen. Maar ik wil denk ik wel eerlijk zijn dat ik niet meer gemotiveerd ben.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 november 2009, 02:02
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Ze trappen je er uit waarschijnlijk wanneer je gaat aangeven niet gemotiveerd te zijn. Dat zou ik zelf ook doen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 november 2009, 11:39
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Henk,

Hij wil er ook uitgetrapt worden..:-)

Serieus: ik vind het heel lastig. Waarschijnlijk ontslaan ze niet voor niets wel de anderen en niet jou. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een collega vroeg om ontslagen te worden bij reorganisatie (in plaats van anderen omdat ze toch weg wilde), maar dat werd toen geweigerd.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 december 2009, 12:58
frb frb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 7
frb is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Ik heb net met mijn baas gesproken en ik ga korter werken. Hij vroeg ook of hij aan moest sturen op ontslag maar na even met hem gepraat te hebben kwamen we er uit dat ik toch eerst korter ga werken. Hij wil mij niet kwijt maar wil mij ook niet overspannen thuis hebben. Hij heeft mijn eerlijkheid zeer gewardeerd en ziet voor mij misschien ook wel mogelijkheden in een andere functie in de toekomst. En nu heb ik ook de tijd om dingen uit te zoeken, rond te kijken etc.

Dus mijn eerlijkheid heeft geloond. Ik ga hem deze week nog laten weten hoeveel uur ik wil werken. Ik zal vanavond alles even gaan berekenen en kijken tot hoever ik kan gaan qua uren.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 december 2009, 13:38
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij.

Heel goed dat je bent gaan praten!

Je zult vast wel opgelucht zijn nu.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Wetenschap of bedrijfsleven? Tosca81 Loopbaanvragen 4 21 oktober 2009 21:58
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon