Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2009, 14:25
Tutje Tutje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2009
Berichten: 1
Tutje is on a distinguished road
Standaard Hoe nu verder?

Hoi allemaal!

Momenteel ben ik 27 jaar, heb ik alleen een mbo opleiding (administratie) afgerond en werk ik sinds twee jaar niet meer. Tijdens mijn mbo opleiding was al snel duidelijk dat ik de verkeerde keuze had gemaakt, dit werd versterkt tijdens mijn stageperiode en vervolgens toen ik in deze richting ging werken.
Ik werd ontzettend ongelukkig van het iedere dag binnen naar een beeldscherm staren en na diverse banen voor korte duur gehad te hebben, besloot ik even niet meer te gaan werken.
Dat 'even' werd steeds langer en tot op heden heb ik dan ook niet meer gewerkt.
Doordat mijn partner voldoende inkomen heeft en hij mij steunt in alles hoef ik ook niet te werken. Misschien is hij te lief voor me.

Want nu, na ruim twee jaar komen toch de twijfels. Want is dit wel wat ik wil? Word ik hier nou zoveel gelukkiger van?
Velen vinden dat ik geluk heb, omdat ik niet hoef te werken en kan doen wat ik wil. Dit is het misschien ook wel zo, maar ik ben er nu toch echt klaar mee. Ik wil een baan waar ik met plezier naar toe ga.

Maar hoe doe je dit? Na lang nadenken, ben ik erachter gekomen dat ik graag met kinderen wil gaan werken. Om er zeker van te zijn dat dit echt iets voor mij is, ben ik hier ook een cursus in gaan doen en dit is mij goed bevallen.

Maar hoe moet ik nu verder?
Om een baan te vinden moet ik een opleiding gaan doen, maar gezien mijn leeftijd zie ik het niet zitten om voltijd te gaan studeren. Voor een deeltijd opleiding moet je relevant werk hebben, maar dat is bijna onmogelijk te vinden zonder opleiding en werkervaring.

Ik weet dat ik het ontzettend graag wil, ik heb een partner die mij steunt, nu hoop ik alleen nog jullie advies te krijgen hoe ik dit het beste aanpak!
Ik begin liever vandaag dan morgen!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2009, 15:53
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe nu verder?

Hallo,

Ik denk dat het goed is dat je weer gaat werken. Knap dat je nu weer het initiatief neemt.

Ik zou proberen om bijvoorbeeld stage te gaan lopen, b.v. peuterspeelzaal buurthuis of activiteiten met kinderen. Dan heb je in ieder geval wat relevante werkervaring. Het is dan even niet betaald, maar de werkervaring is nu het belangrijkste.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2009, 16:00
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe nu verder?

Is het geen idee om voor jezelf te beginnen als gastouder? Dat je thuis kinderen opvangt?

Weet niet wat daar voor voorwaarden aan zitten en of dat optie is?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verder met verloskunde of iets anders? Hoe kom ik daar achter? MJR Loopbaanvragen 4 17 juni 2010 12:34
Hoe nu verder? SJU Loopbaanvragen 7 16 juli 2008 19:28
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54
Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder? marieke Loopbaanvragen 3 14 april 2006 18:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon