Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 maart 2009, 16:07
Prissesje Prissesje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2009
Berichten: 5
Prissesje is on a distinguished road
Standaard Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu?

In oktober 2006 ben ik in dienst getreden bij mijn werkgever. Hiervoor heb ik een jaarcontract ontvangen. Na dit jaar is dit contract verlengd met nog 1 jaar tot en met oktober 2007. Omdat ik in dat jaar langdurig ziek ben geweest, durfden zij een vast contract niet aan en hebben dit verlengd met een tijdelijk contract voor 6 maanden. In december dit jaar is uit mijn beoordelingsgesprek naar voren gekomen dat zij mij een vast contract wilden aanbieden. In mijn beoordelingsformulier staat echter 'wij adviseren de directie een vast contract aan te bieden'.

Ik werk hier 20 uur per week, maar in dit gesprek is ook vastgelegd dat mijn uren per 1 januari gewijzigd zijn in 28 uur. Dit heb ik niet in contractformulier, maar wel op mijn loonstrook zichtbaar. Omdat mijn werkzaamheden ook wat zouden wijzigen, heb ik een nieuwe pc gekregen etc.. Alles wees erop dat ik gewoon half maart een vast contract zou ondertekenen. Het is nu half maart en woensdag werd ik bij mijn manager geroepen dat het heel vervelend is, maar het niet goed gaat met het bedrijf. En dat ze daarom mijn contract niet kunnen (=mogen van directie) in een vast contract. Dit kwam natuurlijk heel hard aan, want ik heb het naar mijn zin en wil helemaal niet weg. En daarbij zijn mijn collega’s gewoon tevreden met het werk dat ik doe, ik pas in het team en het is loeidruk op de afdeling.

Aangezien ik afgelopen woensdag een soort dichtsloeg, kon ik eigenlijk alleen maar luisteren en zeggen dat ik het erg vind. Nu wil ik graag uitzoeken of ik een andere constructie kan voorleggen. Bijvoorbeeld:
- Is het mogelijk dat ik 3 maanden uit dienst ga en dan mij weer een jaarcontract laat aanbieden?
- Of kan ik iets regelen zodat ik als freelancer aan de slag kan binnen het bedrijf?
En: Om hoeveel maanden ‘doorbetaling’ zou ik kunnen ‘eisen’, aangezien ik nu nog maar 5 weken heb om op zoek te gaan naar een nieuwe baan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 maart 2009, 12:47
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu?

Wat een vervelende situatie zeg.
Over de freelance-manier heb ik niet zoveel te zeggen, heb daar geen idee van. Voor de doorbetaling is het helaas minder goed nieuws. Als je een tijdelijk contract hebt, en die wordt niet verlengd, houdt het op. Zo simpel is het. Dus je zult nog worden doorbetaald tot eind van je contract maar daarna krijg je van dit bedrijf niets meer.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2009, 15:11
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu?

Dit is slecht nieuws. Zoals ik het zo hoor past dit allemaal keurig binnen de regels. Daardoor is er vanaf de datum dat je contract eindigt niet iets om af te dwingen. Je bent de dupe van de crisis en daardoor zal je op pad moeten om een nieuwe baan te vinden.

Ik wens je alle succes en sterkte daarbij!

Over freelance werken kun je informatie vinden via www.lancelots.nl.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Maandag starten maar nog geen contract gezien Noel Je rechten en plichten als werknemer 10 6 september 2011 11:08
Geen contract Remque Je rechten en plichten als werknemer 4 29 januari 2009 12:44
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carričreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon