Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2015, 16:53
Mushroom Mushroom is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 1
Mushroom is on a distinguished road
Unhappy Stoppen met opleiding pedagogiek of niet? Stress!

Ik moet hier even mijn verhaal kwijt, hoop dat iemand advies heeft voor mij!

Ik zit in het eerste jaar van de opleiding Pedagogiek. Hiervoor heb ik grafisch vormgeven (mbo 4) afgerond. Ik heb voor deze opleiding gekozen omdat ik meer wilde betekenen voor de wereld dan alleen posters e.d. maken. Ik heb een grote affiniteit met kinderen dus pedagogiek leek mij een leuke opleiding, al voelde er iets niet helemaal 100% goed. Ik vond dit wel het meeste bij mij passen van alles wat ik bekeken had.

Nu op de opleiding, vind ik de vakken interessant en leuk. Ik haal tot nu toe alleen maar voldoendes. Maar sinds ik stage loop ben ik aan het twijfelen over de opleiding. Ik vind het opzich wel leuk, maar was blij als de dag voorbij is. Ook ging alles heel moeizaam, een activiteit met een groepje kinderen doen maakt mij al heel erg zenuwachtig. Ik zie elke week op tegen stage, ook gedeeltelijk door mijn begeleider.

Nu heb ik al een aantal keer getwijfeld en gedacht dat ik iets anders wilde doen. Ik vond toch steeds de motivatie om door te gaan. Maar nu vorige week was ik er ineens helemaal klaar mee. De opdrachten/verslagen gaan mij moeilijk af en ineens dacht ik, ik kan dit niet en ik wil dit niet. Dit kwam ook vooral door stage. Het komt erop neer: Ik vind de stof heel leuk, maar de praktijk (tot nu toe) niet, misschien doordat ik het nu nog niet 'kan'. Maar of ik dit dan later wel kan.. Ook ben ik bang dat de opleiding later te moeilijk voor mij wordt, ook op de stages (en het vinden daarvan).

Toen heb ik hals overkop voor de helft een beslissing genomen om volgend jaar iets anders te gaan doen. Ik heb met mijn slber en studiekeuzebegeleider gepraat. Maar ik twijfel zo erg. Ik vind het zonde van het lesgeld en de stufi, zonde van mijn harde werk en ik kan nogal wispelturig zijn, dus ik ben bang dat als ik nu stop dat ik het over een paar weken ineens toch heel graag wil. Ik heb nu al een week al het werk laten vallen waardoor ik nu deadlines mis, dus ik moet ook heel snel beslissen. (uiterlijk volgende week).

Ondertussen heb ik ook mijn oog laten vallen op de opleiding communicatie. Dat ligt weer iets dichterbij het vormgeven. Ook denk ik dat ik later liever op een kantoor werk. Maar ik ben bang dat ik deze opleiding niet zou kunnen, dat ik geen goede ideeen kan bedenken of de Nederlandse toetsen niet haal. Of wat als ik het helemaal niet leuk vind?! Buiten dat heb ik ook nog maar tot 1 mei om een nieuwe opleiding te kiezen.

Wat vinden jullie? Iemand ervaring met Pedagogiek die mijn gevoel herkent, en hoe is de opleiding in de andere jaren? Of kan iemand mij vertellen over zijn/haar ervaring met de opleiding Communicatie? BIJ VOORBAAT DANK!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
communicatie, opleiding, pedagogiek

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
Mijn baas komt zijn afspraken niet na en nu loop ik heel veel geld mis... Carrie92 Je rechten en plichten als werknemer 13 31 januari 2015 16:02
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon