Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2014, 17:31
Jan S Jan S is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 1
Jan S is on a distinguished road
Standaard Terug naar NL, waar te beginnen?

Beste carrieretijgers,

na zo'n 10 jaar in het buitenland overal ter wereld gewerkt te hebben in de waterbouw begin ik steeds meer de behoefte te krijgen aan een 'normale' baan in Nederland. Het altijd van huis zijn is niet bevordelijk voor het sociale leven zeg maar.
Ik ben ondertussen projectmanager van mooie projecten, wat erg leuk is geweest maar waar ik nu wel op uitgekeken ben. Dit is niet wat ik Nederland zou willen doen. Ben toe aan wat nieuws, en met een leeftijd van 34 kan ik nog eens een uitstapje naar wat anders wagen.

Maar ja, heb nog nooit in NL gewerkt dus 0 netwerk. Hebben jullie tips waar te beginnen met zoeken/praten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2014, 01:20
Veest
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Jan,

Het is voor veel sectoren een erg moeilijke tijd: de banen liggen niet voor het oprapen, ook voor wie wel beschikt over een zakelijk netwerk. Wat voor opleiding heb je gedaan als ik vragen mag? Of bedoel je met 'een nieuwe weg' het volgen van een nieuwe opleiding?

Soms kan een uitzendbureau meedenken wat met jouw achtergrond en werkervaring nog meer mogelijk is. Daar staat uiteraard wel wat tegenover (tijdelijk werk, lager salaris), maar kan wel een mooi opstapje zijn. Een vaste baan is vandaag de dag wellicht toch al meer uitzondering dan regel. Het aanmaken van een profiel op Linked In kan ook nooit kwaad. Eventueel kun je (buitenlandse) opdrachtgevers vragen hier een referentie achter te laten. Toch een handigheidje om je te profileren.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2015, 00:10
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Jan,

Een mooie tijd heb je achter de rug, het moet een avontuur geweest zijn om zoveel te zien en te ontdekken! En is het tijd om je wat meer te settelen lees ik.

Ja, een netwerk opbouwen is belangrijk. Een LinkedIn profiel is inderdaad een goede start. Je kunt ook binnenstappen bij uitzendbureaus. Of je gaat een loopbaancoach inschakelen, die je kan helpen met het maken van keuzes.

Ik wens je heel veel succes met je nieuwe carričre!

Hartelijke groet,

Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
buitenland, loopbaanadvies, verandering

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carričreswitch, maar waar naar toe? Wensie Loopbaanvragen 11 2 april 2012 14:39
Beginnen HBO MER deeltijd na jaren niet naar college te zijn geweest cealis Opleiding kiezen en volgen 0 16 januari 2011 18:19
Wil voor mezelf beginnen, waar te beginnen? m1mi.dan0s Loopbaanvragen 3 2 augustus 2010 16:37
Carričreswitch, weer terug in de schoolbanken, nu op zoek naar een leerbedrijf lelie Sollicitatiebrief en cv 0 3 maart 2010 10:46
Terug naar school Kwennie Opleiding kiezen en volgen 6 6 oktober 2008 00:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon