Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2016, 01:48
Arkayne Arkayne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 februari 2016
Berichten: 1
Arkayne is on a distinguished road
Question HBO of Wo informatica

Hallo iedereen,

Ben nieuwe hier.

Ik ga binnenkort studeren maar zit met een probleem. Ik wil informatica studeren maar weet niet op wo of HBO niveau. Heb zojuist 7 jaar VWO gedaan dus aan de ene kant vind ik het een soort van zonde om HBO te gaan doen.
Heb een proefstudeerdag gedaan op het HBO en een meeloopdag op het wo. Heb me ook nog ingeschreven voor een meeloopdag op de hbo maar die komt nog.

Hbo proefstudeerdag was hele dag coderen in Java en er was een gezellig sfeer.
Bij wo meeloopdag ging het vooral over wiskunde, bewijzen, en theorie van c++ en c.
Vond het daar een saaie sfeer, taaie stof, en ik kon m'n auto nergens kwijt


Waar ik dagelijks veel mee bezig ben is het programmeren van systemen en bouwen van websites. Daarnaast heb ik aanleg voor het oplossen van problemen.

Mijn vraag is, wat zou het beste bij mij passen? Hbo of Wo.
En kan je na 3 jaar hbo een 2 jarige wo master halen?
Zo ja, wat voor een soort titel krijg je dan? Hetzelfde als je 3 jaar wo bachelor gedaan hebt en daarna 2 jaar wo master gaat doen? Of is dat weer een andere titel?

Verder ben ik benieuwd wat je nu precies kan worden met een hbo diploma en met een wo diploma.

Heb het internet al vrij ver afgezocht. Maar vele bronnen en topics zijn best outdated.

Weet niet of dit de goede plaats is om het te posten maar wellicht kan iemand me helpen.

Bedankt voor het lezen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2016, 11:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arkayne Bekijk bericht
Hbo proefstudeerdag was hele dag coderen in Java en er was een gezellig sfeer.
Bij wo meeloopdag ging het vooral over wiskunde, bewijzen, en theorie van c++ en c.
Vond het daar een saaie sfeer, taaie stof,
Ik denk dat je de verschillen tussen hbo en wo zo vrij goed hebt samengevat. Bij hbo ligt de nadruk op samenwerken en praktijkgerelateerde opdrachten. In het wo gaat het om de wetenschap, wiskunde, bewijzen en theorie.

Karikatuur: wo'ers zijn beter in 'moeilijke' software, zoals technische modellen, simulaties en berekeningen, statistische algoritmen, kunstmatige intelligentie etc. want daar komt wiskunde bij kijken. Hbo'ers zijn beter in triviale software (administratieve systemen) in een sociale context (klanten, collega's enz.).

Wil je een slim systeem bedenken om met camera's spoorwegovergangen te beveiligen, of wil je samen met gezellige collega's de hondenbelasting van de gemeente Appingedam automatiseren?

Ik zou op basis van die schets mijn keuze maken, want je bent jaren met die studie bezig. Daarna kun je in beide gevallen van alles worden.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo, informatica, vwo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO eerst afmaken of met Propedeuse naar WO? Jeroen06 Opleiding kiezen en volgen 15 14 september 2016 14:53
HBO > WO [Natuurkunde] MartijnOmmel Opleiding kiezen en volgen 0 18 februari 2016 12:27
Verschil MBO, HBO en WO LuckyBet Salaris 13 29 juli 2014 13:45
Ervaringen (MBO ICT) -> HBO Informatica naar Bedrijfskundige Informatica Jacob Opleiding kiezen en volgen 2 25 januari 2010 00:20
HBO Informatica - Studiebelasting & mogelijkheden Technische Informatica? Stefan Opleiding kiezen en volgen 7 24 juni 2009 12:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon