Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2015, 16:58
ardbeg10 ardbeg10 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2015
Berichten: 3
ardbeg10 is on a distinguished road
Standaard Bod nieuwe werkgever ontvangen, hoe hiermee om te gaan?

Recent heb ik, tijdens een kennismaking / sollicitatie gesprek, bij een andere werkgever een bod gekregen dat bruto 300 – 400 boven m’n huidige salaris zit.

Nu wil ik niet perse weg bij m’n huidige werkgever. Ik zit goed in m’n vel, heb genoeg uitdaging in het werk en ik wordt gezien (door het hogere middenkader / management team) als aanstormend talent. Echter, mijn inziens is het huidige salaris aan de lage kant en wellicht zelfs niet geheel marktconform.

Het bedrijf dat mij het bod heeft gedaan is veel kleinschaliger en wellicht zijn de carričre mogelijkheden minder, dus ik sta niet te springen om zo snel mogelijk weg te gaan. Dat gezegd hebbende overweeg ik het natuurlijk wel, anders was ik nooit op sollicitatie gegaan.

Nu is mijn vraag of ik iets dergelijks bij m’n huidige werkgever kenbaar kan maken. Uiteraard ben ik wel van plan om een salaris verhoging te vragen, zeker gezien de markt op dit moment en m’n competenties. Ik weet echter niet of ik expliciet het bod moet noemen, ik verwacht dat ik met m’n cv in de toekomst ook bij andere bedrijven een dergelijk bod los kan maken.

Eigenlijk is mijn vraag concreet: Hoe kan ik dit financieel zo gunstig mogelijk voor mezelf laten uit pakken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2015, 12:05
Scryden Scryden is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2015
Berichten: 1
Scryden is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardbeg10 Bekijk bericht
Recent heb ik, tijdens een kennismaking / sollicitatie gesprek, bij een andere werkgever een bod gekregen dat bruto 300 – 400 boven m’n huidige salaris zit.

Nu wil ik niet perse weg bij m’n huidige werkgever. Ik zit goed in m’n vel, heb genoeg uitdaging in het werk en ik wordt gezien (door het hogere middenkader / management team) als aanstormend talent. Echter, mijn inziens is het huidige salaris aan de lage kant en wellicht zelfs niet geheel marktconform.

Het bedrijf dat mij het bod heeft gedaan is veel kleinschaliger en wellicht zijn de carričre mogelijkheden minder, dus ik sta niet te springen om zo snel mogelijk weg te gaan. Dat gezegd hebbende overweeg ik het natuurlijk wel, anders was ik nooit op sollicitatie gegaan.

Nu is mijn vraag of ik iets dergelijks bij m’n huidige werkgever kenbaar kan maken. Uiteraard ben ik wel van plan om een salaris verhoging te vragen, zeker gezien de markt op dit moment en m’n competenties. Ik weet echter niet of ik expliciet het bod moet noemen, ik verwacht dat ik met m’n cv in de toekomst ook bij andere bedrijven een dergelijk bod los kan maken.

Eigenlijk is mijn vraag concreet: Hoe kan ik dit financieel zo gunstig mogelijk voor mezelf laten uit pakken?
Beste Ardbeg,

Ik zag dat hier nog niemand op had gereageerd, dus wees ik zelf maar even zo vrij.

Ik heb in exact dezelfde situatie als jij gezeten verleden december. Ik werd via Linkedin benaderd door een recruiter die een interessante functie voor mij had. Ook ik heb het prima naar mijn zin bij mijn huidige baas dus hoef niet perse weg, maar omdat die baan dichterbij huis was en omdat hun profiel mij aansprak ben ik op gesprek gegaan. Het is uiteindelijk tot een baan aanbod gekomen en ze boden mij een salaris dat 300 euro bruto per maand hoger lag dan mijn huidige functie. Ik ben vervolgens naar mijn leidinggevende gegaan en heb een 1 op 1 gesprek met hem aangevraagd. In dat gesprek heb ik kenbaar gemaakt, al dan niet met een smoes, dat ik om mij heen aan het kijken ben omdat ik naar mijn gevoel hier uitgeleerd ben en onvoldoende uitdaging meer zie. Ik heb vervolgens open kaart gespeeld en gezegd dat ik heb gesolliciteerd bij bedrijf X, waarom dat bedrijf mij zo aanspreekt, maar dat ik niet perse bij mijn huidige werkgever weg wil MITS er dan wel 1 en ander veranderd. Zodoende heb ik samen met mijn leidinggevende en directie mijn functie wat opgeleukt en daarnaast heb ik kenbaar gemaakt dat hun salaris bod ook een stuk gunstiger was + het was dichterbij huis. Gelukkig is mijn huidige werkgever prima tevreden over mij en wilde mij daarom echt niet kwijt. Zij hebben mij toen een tegen bod gedaan van 500 bruto verhoging en een auto van de zaak als ik dat wenste.

Open kaart spelen, zeggen waar je naar op zoek bent, kenbaar maken dat, al dan niet met een smoes, je je huidige functie niet meer uitdagend vindt en zeggen welke factoren er zijn die je de overstap doet overwegen heeft voor mij zeer positief uitgepakt. Uiteraard is het wel belangrijk dat je enigszins onmisbaar bent. Anders krijg je "Voor jou 10 anderen" taferelen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen salarisverhoging na nieuwe functie, hoe pak ik dit aan? Evert Salaris 1 22 oktober 2014 16:01
Hoe om te gaan met "zwart gat" na onslag ? RickD Loopbaanvragen 5 2 augustus 2011 10:56
Aangenomen bij de een, maar nieuw bod van huidige werkgever Evaatje Loopbaanvragen 5 13 juli 2011 16:12
Contract getekend: bij huidige werkgever vertellen wie de nieuwe wordt? Anita40 Je rechten en plichten als werknemer 4 30 oktober 2009 20:09
Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar Dutchess Loopbaanvragen 7 19 oktober 2007 12:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon