Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2013, 10:58
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard Help! Extra kans

Vandaag ontving ik een reactie van een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb welke niet voor mij bedoeld is. Ik heb de ontvangstbevestiging voor mijn reactie al ontvangen en deze mail betreft een geheel andere functie (wel aan mij gericht).

Ik zie dit als extra kans en maak hier graag gebruik van. Ik wil een mail terug sturen met uiteraard de melding dat de reactie niet voor mij bedoeld is, maar hoe kan ik deze kans benutten? Ik was van plan er in te zetten dat ik uitkijk naar een uitnodiging. Is dit genoeg of kan ik dit wat meer 'uitbuiten'
Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2013, 13:30
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Renate,

In dit geval zou ik niet mailen maar de telefoon pakken en bellen. Wat natuurlijk lastig is aan deze situatie, is dat je niet zeker weet of de uitnodiging daadwerkelijk voor jou bedoeld is. Je kan natuurlijk een korte mail terugsturen en je uitnodiging voor het gesprek bevestigen maar daarbij loop je de kans dat ze hun fout ontdekken en je alsnog een afwijzing ontvangt. Beide partijen komen er dan niet op een chique manier vanaf.

Door zelf te bellen laat je in elk geval zien dat je uit het juiste hout bent gesneden en kan je laten weten dat je enthousiast bent over de uitnodiging maar dat je verbaasd bent over de functietitel in de uitnodiging.

Als ze je daadwerkelijk voor die functie graag willen spreken dan heb jij ook nog de gelegenheid om te vragen of ze de originele vacaturetekst naar je willen mailen. Dan kan jij je ook beter op het gesprek voorbereiden.

Succes en ik hoop voor je dat ze je inderdaad graag willen spreken voor deze nieuwe functie!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 mei 2013, 15:56
Claudia72 Claudia72 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2013
Berichten: 1
Claudia72 is on a distinguished road
Smile

Hoi Renate,

Dat is een mooie kans.
Als je kan zou ik inderdaad bellen en ze bedanken voor de kans die ze je
geboden hebben.
Maar inderdaad vragen om de hele vacature tekst, zodat ze je dan een
goede brief kan sturen.
Dan weten ze waar ze aan toe zijn.
En jij krijgt zo nog een mooie 2de kans.

Wens je veel succes en hopelijk lezen we snel dat je een uitnodiging krijgt
voor een goed gesprek.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 mei 2013, 00:34
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Misschien wil je later nog eens solliciteren, of misschien houden ze je sollicitatiebrief achter de hand en contacteren ze je later nog eens. Wat ik wil zeggen is maar dat je nu een goede indruk moet nalaten om je toekomstige ruiten niet reeds in te slaan.

Als je vrij zeker bent dat de mail een vergissing is, reageer er dan op door te zeggen dat je de mail per vergissing hebt gekregen. Eventueel kan je subtiel meedelen dat de functie je wel boeit en dat je je graag alsnog solliciteert voor deze functie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb ik een kans om deze mbo opleiding te doen? TheycallmeSnow Opleiding kiezen en volgen 1 19 maart 2013 11:02
Kans op werk 1e jaar mwd deeltijd Sem Opleiding kiezen en volgen 2 6 februari 2013 07:31
Met Praktijkdiploma Boekhouden (PDB) kans op een baan (40+)? Leni Opleiding kiezen en volgen 6 27 mei 2011 14:35
Motivatiebrief opleiding MWD: willen jullie er (extra) kritisch naar kijken F-Mwd Sollicitatiebrief en cv 6 15 februari 2010 19:46
International business & languages: wat is de kans om aan een baan te komen? Thu Trinh Opleiding kiezen en volgen 5 4 december 2009 03:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon