Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2009, 13:26
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Lightbulb Sollicitatiebrief assistent-/junior onderzoeker

Hallo allemaal. Binnen deze functie kan ik assisteren in observationeel onderzoek (naar effectief medicijngebruik.) Men vraagt een nauwkeurig iemand met doorzettingsvermogen. Ik ben nu drie dagen met deze brief bezig, en heb hem al vier keer helemaal herschreven, maar nog steeds vind ik hem niet voldoende. Iedere hulp is welkom!

Betreft: Sollicitatie Assistent-/Junior Onderzoeker

Geachte heer,

Op donderdag 26 maart las ik op uw website dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Assistent-/Junior Onderzoeker. Aangezien het gewenste profiel nauw aansluit aan mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.

Het ***** staat bekend om het leveren van relevante vraaggestuurde kennis ten behoeve van gezondheidszorg voor diverse betrokken instanties. Door middel van deze kennis zijn instellingen, zorgverzekeraars en zorgverleners in staat hun aanbod effectief en efficiënt in te zetten. Vanwege mijn pragmatische houding, opleiding, en affiniteit met sociaal wetenschappelijk onderzoek kan ik een bijdrage leveren aan de totstandkoming van deze nauwkeurige informatie.

In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijs-zorg instelling. Hier heb ik ervaring opgedaan met het opzetten en uitvoeren van onderzoeken bij cliënten en het vertalen naar een duidelijk geformuleerde rapportage. Bovenal ben ik in staat geweest om cliëntontwikkelingen nauwgezet te volgen en accuraat te registreren. Tevens onderhield ik contacten met diverse partijen waaronder cliënten, zorgverleners en wetenschappelijke instellingen. Dankzij deze eerdere ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster.

Gedurende deze periode hebben factoren die al dan niet leiden tot adequaat gezondheidsgedrag mij bijzonder geboeid, en als gevolg daarvan heb ik mij opnieuw ingeschreven aan de OU, afstudeerrichting gezondheidspsychologie. De huidige functie van assistent-/junior onderzoeker spreekt mij vanuit mijn interessegebieden dan ook sterk aan. Tijdens mijn stageonderzoek heb ik tevens reeds de nodige ervaring opgedaan met observatie onderzoek. Mijn passie voor het vak en enorme enthousiasme voor de functie van Assistent-/Junior Onderzoeker neem ik graag met mij mee naar het *****.

Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 april 2009, 16:26
Taco Taco is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 6
Taco is on a distinguished road
Exclamation Re: Sollicitatiebrief assistent-/junior onderzoeker

Goede brief.

Ik neem aan dat je de naam van de desbetreffende persoon kent omdat je alleen heer in de brief hier hebt staan, maar ik zag geen XXXX om de naam te verbergen. En anders: je brief komt beter over wanneer je de naam van de desbetreffende persoon kent.

Enkele overwegingen van mijn kant:

Citaat:
In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijs-zorg instelling.
Is dit een schrijffout? --> onderwijs-zorg instelling. En zo niet, begrijpt degene die de brief lees dit? Is het een instelling die zowel onderwijs als zorg verleent?

Citaat:
Dankzij deze eerdere ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster.
Opgedane ervaringen liggen altijd in het verleden waardoor ik in deze zin 'eerdere' eruit zou laten.

Citaat:
die al dan niet leiden tot
ik zou dit gedeelte van de zin verwijderen omdat dit de zin minder goed leesbaar maakt.

Je zou het wellicht kunnen veranderen in: Gedurende deze periode hebben de factoren van gezondheidsgedrag mij bijzonder geboeid etc......

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 april 2009, 21:55
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief assistent-/junior onderzoeker

Hoi Taco,
Hartelijk dank voor je tips!
Ik weet gelukkig aan wie ik de brief kan richten, binnen de betreffende onderwijs-zorg instelling werd onderwijs gegeven en zorg verleend, 'eerdere' zal ik schrappen, net als ál dan niet' want ik heb wel een beetje de neiging zinnen onleesbaar te maken.
Wel fijn dat je de brief verder ok vindt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 april 2009, 22:21
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief assistent-/junior onderzoeker

Hoi Mo,

De brief wordt levendiger als je zoveel mogelijk in de verleden tijd schrijft in plaats van in voltooid verleden tijd.

Bijvoorbeeld:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mo. Bekijk bericht
Gedurende deze periode hebben factoren die al dan niet leiden tot adequaat gezondheidsgedrag mij bijzonder geboeid, en als gevolg daarvan heb ik mij opnieuw ingeschreven aan de OU, afstudeerrichting gezondheidspsychologie.
Gedurende deze periode was ik bijzonder geboeid door factoren die al dan niet leiden tot adequaat gezondsheidsgedrag. Als gevolg daarvan heb ik mij opnieuw ingeschreven aan de OU, afstudeerrichting gezondheidspsychologie.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback Abigail_Virginia Sollicitatiebrief en cv 2 14 december 2008 13:17
Sollicitatiebrief Assistent Controller Noud Sollicitatiebrief en cv 4 26 oktober 2008 21:40
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief assistent systeembeheerder CVOK Sollicitatiebrief en cv 0 14 september 2007 18:08
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon