Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2013, 14:04
professortwijfel professortwijfel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2013
Berichten: 1
professortwijfel is on a distinguished road
Question Geen pabo meer, nu geen idee

Hallo allemaal,

Ik ben net 19 jaar en ik ben gestopt met de pabo. Heb hiervoor een havo diploma gehaald na 3 jaar vwo en 2 jaar havo)
Ik vind de kids hartstikke leuk, maar het leidinggeven en vele verantwoordelijkheden en controles geven mij veel stress en ik vind het niet leuk.
Nu weet ik het gewoon even echt niet meer.. Ik heb eigenlijk altijd een geromantiseerd beeld gehad van het onderwijs en mij dus nooit breder georiënteerd
Ik ben een doener (piekeren en denken doe ik al genoeg), en vind het fijn om iets te maken en tastbaar/zichtbaar resultaat van mijn werk te hebben.

Hebben jullie misschien ideeën qua opleiding? Ik wil het liefst zo snel mogelijk een opleiding afronden, en niet nog jŕŕaren studeren
Niveau maakt mij eigenlijk niet uit. Ik wil een baan waar ik mijn hart en creativiteit in kan stoppen, die ik met plezier doe.

Dus alle opties over opleiding en werk en ideeën zijn welkom! Ervaringen natuurlijk ook
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2013, 00:33
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Je spreek in erg vage termen. Creatief en tastbare resultaten? Zoals beeldende kunsten? Handenarbeid? Tuinieren? Expo's organiseren? Probeer anders hier en daar een job uit om te zien wat je bevalt.

Als je net 19 bent en nog thuis woont (?), dan ben je in de ideale gelegenheid om het op de Amerikaanse manier te proberen: vraag aan een bedrijf om gratis of laag betaald stage te mogen lopen. Terwijl kan je nog iets in avondschool doen of zelfstudie.

Ik weet dat dit een afschrikwekkende gedachte is, maar bekijk het eens anders. Je wilt je droomjob, maar je hebt nu niet de ervaring en/of opleiding. Toen ik van de hogeschool kwam, net afgestudeerd met een bachelor rechten, ben ik van de ene sollicitatie naar de andere gelopen en heb het steeds moeten afleggen tegen mensen die meer jobervaring hadden dan mij. Na een job onder mijn niveau te hebben aangenomen om ervaring op te doen en me op te werken, kreeg ik dan bij sollicitaties te horen dat mijn diploma te oud was.

Geloof me vrij, als ik de klok 10 jaar kon terug draaien, zou ik dat ook doen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2013, 14:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Banenopties

Hoi,

Omdat je zegt dat je graag met je handen werkt/een doener bent (weet niet hoe je het precies verwoordt) dacht ik meteen aan iets als tandartsassistente of dierenartsassistente. Je hebt dan alleen niet het creatieve, dat je echt iets maakt, maar je werkt wel met je handen.

Verder: kop op, je bent echt nog jong en hebt genoeg tijd om een leuke studie te vinden!

Groeten,
I.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2014, 11:14
studente1995 studente1995 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2014
Berichten: 1
studente1995 is on a distinguished road
Standaard Mbo?

Ik herken je probleem heel erg! Ik zit nu zelf ook nog op de pabo, maar ik twijfel heel erg om te stoppen. Het probleem bij mij is dan ook: wat moet ik anders gaan doen?
Het lijkt me zonde om een mbo te doen als je je havodiploma hebt gehaald. Toch is misschien mbo kinderopvang iets voor jou? Je blijft met kinderen werken, maar je mist het grote leidinggevende wat ze op de pabo hebben.

Gr.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
creatief, pabo, studie, twijfel, werk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Geen uitdaging meer in salesfunctie. Hoe verder? den123 Loopbaanvragen 2 27 september 2011 16:43
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54
Ik heb werkelijk geen idee! cherry Opleiding kiezen en volgen 1 6 september 2006 16:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon