Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 januari 2014, 21:49
Forward Forward is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 januari 2014
Berichten: 1
Forward is on a distinguished road
Standaard Ervaringen/advies hbo officemanagement of personeelsmanagement

Ik heb moeite met het maken van een keuze tussen de 1-jarige hbo opleiding officemanagement en personeelsmanagement. (ncoi) Beide opleidingen spreken mij heel erg aan, daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen in deze vakgebieden en met deze opleidingen. (werkgelegenheid, tevreden met taken/verantwoordelijkheden en salaris/ geef je leiding/ voor wat voor bedrijf werk je/ in welke Branche)
Wellicht is een keuze maken iets makkelijker aan de hand van advies vanuit vanuit een ander perspectief, daarom in het kort mijn situatie:

Ik ben een energieke, pittige dame van bijna 30 jaar. Ik ben mijn carričre begonnen als uitzendconsulente bij een uitzendbureau. Alles aan dit werk vond ik geweldig leuk, het vele contact met klanten en werkzoekenden, het voeren van de verschillende soorten gesprekken (sollicitatie-functionering-probleemgesprekken etc) Wat mij echter totaal niet aanspreekt is het vele koude acquiseren, hoewel ik keurig boven de targets presteerde was dit reden om over te stappen op een volgende functie als receptioniste voor een internationale organistie. Daarna begon ik bij een andere grote organisatie als afdelingssecretaresse en na 2 jaar ergens anders als management assistent. Momenteel werk ik bij een kleinere organisatie als directiesecretaresse/officemanager.

Ik heb enkele jaren terug bij schoevers het diploma voor management assistent gehaald. En nu dus doorleren.

Ik ben iemand die graag verantwoordelijkheid draagt, een drukke baan heeft waarin veel georganiseerd moet worden en er veel contact is met klanten/collega's. Ook geef ik graag leiding en voel ik me vooral thuis in grote, internationale organisaties.

Ergens spreekt de opleiding personeelsmanagement mij misschien net iets meer aan. Anderzijds denk ik dat ik wat meer werkervaring hierin zou moeten hebben om een 1-jarig hbo diploma een meerwaarde te geven.

Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil MBO, HBO en WO LuckyBet Salaris 13 29 juli 2014 13:45
HBO - mogelijkheden in ICT trOnk12 Opleiding kiezen en volgen 3 22 juli 2014 18:26
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 07:54
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
Naast HBO Informatica: studeren, nevenactiviteiten, bijbaan of eigen bedrijf? Olaf88 Loopbaanvragen 2 19 augustus 2010 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon