Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2008, 11:31
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding

Hoi,

Pas geleden was ik op sollicitatiegesprek geweest en toen hebben we voornamelijk mijn CV besproken. Ik heb verteld van de soort werkzaamheden, die ik verrichtte en kort werd mij verteld wat de werkzaamheden in houden. Nu ben ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, maar wat kan ik daar nu van verwachten? Waar zou het over kunnen gaan?

Bij het eerste gesprek had ik me netjes gekleed in blouse en zo. Maar ik heb niet zo heel veel nette kleren dus nu weet ik niet wat ik aan moet doen. De baas liep zelf vorige keer gewoon in een nette spijkerbroek, maar spijkerbroeken tijdens een sollicitatie zijn 'not done' toch? Of zou een nette spijkerbroek wel kunnen?

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2008, 14:48
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding

Bij H&M of C&A kun je voor een paar tientjes best een net setje kopen dus deze vraag lijkt me overbodig.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2008, 09:52
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding

Waarschijnlijk wordt er wt dieper ingegaan op jouw motivatie. Je hebt er nu over na kunnen denken: Is dit iets wat je echt wil. Daarnaast zullen een paar twijfels die er wederzijds zijn besproken kunnen worden.

Ook kunnen arbeidsvoorwaarden ter sprake worden gebracht. Orienteer je een beetje op wat je wilt verdienen. Als dit vakinhoudelijk een goede start is van je loopbaan zou ik er niet te veel energie in steken om er een paar tientjes meer uit te willen slepen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 september 2008, 20:50
sanuk sanuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 25
sanuk is on a distinguished road
Standaard Re: wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Bij H&M of C&A kun je voor een paar tientjes best een net setje kopen dus deze vraag lijkt me overbodig.
Ik denk niet dat jij degene bent die kan beslissen of dit een overbodige vraag is. Kan jij in zijn portomonee kijken?
Er zijn mensen die het op financieel gebied echt niet makkelijk hebben.
Die kunnen "die paar tientjes" zoals jij dat noemt, echt niet missen!
die hebben "een paar tientjes" om hun boodschappen van te kopen.

Als deze persoon genoeg geld had om nieuwe kleding te kopen zou deze vraag niet gesteld woorden. Denk je niet Henk?
Ik vind dan ook eerder jouw antwoord overbodig dan de vraag....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 september 2008, 23:47
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding

Wat een onzinnige opmerking.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2008, 21:25
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding

Beste Student,

Wat kleding betreft zou ik je adviseren om aan te doen waarin je jezelf lekker voelt en wat past bij de job. De kelding die je aan had bij het eerste gesprek was goed, anders heb je geen teede gesprek. (daarop wordt ook geselecteerd 1ste indruk) je kunt natuurlijk een andere kleur van hemd/shrt of broek aan doen. De meeste selecteurs weten al niet meer wat je de vorige keer aan had.

Inhoudelijk zal het aftasten zijn of jullie daadwerkelijk passen bij elkaar met betrekking tot het team (wellicht zit er een directe collega bij het gesprek die operationele vragen gaat stellen) en zoals mijn voorganger al zegt, jouw salaris en secundaire arbeidsvoorwaaarden. (telefoon, laptop, auto, 13de maand, bonus, ..........)

Succes met je tweede gesprek.

Groet,
rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
kleding, sollicitatiegesprek

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Wat voor kleding moet je dragen tijdens een sollicitatiegesprek? wiltjer78 Sollicitatiegesprek 10 14 april 2008 00:41
Wat voor vragen kan ik verwachten in een sollicitatiegesprek als projectondersteuner? Sandy-38 Alle andere carričreonderwerpen 0 24 januari 2008 18:47
Werkzaamheden bij eerste gesprek albertine Alle andere carričreonderwerpen 2 14 oktober 2007 13:41
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon