Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 mei 2010, 13:35
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie onderwijskundige; graag commentaar

Ik ben al enige tijd aan het solliciteren maar ik heb nog nooit een uitnodiging voor een gesprek gehad. Is er iets mis met mijn brief?
Over de vacature in een ziekenhuis waar ik nu naar solliciteer ben ik erg enthousiast. Uit het telefoongersprek dat ik had bleek dat ze eigenlijk iemand zoeken met ook een medische achtergrond. Die heb ik niet, maar ik denk toch dat ik die baan aankan.
Hoe maak ik de brief krachtiger?

Aan de heer [Naam],
Bedrijfsmanager [Naam]

[plaats], [datum]


Betreft: Vacaturenummer [nr]; Onderwijskundige


Geachte heer [Naam],

Zoals ik in ons telefoongesprek van [datum] al aangaf, ben ik zeer geďnteresseerd in de functie van onderwijskundige en ik kom hier dan ook graag voor in aanmerking.

Voor mijn masterthesis Onderwijskunde aan de universiteit van [Naam] heb ik onderzoek gedaan naar reflecteren bij opleidingen mbo Verpleegkunde. Ik heb opnames gemaakt op enkele stageplekken en ik vond de sfeer erg prettig. Ik kom dan ook graag in een dergelijke omgeving werken.

Door mijn studie heb ik inzicht gekregen in de relaties tussen de inhoud van het onderwijs, de structuur van de studie, het assessmentprogramma en de manier van studeren van de student. Bij veranderingen in een opleiding zijn deze relaties belangrijk om effectief, efficiënt en kwalitatief goed onderwijs te krijgen en te houden.
Ik ben ervan overtuigd geraakt dat het ontwikkelen, samenstellen, implementeren en herzien van kwaliteitseisen een continu proces is om het onderwijs aan te laten sluiten bij veranderende eisen vanuit het werkveld en nieuwe mogelijkheden. Bij mijn stage aan de [naam] was het mijn opdracht om de kwaliteit van het assessmentprogramma bij [naam] te beoordelen. Die opdracht beviel mij bijzonder goed omdat ik gemerkt heb dat ik het prettig vind om analytisch, kritisch en toch opbouwend bezig te zijn. Mijn aanbevelingen ten aanzien van het assessmentprogramma zijn daar positief ontvangen.

Uw website benadrukt dat niet alleen de professionele ontwikkeling moet worden gestimuleerd maar ook de persoonlijke ontwikkeling. Hier sta ik helemaal achter, want ik heb dat zelf ervaren toen ik weer ging studeren; dat heeft mij als professional maar ook als persoon enorm verrijkt.

Tijdens mijn studie, stage en mijn werk als (vak)leerkracht heb ik in diverse verbanden samengewerkt. Ik kan hierbij effectief luisteren, anderen overtuigen en actief op feedback reageren. Ik kan ook goed omgaan met verschillen tussen personen, waarbij ik verschillen in inzichten duidelijk kan benoemen en reflecteer op de samenwerking.
Verder heb ik veel ervaring opgedaan met rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk. Ik heb verschillende soorten teksten leren schrijven, waarbij zorgvuldigheid en kwaliteit, met aandacht voor details, steeds belangrijke aspecten voor mij zijn geweest. Ik kreeg dan ook van beide beoordelaars heel positieve feedback over de opbouw en schrijfstijl van mijn thesisverslag.
Bij grote werkdruk kan ik goed focussen en prioriteiten stellen waardoor de belangrijkste zaken het eerst af zijn. Problemen los ik besluitvaardig op, bijvoorbeeld door het aanpassen van mijn thesisonderzoek toen de dataverzameling stagneerde.

Vanwege mijn enthousiasme en doorzettingsvermogen en mijn studie Onderwijskunde denk ik een geschikte kandidaat te zijn voor uw vacature. Ik hoop daarom dat u mij in een gesprek de gelegenheid zult geven u te overtuigen van mijn kwaliteiten en mijn waarde voor [naam organisatie].

Met vriendelijke groeten,

[naam]

Bijlage: curriculum vitae
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum vitae.doc‎ (29,0 KB, 286x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 10:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 22:04
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 17:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 14:46
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 01:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon