Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2012, 17:03
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard sollicitatie medewerker contact center

zouden jullie deze open sollicitatie willen bekritiseren? Het is een open sollicitatie die ietsiepietsie minder formeel is dan een normale sollicitatie omdat het via een vriendin is die daar al werkt en de persoon waarbij ik solliciteer ook kent. Maar dat is natuurlijk geen reden om er iets heel informeels van te maken. Ik hoop dat ik met deze brief de goede balans heb? ik hoor graag jullie tips! (ook spellingsfouten mogen natuurlijk gemeld worden )

Geachte heer X,
Van mijn vriendinX heb ik vernomen dat u binnenkort personeel gaat werven voor het contact center van bedrijfX. Graag wil ik mijzelf dan ook onder uw aandacht brengen, ik ben van mening dat ik een waardevolle aanvulling kan zijn voor uw team.
Zoals u op mijn cv kunt zien, staat mijn hele loopbaan tot nu toe in het teken van direct klant contact. Servicegerichtheid, klantvriendelijkheid en communicatieve vaardigheid zijn competenties die ik van nature bezit en in de afgelopen jaren verder heb kunnen ontwikkelen. Al 7 jaar ben ik met veel plezier werkzaam bij bedrijfZ. In deze 7 jaar ben ik, mede door het volgen van een avond opleiding en diverse trainingen, doorgegroeid van caissičre tot assistent filiaalmanager. In 2010 ben ik moeder geworden en heb ik besloten parttime te gaan werken. Dit betekende dat ik mijn functie als assistent filiaalmanager moest opgeven, en ik ben na mijn zwangerschapsverlof weer aan het werk gegaan als verkoopmedewerkster. Ondanks het feit dat ik nog steeds veel voldoening haal uit het adviseren en begeleiden van klanten, is de uitdaging minder. Ik vind het belangrijk om mijzelf te blijven ontwikkelen en voel mij daarin in mijn huidige functie beperkt. Ik ben mij er zeer bewust van dat ik mijn capaciteiten momenteel niet volledig benut, maar ook zeer bewust van het feit dat een vast contract in deze tijd heel veel waard is. Dat laatste was voor mij tot nu toe de reden om mij te schikken in mijn huidige functie. Het toeval wil dat ik in de afgelopen periode door 3 personen (een van mijn beste vriendinnen, mijn huidige leidinggevende en een collega waar ik al 7 jaar mee samenwerk) apart van elkaar ben gecomplimenteerd met mijn capaciteiten en er werd door hen alledrie opgemerkt dat ik administratief en communicatief erg sterk ben. Uit deze gesprekken kwam toch wel naar voren dat ik meer in mijn mars heb dan wat ik nu doe. Dit heeft mij aan het denken gezet en mij doen besluiten om toch op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging, een baan die ik parttime kan invullen maar waarin ik meer van mijn capaciteiten kan benutten. Niet lang daarna sprak ik vriendinX, dat kan toch geen toeval zijn? Naar aanleiding van wat zij mij heeft verteld over haar werkzaamheden bij bedrijfX ben ik erg enthousiast geraakt. Ik weet zeker dat ik van waarde kan zijn voor het contact center van bedrijfX. Wat ik u kan bieden zijn naar mijn idee allemaal eigenschappen die in de functie van medewerker contact center belangrijk zijn. Ik ben administratief zeer nauwkeurig, heb goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden en door mijn ervaring bij bedrijfZ is ook mijn commerciële inzicht sterk ontwikkeld. Wanneer u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek licht ik dit graag verder toe.

Met vriendelijke groet,
Marleen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2012, 18:17
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Mijn eerste indruk van je brief is: Pfffffffff wat een ellenlang verhaal....
Het is een opsomming in verhaalvorm, geen alinea's te bekennen, waardoor ik gestopt ben met lezen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2012, 19:29
Ela Ela is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2012
Berichten: 8
Ela is on a distinguished road
Standaard

Ik wilde bijna de brief niet lezen omdat het ontzettend lang is. Verdeel de brief in koppen en probeer je bij je doel te houden, haal onnodige zaken eruit. Voorbeeld: "Ik ben mij er zeer bewust van dat ik mijn capaciteiten momenteel niet volledig benut, maar ook zeer bewust van het feit dat een vast contract in deze tijd heel veel waard is." en wat je met je vrienden hebt besproken mag er wat mij betreft ook uit.

Probeer het volgende stramien toe te passen:

Begin (waarom deze sollicitatie en waarom jij in het kort)
Midden (waarom jij onderbouwen met kennis en vaardigheden)
Slot (afsluiten en vragen om een uitnodiging)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 november 2012, 20:05
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Helaas te laat voor mij, ik heb de sollicitatie al verstuurd vanmiddag. Maar gelukkig wel met alineas, er zaten al alineas in ik zie dat ik inderdaad hier de tekst als 1 lap aan elkaar heb geplakt dat is met copy pasten niet goed gegaan. Ook heb ik natuurlijk vrienden om advies gevraagd en zij zeiden ook al het is te lang dus ik heb het iets ingekort. Maar niet veel... Ik hoop maar dat de persoon waaraan het gericht is van lezen houdt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
contactcenter medewerker

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie medewerker telefonisch informatiecentrum en receptie Moes83 Sollicitatiebrief en cv 1 8 september 2009 15:28
Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?) Dorien Sollicitatiebrief en cv 12 15 juni 2009 14:34
Sollicitatie Supervisor Custumor Contact Center dannyvt Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2009 15:55
Open sollicitatie medewerker range presentation childuh Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2009 18:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon