Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2008, 23:08
margagils margagils is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 12
margagils is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief docent VMBO

Hallo,

Wie heeft er 5 minuten om mijn brief even door te lezen?

Bij voorbaat dank!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebriefflorijn.doc‎ (20,5 KB, 1012x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2008, 00:00
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief docent VMBO

Beste Margagils,

Hierbij tips voor je brief:

-Begin met te vertellen waarom je specifiek op deze school wilt werken.
-Vertel dan waarom je met deze doelgroep wilt werken.
-Leg uit wat je te bieden hebt en waar dat uit blijkt.
-Heb je nagedacht over het vak dat je wilt geven? Ik denk zelf aan Nederlands, rekenen/wiskunde en mogelijk maatschappijleer en aardrijkskunde. Ik kan mij herinneren dat een collega die de PABO had gedaan deze vakken in de eerste klassen gaf. Dit waren VBO en LWOO klassen. (Ik heb als docent in het voortgezet onderwijs gewerkt, vandaar mijn kennis)
-Geef ook je beschikbaarheid aan. Dus de dagen dat je wilt werken, het aantal uren en wanneer je kunt beginnen. Probeer hierin zo flexibel mogelijk te zijn, want dat heeft een school het liefst.
-Vraag vervolgens om een kennismakingsgesprek.

Tip: Je wilt graag met VMBO leerlingen werken. Deze moet je in je brief geen kinderen noemen. Snap je wat ik bedoel?

Succes met het herschrijven van je brief, want zoals hij nu is vind ik hem niet goed.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik van je.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2008, 17:56
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief docent VMBO

Breda, 13 mei 2008
Betreft: open sollicitatie

Geachte heer Oomen,
Zoekt u iemand die collegiaal is, initiatieven neemt, open staat voor nieuwe ontwikkelingen en flexibel is? Dan bent u op zoek naar mij! (enthousiast begin maar wel kort)

In juli 2008 studeer ik af aan de PABO in Breda, daarom solliciteer ik graag naar de functie van leerkracht. Mijn voorkeur gaat uit naar het werken met (met wat?). Momenteel ben ik bezig met mijn eindstage op de Nutsbasisschool ---in Breda en draai zelfstandig een startersgroep (wat houd dit in?) . Ik werk ook als invalskracht op verschillende basisscholen. Ik geniet van de ontwikkeling van kinderen. (twee keer met ‘ik’ beginnen is niet mooi: ik ben ook werkzaam als invalkracht op verschillende basisscholen, hier geniet ik vooral van de ontwikkeling van leerlingen). Dat ik daarbij een positieve bijdrage kan leveren stimuleert mij enorm.

Ik heb op verschillende basisscholen veel ervaring opgedaan (ik zou ‘veel’ weghalen) maar nu zou ik graag werkzaam zijn in de onderbouw van het VMBO. Ik ben bereid om een studie te volgen om mijn kennis te vergroten. (Waarom wil je ineens overstappen, argumenten neerzetten, ook waarom je denkt dat je ook goed met deze leerlingen zou zijn)

Uit ervaring weet ik dat ik rustig en geduldig ben. Een goede band met leerlingen vind ik erg belangrijk. Ik wil graag goed contact onderhouden (is dit niet hetzelfde? En is dit een pré? Vind het eigenlijk meer dan normaal dat een leerkracht dit doet, ik zou met meer dingen komen waar je goed in bent). Structuur, interactie en differentiatie vind ik erg belangrijk.
Kunnen mijn kwaliteiten en enthousiasme het team versterken? Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan (hier van) te overtuigen.
Met vriendelijke groet,

Ik zie dat je in je brief veel korte zinnen gebruikt, hier zou ik wat meer afwisseling in gebruiken, en met wat meer enthousiasme en argumentatie kun je hier vast een goede brief van maken! Succes! groetjes Brigitte
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2008, 21:11
margagils margagils is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 12
margagils is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief docent VMBO

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik heb mijn brief veranderd en ben nu best tevreden, maar misschien zijn er nog een paar puntjes???

Groetjes,
Marga
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc verbeterde brief.doc‎ (21,5 KB, 524x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie! Ton Sollicitatiebrief en cv 4 13 juli 2007 11:58
Sollicitatiebrief docent Frans. Graag jullie commentaren agourfink Sollicitatiebrief en cv 2 6 april 2007 01:06
Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming pluistervantil Sollicitatiebrief en cv 2 23 december 2006 15:38
Sollicitatiebrief docent ANW Les Sollicitatiebrief en cv 5 23 juni 2006 16:01
Sollicitatiebrief docent Free Sollicitatiebrief en cv 2 21 april 2006 00:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon