Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2014, 11:04
ALD ALD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 september 2014
Berichten: 4
ALD is on a distinguished road
Question Help mijn CV is veel te lang

Wie oh wie kan mij vertellen hoe ik als senior een korte curriculum vitae kan maken.
Wanneer ik volgens de raadgevingen of voorbeelden te werk ga heb ik zeker 4 tot 5 kantjes nodig, en als ik ga inkorten strand ik nog steeds op 3 pagina's.
Met 43 jaar werkervaring heb ik natuurlijk een behoorlijk arbeidsverleden met diverse werkgevers en afwissellende functies waardoor ik ben gegroeid in werk- en denkniveau.
Ik vroeg mij af of ik de CV zou kunnen inkorten en dan separaat een bijlage te maken van al mijn vaardigheden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2014, 11:30
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Een ideale CV mag niet langer zijn dan 2 bladzijden. Een recruteerder zal soms maar een 10-15 seconden spenderen in het doorlezen van een CV en een te lang CV schrikt af.

Een aantal tips:

1. Werkervaring Van/Tot vervangen van datums door jaartallen. Kortere ervaringen minder dan 3 maand weglaten als deze niet relevant zijn voor je verhaal.

2. Je kunt werken met addenda, dit zijn verschillende bijlagen die bij een CV kunnen gevoegd worden en je ervaring meer in detail gaan uitleggen voor een specifiek doel.

Dat klinkt wat ingewikkeld, maar wat ik daarmee bedoel is het volgende: als je gaat voor een "leidinggevende functie", dan heb je naast je gewone CV nog een bijlage waar er meer details in over hoe groot de organisatie was waarover je leiding had, je budgetbevoegdheid en dat soort zaken. Je kunt hierbij enkel de relevante bijlagen opsturen.

3. Gebruik telegramstijl om gegevens te vermelden

4. Gebruik een soort index of een korte inhoud bovenaan je CV zodat de HR-personen kunnen zien waarover je CV gaat.

Als men op zoek is naar een "logistiek manager" en men leest bovenaan je CV de woorden "logistiek" en "leidinggeven", dan nodigt dit uit om je CV verder te lezen, ook al is deze wat langer.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2014, 12:17
ALD ALD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 september 2014
Berichten: 4
ALD is on a distinguished road
Post

Dank je wel Peter voor het advies. Ik heb nu ook een open sollicitatiebrief voorbereid, weliswaar komt het betreffende bedrijf nog niet ter sprake omdat ik die nog niet voor ogen heb, maar zou graag vernemen of ik in goede richting zit hiermee.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf open sollicitatie.pdf‎ (295,2 KB, 212x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 september 2014, 12:50
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Ik geef een antwoord niet naar de inhoud, maar naar de vorm.

Citaat:
Als coördinator is mijn eerste verantwoordelijkheid het soepel laten verlopen van de werkzaamheden op het kantoor. De voornaamste bezigheid is in mijn ogen dan ook het ondersteunen van collega’s. Als daar de stress wordt weggenomen, kunnen zij zich richten op het behalen van een optimaal resultaat. Mijn ambitie ligt dan ook in het soepel laten verlopen van de dagelijkse bezigheden en graag zou ik daarin ook voor uw bedrijf iets betekenen.
In de eerste alinea komt dezelfde zin tweemaal voor, dat moet je proberen te vermijden. In een alinea moet je proberen te vermijden dat tweemaal hetzelfde woord gaat voorkomen.

Technisch zou je dit kunnen vervangen door:

Citaat:
Als coördinator is mijn eerste verantwoordelijkheid het soepel laten verlopen van de werkzaamheden op het kantoor, dit vooral door het ondersteunen van collega’s, zodat ze zich kunnen richten op het behalen van een optimaal resultaat.
Ik zeg hierbij exact hetzelfde, ik laat niets weg, maar het leest een stuk vlotter en het is een stuk korter.

Citaat:
De afgelopen … jaar heb ik bij verschillende bedrijven in diverse functies gewerkt. Door mijn ervaringen met zeer diverse werkgevers, vind ik snel en makkelijk mijn weg binnen organisaties. Ik heb mij ontwikkeld tot allround gesprekspartner op alle niveaus van een organisatie. Ook in het aangaan en beheren van klantrelaties heb ik mij ontwikkeld, een langdurige klantrelatie is voor mij een doel op zich. Graag functioneer ik als schakel in een team en kenmerkend voor mijn aanpak zijn de woorden ‘pragmatisch’ en ‘aanpakker’.
Idem:

Citaat:
De afgelopen … jaar heb ik bij verschillende bedrijven in diverse functies gewerkt en hierdoor vind ik overal snel en makkelijk mijn weg. Ik heb mij ontwikkeld tot allround gesprekspartner op alle niveaus. Ook in het aangaan en beheren van klantrelaties heb ik mij ontwikkeld, een langdurige klantrelatie is voor mij een doel op zich. Graag functioneer ik als schakel in een team en kenmerkend voor mijn aanpak zijn de woorden ‘pragmatisch’ en ‘aanpakker’.
Tegenwoordig staat alles in het kader van efficiëntie. De herhalingen in je brief laten iets anders uitschijnen. Mannelijke recruteerders zijn daar meestal gevoeliger voor dan vrouwelijke.

Vergeet niet : Je hebt maar éénmaal de kans om een eerste indruk te maken en deze moet van de eerste keer goed zijn.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 september 2014, 14:01
ALD ALD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 september 2014
Berichten: 4
ALD is on a distinguished road
Thumbs up

dank wederom voor advies... ik begrijp nu waarom het zo lastig is om kort en efficiënt to the point te komen. Ik ga hiermee zeker aan de slag.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 september 2014, 09:16
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Ik vermoed dat je dezelfde truc zou kunnen toepassen op je CV. Waarschijnlijk kun je daar ook een aantal woorden weglaten zonder het wijzigen van de inhoud en dan krijg je ook vanzelf een kortere CV
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief marketingfunctie (carrièreswitch) RichWes Sollicitatiebrief en cv 5 9 juli 2012 11:33
Morgen een gesprek via uitzendbureau, wat vertel ik over het gat in mijn CV Sproet Sollicitatiegesprek 4 8 maart 2011 20:56
Is mijn cv te lang of precies goed? starter Sollicitatiebrief en cv 7 20 oktober 2010 12:47
Mijn sollicitatiebrief en cv Thijs1986 Sollicitatiebrief en cv 1 15 oktober 2010 00:28
Advies voor mijn CV en sollicitaties? Willem V Sollicitatiebrief en cv 56 25 augustus 2010 11:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon