Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2013, 15:17
Fleurtje Fleurtje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 3
Fleurtje is on a distinguished road
Standaard Afgeknapt op baan door sollicitatiegesprek

Hoi allemaal,

ik heb een sollicitatiegesprek gevoerd, wat best goed ging.
Alleen is wat mij heel leuk leek in de vacature heel anders naar voren gekomen in het gesprek.
Zo werd de baan als echt teamwork omschreven, maar uit het gesprek blijkt dat je er toch helemaal alleen voor staat. Maar ook de sfeer binnen het bedrijf is niet iets waar ik mij goed bij voel.
Ik ben dus redelijk afgeknapt na het gesprek.
Nu moet ik nog niet weg waar ik nu zit, maar er staat wel een reorganisatie aan te komen in de herfst.

Wat moet ik doen? De baan pakken (als ik hem krijg natuurlijk, maar ik schat mijn kansen hoog in) en vanuit daar verder kijken? En het op de koop toe nemen dat het niet optimaal voor mij is.
Of moet ik de baan afwijzen en verder kijken in deze stugge markt en hopen dat er nog iets goeds voorbij komt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn dilemma..
Groeten, Fleurtje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2013, 15:38
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoe zijn jouw kansen in de reorganisatie?

ik hoor je niet zeggend at je het nu niet naar je zin hebt. Je weet al dat je het bij de andere niet naar je zin krijgt. Ik weet dan wel wat mijn keuze gaat zijn.
Blijf waar je bent!
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2013, 15:59
Fleurtje Fleurtje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 3
Fleurtje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rens,

dat had ik er inderdaad niet bijgezegd. Maar door de reorganisatie hangt al een lange tijd als een zwaard van Damocles boven ons bedrijf. De sfeer is in anderhalf jaar hard achteruit gehold. Mensen zijn rare dingen aan het doen (slijmen naar de managers e.d.).
Ik ga af en toe dan ook met behoorlijke tegenzin weer naar het werk
Dat was voor mij, naast onzekerheid, een zwaarwegende reden om te gaan solliciteren.

Groeten, Fleurtje
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2013, 21:18
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wat zijn je zekerheden na de reorganisatie. Zou je wat mee krijgen of zit er niks meer in.

Ik zou zeker niet ergens gaan instappen waar je bij voorbaat al niet achter staat. Dat maakt je doodongelukkig!
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 maart 2013, 11:58
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Wat moet ik doen? De baan pakken (als ik hem krijg natuurlijk, maar ik schat mijn kansen hoog in) en vanuit daar verder kijken? En het op de koop toe nemen dat het niet optimaal voor mij is.
Of moet ik de baan afwijzen en verder kijken in deze stugge markt en hopen dat er nog iets goeds voorbij komt?
Geen enkele baan heeft alleen maar leuke kanten. Er zal altijd wel iets zijn wat minder aanspreekt. Deze minder leuke kanten worden dan gecompenseerd door taken die je wel heel leuk vindt en collega's met wie je het goed kunt vinden. Maar jij schrijft dat je de sfeer binnen het bedrijf niet prettig vindt en dat vind ik een belangrijke aanwijzing om de baan niet aan te nemen. Dit bepaalt namelijk voor een heel groot deel je werkplezier en dat heeft weer invloed op de kwaliteit van je werk.

Ik zou overigens niet alleen hopen dat er iets anders voorbijkomt, maar zelf ook actief op zoek gaan naar een leuke vacature. Ga netwerken, pols vrienden en bekenden et cetera.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe baan valt erg tegen, wat nu? Evi Loopbaanvragen 20 10 maart 2016 01:54
Baan 'onder niveau' aangenomen, wat moet ik ervan vinden? Strebertje Loopbaanvragen 19 25 februari 2011 19:41
Help! Fantastische baan, maar is mijn brief goed genoeg? Yvet Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2009 23:42
Moet baan vinden om in Nederland te mogen blijven Alexandra Alle andere carričreonderwerpen 19 10 december 2008 19:50
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon